• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na nowy statek pożarniczy

VIK
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Umowę podpisali: ze strony ZMPSiŚ SA - Krzysztof Urbaś, prezes zarządu, oraz Kazimierz Drzazga, wiceprezes ds. infrastruktury. Ze strony Remontowa Shipbuilding - Marcin Ryngwelski, prezes zarządu, oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu. Umowę podpisali: ze strony ZMPSiŚ SA - Krzysztof Urbaś, prezes zarządu, oraz Kazimierz Drzazga, wiceprezes ds. infrastruktury. Ze strony Remontowa Shipbuilding - Marcin Ryngwelski, prezes zarządu, oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu.

Są dwa, będzie trzeci. Podpisano umowę na zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jednostka powstanie w Remontowa Shipbuilding. "Strażak 28" dołączy do floty już w październiku 2022 r.



Nowa jednostka będzie trzecią we flocie ZMPSiŚ. Obecnie w Świnoujściu bazuje "Strażak-26", który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji portów jest "Strażak-24" mający bazę w Szczecinie. W tej sytuacji podjęto decyzję o zakupie kolejnej jednostki.

- W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście - powiedział Krzysztof Urbaś, prezes zarządu ZMPSiŚ.

Gospodarka morska w Trójmieście



Statek powstanie w Remontowa Shipbuilding i ma być gotowy już w październiku 2022 r. Maksymalne zanurzenie nowej jednostki ma wynosić 4,20 metra, a minimalny uciąg na palu to 45 ton. Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
"Strażak 28" - wizualizacja "Strażak 28" - wizualizacja

Zakup jednostki był możliwy dzięki unijnym funduszom. Otrzymano dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowanych, tj. ok. 35 mln zł przy wartości kontraktu 40,5 mln zł.

Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie.
VIK

Miejsca

Opinie (29)

  • Brawo (3)

    Remontowa podobno ma jeszcze robić wraz z remontową shipbuilding 3 Wielki promy ok 200-210 m , więc jedyni którzy nie proszą o kasę tylko działają

    • 21 3

    • podobno
      jak podpiszą umowę i będą palić blachy to możeszz zacząć piać z zachwytu

      • 6 1

    • Chociaż 1 to prom pinokio?

      • 3 0

    • Tiiiiiia brawa

      Ten prom to właśnie proszenie o kasę. Firmy Holdingu mają potężne długi. Sytuacja finansowa że tylko w łep sobie strzelić. Tylko wyłudzenie kasy podatników na prom czy fregatę może to uratować. Prywatna jednostka budżetowa rodziny pewnego pana. Takie rzeczy tylko w Polsce.

      • 0 1

  • Zdjęcie jak z lat 70. Stół i oświetlenie jak z PRL

    • 11 8

  • Brawo i do przodu (8)

    • 7 1

    • (1)

      Dobra wiadomość. Kadlubownia juz odpala maszyny :)

      • 9 0

      • syra

        na ile tej pracy na trzy miesiace taki kajak a dzie duze jednostki

        • 0 2

    • Kiedy Miecznik? (4)

      • 8 0

      • Najpierw promy ze Szczecina.

        Stępka co prawda przerdzewiała już na wylot, ale co tam.

        • 3 1

      • Re (2)

        Grupa Remontowa dostanie promy ze Szczecina, a wojskowe ma robić stocznia z pgz wraz z Anglikami

        • 1 5

        • Chyba polakami ktorzy sa w Anglii :)

          • 1 0

        • tak jak Ratownika...

          Te mieczniki to kit płaszczaka.

          • 4 1

    • Mały a jak cieszy :)

      • 6 0

  • "Podpisano umowę na nowy statek"

    Ech, te wasze zajawki... coraz lepsze :D

    • 7 0

  • (3)

    W azjatyckich stoczniach takie szalupy robią :))) Ale olbrzym, nasze stocznie to potęga:)

    • 6 7

    • Wazne ze cokolwiek robia

      • 7 0

    • Jeszcze prom w Szczecinie robią . (1)

      Już nawet 5 rok robią . Narazie widać tylko krzaki.

      • 1 0

      • Kto miał zarobić na tym promie to zarobił

        Pinokio

        • 3 0

  • Dlaczego (1)

    te jednostki są takie małe ? Duży może więcej .

    • 0 8

    • Odpowiedz

      On ma być mały, zwrotny i szybki.

      • 3 0

  • Fajna robota na takim stateczku (1)

    I szybka emerytura.

    • 0 4

    • Stoczniowiec

      Taki fajny ,to wez palnik idz do zbiornika

      • 0 0

  • A port w Gdansku zrezygnowal ze Strazakow.

    Od lipca ochronę ppoz.bedzie zapewniać firma zewnętrzna. Wlasna firma SOPG do likwidacji. Prywaryzacja za czasów PiS.

    • 11 2

  • A gdzie ksiądz? (2)

    Czemu nie było tam wielebnego który poświęciłby umowę?

    • 6 2

    • a ty gdzie byłeś

      • 0 0

    • ksiądz

      nie był, bo pewnie znowu święcił tablice pamięci i medale w Polskim Rejestrze Statków

      • 2 0

  • A sławna stępka ze Szczecina też będzie zagospodarowana w końcu? Pinokio ją przecież firmował.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane