• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączenie G6 Alliance w zawieszeniu

VIK
4 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:42 (4 września 2012)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Do BCT statki G6 miały zawijać raz w tygodniu. Do BCT statki G6 miały zawijać raz w tygodniu.

Serwis G6 Alliance podał w komunikacie, że od października zawiesza połączenie Loop 3 na linii Azja-Europa. Niestety, właśnie tym serwisem zainteresowany był gdyński port i Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT. Czy to koniec marzeń o G6?



Oświadczenie o zawieszeniu połączenia pojawiło się na stronie internetowej Hapag-Lloyd, jednego z członków G6 Alliance. Jak wynika z notatki nie chodzi o likwidację, a o zawieszenie. W tej sytuacji w rozkładzie serwisów na linii Azja-Europa w okresie zimowym serwis Loop 3 zostanie wykreślony. Decyzję podjęto z powodu mało korzystnej sytuacji gospodarczej i gorszych perspektyw w handlu na linii Azja-Europa. Jednocześnie podano, że sytuacja pod kątem przywrócenia Loop 3 będzie cały czas monitorowana.

Ostatni rejs w ramach tego połączenia odbędzie statek "OOCL Hamburg", który wypłynie z Szanghaju 6 października. Linia ta łączyła porty w Szanghaju, Ningbo, z portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Władze gdyńskiego portu, a przed wszystkim władze terminalu BCT od jakiegoś czasu zabiegały o włączenie Gdyni w tę linię. Rozmowy trwały, ale sprawa utknęła, ponieważ G6 chciało zawijać statkami o ładowności 8 tys. TEU. Takie mogłyby wpłynąć do BCT, ale tylko wówczas, gdyby mogły obrócić się w pobliżu nabrzeża Litewskiego. Problem w tym, że dla bezpieczeństwa w dniu tej operacji przy nabrzeżu należącym do Marynarki Wojennej nie powinny cumować okręty. Raz w tygodniu należałoby jej... "przestawić". MW do tej pory nie podjęło decyzji w tej sprawie.

Czy to już koniec marzeń o G6? Niekoniecznie.
- Ze zrozumieniem przyjęliśmy informację o tym, że G6 zawiesiło połączenia w ramach pętli 3 Azja - Bałtyk i tym samym nie będzie w najbliższym czasie zawijać do Portu w Gdyni - Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Spadające przewozy na tym kierunku i jednocześnie gwałtownie zwiększająca się ilość wielkich kontenerowców oddawanych do eksploatacji przez poszczególnych armatorów Grupy zmusiły ich do ograniczenia pojemności floty i dopasowania się do zapotrzebowania na przewozy. Tym samych zawieszono połączenia oparte na najmniejszych statkach grupy G6, które właśnie pływały w pętli 3. Zarząd Portu Gdynia jak i Bałtycki Terminal Kontenerowy były już gotowe na przyjęcie osmiotysięczników. Przeprowadzone zostały odpowiednie analizy i prace przygotowawcze, które wskazały na bezpieczne warunki nawigacyjne i wydajną obsługę tych statków w porcie i w terminalu. Zgodnie z komunikatem armatorów, Polska nadal pozostaje atrakcyjnym rynkiem i możemy spodziewać się powrotu do tego projektu w niedalekiej przyszłości.

Zarówno Zarząd Portu jak i BCT będą kontynuowały projekty rozwojowe, niezbędne do przyjęcia jeszcze większych kontenerowców, czyli budowę dużej obrotnicy dla statków, pogłębienie kanałów portowych i sprowadzenie odpowiedniej wielkości suwnic nabrzeżowych.
- Zawinięcia trzynastotysięczników i większych statków do Gdyni to tylko kwestia czasu - dodaje Krzysztof Szymborski.

G6 Alliance tworzy sześć znaczących linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Porozumienie powołano do życia w grudniu 2011 roku.
VIK

Miejsca

Opinie (39) 4 zablokowane

  • Haha, jak zawsze p.Szymborski i jego optymizm, nie zna granic :)). Przez tyle lat, majac sprzęt jeszcze nie udało im się wprowadzić nowej lini.

    Ale to nic Zawinięcia trzynastotysięczników i większych statków do Gdyni to tylko kwestia czasu - dodaje Krzysztof Szymborski.

    Nie wiem, czy trzeba być idiotą, czy co bo jego plany wcale nie podzielają bezrobotni, lub zatrudnieni w KC, którzy by chcieli wkońcu mieć stabilną pracę.
    Ale co tam, STABILNA PRACA W BCT w niedalekiej przyszłości czyli do 2023 roku, bo wtedy już w wywiadze udzielonym przez prezesa BCT zgasi światło.

    Zreszta fajnie wiedzieć, ze najpierw dowie się prasa o tym iż LP3 nie bedzie zawijało do BCT'u a na końcu dopiero sam zainteresowany. ŚMIECH.

    • 7 4

  • Jeden serwis

    Jeden serwis, a tyle szumu, G6 ma jeszcze 5 innych serwisów z FE do Europy

    • 3 2

  • he :)

    a już chcieli budować nowy port :)

    • 2 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane