• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na nowy statek pożarniczy

VIK
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Umowę podpisali: ze strony ZMPSiŚ SA - Krzysztof Urbaś, prezes zarządu, oraz Kazimierz Drzazga, wiceprezes ds. infrastruktury. Ze strony Remontowa Shipbuilding - Marcin Ryngwelski, prezes zarządu, oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu. Umowę podpisali: ze strony ZMPSiŚ SA - Krzysztof Urbaś, prezes zarządu, oraz Kazimierz Drzazga, wiceprezes ds. infrastruktury. Ze strony Remontowa Shipbuilding - Marcin Ryngwelski, prezes zarządu, oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu.

Są dwa, będzie trzeci. Podpisano umowę na zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jednostka powstanie w Remontowa Shipbuilding. "Strażak 28" dołączy do floty już w październiku 2022 r.



Nowa jednostka będzie trzecią we flocie ZMPSiŚ. Obecnie w Świnoujściu bazuje "Strażak-26", który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji portów jest "Strażak-24" mający bazę w Szczecinie. W tej sytuacji podjęto decyzję o zakupie kolejnej jednostki.

- W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście - powiedział Krzysztof Urbaś, prezes zarządu ZMPSiŚ.

Gospodarka morska w Trójmieście



Statek powstanie w Remontowa Shipbuilding i ma być gotowy już w październiku 2022 r. Maksymalne zanurzenie nowej jednostki ma wynosić 4,20 metra, a minimalny uciąg na palu to 45 ton. Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
"Strażak 28" - wizualizacja "Strażak 28" - wizualizacja

Zakup jednostki był możliwy dzięki unijnym funduszom. Otrzymano dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowanych, tj. ok. 35 mln zł przy wartości kontraktu 40,5 mln zł.

Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie.
VIK

Miejsca

Opinie (29)

  • Brawo (3)

    Remontowa podobno ma jeszcze robić wraz z remontową shipbuilding 3 Wielki promy ok 200-210 m , więc jedyni którzy nie proszą o kasę tylko działają

    • 21 3

    • podobno
      jak podpiszą umowę i będą palić blachy to możeszz zacząć piać z zachwytu

      • 6 1

    • Chociaż 1 to prom pinokio?

      • 3 0

    • Tiiiiiia brawa

      Ten prom to właśnie proszenie o kasę. Firmy Holdingu mają potężne długi. Sytuacja finansowa że tylko w łep sobie strzelić. Tylko wyłudzenie kasy podatników na prom czy fregatę może to uratować. Prywatna jednostka budżetowa rodziny pewnego pana. Takie rzeczy tylko w Polsce.

      • 0 1

  • Zdjęcie jak z lat 70. Stół i oświetlenie jak z PRL

    • 11 8

  • Brawo i do przodu (8)

    • 7 1

    • (1)

      Dobra wiadomość. Kadlubownia juz odpala maszyny :)

      • 9 0

      • syra

        na ile tej pracy na trzy miesiace taki kajak a dzie duze jednostki

        • 0 2

    • Kiedy Miecznik? (4)

      • 8 0

      • Najpierw promy ze Szczecina.

        Stępka co prawda przerdzewiała już na wylot, ale co tam.

        • 3 1

      • Re (2)

        Grupa Remontowa dostanie promy ze Szczecina, a wojskowe ma robić stocznia z pgz wraz z Anglikami

        • 1 5

        • Chyba polakami ktorzy sa w Anglii :)

          • 1 0

        • tak jak Ratownika...

          Te mieczniki to kit płaszczaka.

          • 4 1

    • Mały a jak cieszy :)

      • 6 0

  • "Podpisano umowę na nowy statek"

    Ech, te wasze zajawki... coraz lepsze :D

    • 7 0

  • (3)

    W azjatyckich stoczniach takie szalupy robią :))) Ale olbrzym, nasze stocznie to potęga:)

    • 6 7

    • Wazne ze cokolwiek robia

      • 7 0

    • Jeszcze prom w Szczecinie robią . (1)

      Już nawet 5 rok robią . Narazie widać tylko krzaki.

      • 1 0

      • Kto miał zarobić na tym promie to zarobił

        Pinokio

        • 3 0

  • Dlaczego (1)

    te jednostki są takie małe ? Duży może więcej .

    • 0 8

    • Odpowiedz

      On ma być mały, zwrotny i szybki.

      • 3 0

  • Fajna robota na takim stateczku (1)

    I szybka emerytura.

    • 0 4

    • Stoczniowiec

      Taki fajny ,to wez palnik idz do zbiornika

      • 0 0

  • A port w Gdansku zrezygnowal ze Strazakow.

    Od lipca ochronę ppoz.bedzie zapewniać firma zewnętrzna. Wlasna firma SOPG do likwidacji. Prywaryzacja za czasów PiS.

    • 11 2

  • A gdzie ksiądz? (2)

    Czemu nie było tam wielebnego który poświęciłby umowę?

    • 6 2

    • a ty gdzie byłeś

      • 0 0

    • ksiądz

      nie był, bo pewnie znowu święcił tablice pamięci i medale w Polskim Rejestrze Statków

      • 2 0

  • A sławna stępka ze Szczecina też będzie zagospodarowana w końcu? Pinokio ją przecież firmował.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane