- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (125 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (90 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
Polferries zwleka z przeprowadzką do Gdyni
Nie ma wyznaczonego ani nawet przybliżonego terminu przeniesienia działalności Polferries do Portu w Gdyni - przyznał rzecznik PŻB. W tej sytuacji tylko Stena Line będzie korzystać z nowego terminalu. Problem w tym, że we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano na budowę terminalu, zapisano, że z obiektu będzie korzystało dwóch armatorów.
Publiczny Terminal Promowy w Gdyni rozpoczął działalność 17 czerwca, kiedy to odprawił pierwszy prom Stena Line z pasażerami na pokładzie. Na początku września szwedzki armator wprowadził na tę linię jeden ze swoich najnowszych promów - Stena Estelle. Drugi, czyli Stena Ebba, wejdzie w grafik rejsów już 2 stycznia.
Nowa Stena Ebba. Najpierw do Remontowej, a od stycznia na trasę
Zgodnie z założeniami nowy terminal w Gdyni miał jednak na stałe przyjąć dwóch operatorów. Takie były założenia zapisane we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano. Drugim miał być państwowy armator, czyli Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries. Niestety ten wciąż nie przeprowadził się do Gdyni i nadal pływa z Terminalu Promowego Westerplatte w Porcie Gdańsk.
Nova Star Polferries cumuje w Porcie Gdynia
W lipcu 2021 r. testowano nawet cumowanie promu Nova Star w gdyńskim terminalu, a przez ostatni rok padały różne deklaracje w sprawie przeprowadzki. Na konferencji w styczniu tego roku mówiono, że do wakacji, potem, że na jesieni. A jaka jest wersja na dziś?
- Nie ma wyznaczonego ani nawet przybliżonego terminu przeniesienia działalności Polferries do Portu w Gdyni. Prowadzone są rozmowy z Zarządami Portów Gdynia i Gdańsk w przedmiotowej sprawie - poinformował nas Michał Arciszewski, rzecznik PŻB.
Jak widać, narodowy armator nie chce rezygnować z Gdańska, ale nie może też z Gdyni. Być może chodzi o zapisy dotyczące unijnego dofinansowania budowy terminalu. Co ciekawe, Andrzej Madejski, prezes PŻB, w wywiadzie dla portalu wnp.pl przyznał wręcz, że Gdańsk jest atrakcyjniejszy.
Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym
- Muszę tu jednak przyznać, że cały czas rozważam zasadność przeprowadzki z tą flotą, którą dysponujemy. Chciałbym utrzymać Gdańsk w ofercie. Przeliczyliśmy to. Co ważne: jesteśmy tam jedynym operatorem. Zaletą terminala w Gdańsku jest jego dostępność. Błyskawiczny zjazd z autostrady daje dużą przewagę - powiedział prezes Andrzej Madejski.
Władze Portu Gdynia liczyły, że sprawa wyjaśni się do końca tego roku - jak widać, tak się nie stanie.
- Zainteresowanie korzystaniem z naszego portu, w tym z nowego terminalu promowego przez linie promowe i ro-ro, w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Zatem nie należy się martwić o wykorzystanie infrastruktury, która została wybudowana w porcie do obsługi promów - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdyni w sierpniu tego roku.
Na uroczystości oddania terminalu we wrześniu 2021 r. obecna była liczna delegacja z ambasady Finlandii i z portu w Turku. Ich zainteresowanie gdyński terminalem potwierdził Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Mówił też, że o współpracy z Gdynią dalej myśli niemiecki armator TT-Line.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-12-15 10:06
(10)
Olać Polferries, inni chętni czekają w kolejce
- 52 38
-
2022-12-17 10:28
Przecież Polferries zaklepał Gdynię
tylko po to aby zablokować wejście innego armatora. Konkurencji się boi.
- 5 0
-
2022-12-15 13:58
(5)
Michał Arciszewski ... a posłanka Arciszewska prezesem PLO ?? ciekawe , a podobno PO zatrudniało niekompetentnych pociotków , a pis mówił że walczy z kumoterstwem i kolesiostwem ... zatrudniając całę rodziny , sprzątaczki , krawcowe , i sołtysowe od dojenia krów
- 26 3
-
2022-12-15 15:22
Temat dla uwagi :) (2)
Zgłoś to do TVN!
- 12 3
-
2022-12-15 20:44
Kariera (1)
tego pana jest ściśle związana z rekomendacjami pani A
- 9 0
-
2022-12-16 11:07
Słyszałem
że to jej syn - wierząc twitterowym wpisom
- 0 6
-
2022-12-15 14:18
PO to się ludzie pchają do polityki
- 1 8
-
2022-12-15 14:04
towarzysz Korolewski w porcie Gdynia przebiera w ofertach!.
- 12 1
-
2022-12-15 13:45
kto konkretnie czeka w kolejce? (2)
- 22 2
-
2022-12-16 07:34
choćby TT-Line
- 2 1
-
2022-12-15 18:20
Na końcu artykułu jest podany zainteresowany armator.
- 5 4
-
2022-12-15 10:25
To radzę Gdyni się pospieszyć i rozmawiać z jakimiś innymi liniami. (14)
Bo skończy się jak z lotniskiem.
Mnie zwisa czy Polferries będą pływały z Gdyni czy z Gdańska, są inne linie i chyba można zainteresować się innymi niż narodowi przewoźnicy, którzy jak widać w kontekście dofinansowania i warunków, nie sa tacy bardzo narodowi, bo ich narodowy interes jest znikomy...- 75 18
-
2022-12-15 14:37
Tylko kto tu będzie wchodził (ogólnie do 3miasta) (5)
jak jest już silna Stena i państwowy (a więc w razie czego dotowany) PŻB.
przez lata nie było chetnych- 2 2
-
2022-12-15 14:52
(4)
Oczywiście, że są chętni. Konkretniej - konkurentem Polferries było TT-Line.
- 6 3
-
2022-12-15 15:14
(3)
Żadnym konkurentem TT Line nigdy nie było, Wzięli dokumenty wstępne do przetargu, ale oferty ostatecznie nie złożyli. Kogo zatem pokonał Polferries. To było od samego początku krzywe. Stena nie brała udziału w przetargu, a jest jedynym operatorem. Jak to możliwe?
- 8 2
-
2022-12-15 16:49
(2)
Wszystkie ogólnie dostępne informacje wskazują, że TT-Line było i jest zainteresowane operowaniem z Gdyni.
Sugerujesz, że Stenie jest nie na rękę drugi armator?- 4 2
-
2022-12-15 17:56
(1)
Kto jest w stanie konkurować ze Steną? Jeśli TTline jest zainteresowane wejściem do Gdyni to nie sądzę żeby to był serwis konkurencyjny do Steny. Inna kwestią to pogodzenie okienek czasowych. Steną zawsze będzie "do przodu" w tej kwestii.
- 3 0
-
2022-12-15 18:15
Ale TT-Line nie jest dla Steny konkurencja - nie plywa do Szwecji, oferowalby inne polaczenia. Na marginesie, atrakcyjne rowniez turystycznie dla mieszkancow Trojmiasta.
- 3 3
-
2022-12-15 10:51
A co ma do tego Gdynia? (7)
Port Gdynia jest spółką państwową, pretensje do Sasina, że się nie dogadał sam ze sobą!
- 22 2
-
2022-12-15 11:49
Ale miasto przypadkiem nie dostało jakiegoś dofinansowania z tej okazji? Jeśli nie to OK (6)
Chociaż to i tak wszystko nasze pieniądze, czy miejskie czy rządowe
- 5 9
-
2022-12-15 14:51
(5)
Nie, nie dostało. A nawet gdyby, to co? Brakuje pretekstu to standardowego hejtu na Gdynię?
Polferries wystartowało w konkursie, wygrało (eliminując niemiecką konkurencję), po czym się... rozmyśliło. Kompletnie niepoważna postawa - a jeszcze bardziej niepoważne są "szczere" opinie płynące obecnie z Polferries. Co się zmieniło? NaNie, nie dostało. A nawet gdyby, to co? Brakuje pretekstu to standardowego hejtu na Gdynię?
Polferries wystartowało w konkursie, wygrało (eliminując niemiecką konkurencję), po czym się... rozmyśliło. Kompletnie niepoważna postawa - a jeszcze bardziej niepoważne są "szczere" opinie płynące obecnie z Polferries. Co się zmieniło? Na etapie konkursu o gdyński terminal nie byli jedynym operatorem w Gdańsku? Mieli inne promy? Zmieniły się połączenia z A1/E7? Nie zrobili biznes planu, nie sprawdzili, czy to się opłaca? Żałosne.
Przecież to są straty dla portu, z którego miało operować dwóch armatorów - pomijając potencjalne problemy z unijnym dofinansowaniem. To też strata dla nas, mieszkańców Trójmiasta - niech by sobie Polferries siedziało w Gdańsku, w Gdyni byłoby kolejny armator i więcej ciekawych połączeń.- 7 5
-
2022-12-15 15:29
Kto podejmował te decyzje? (4)
Decyzje o przenosinach były podjęte przez poprzedni Zarząd PŻB, który m.in. odpowiadał też za temat słynnej stępki. Jak widać pokłosie ich decyzji i działań jest jakie jest. Obecnie widać, że ktoś podchodzi o sprawy bardziej na chłodno i kalkuluje rzeczywiste zyski z takich czy innych działań, a nie na pałę bierze wszystko co jest...
- 7 2
-
2022-12-15 16:22
(3)
Zatem w Polferries nie ma żadnej strategii/ciągłości działań (w odniesieniu do kluczowych kwestii - bo za takie należy uznać wybór terminalu) a decyzje podejmowano bez jakichkolwiek analiz?
I, niezależnie od rzekomych/rzeczonych "zmian kadrowych" (ów prezes zarządza już blisko 2 lata), informacje o wycofaniu się z decyzji (o jakby nieZatem w Polferries nie ma żadnej strategii/ciągłości działań (w odniesieniu do kluczowych kwestii - bo za takie należy uznać wybór terminalu) a decyzje podejmowano bez jakichkolwiek analiz?
I, niezależnie od rzekomych/rzeczonych "zmian kadrowych" (ów prezes zarządza już blisko 2 lata), informacje o wycofaniu się z decyzji (o jakby nie było, fundamentalnym znaczeniu tak dla armatora - Polferries, jak i portów - w Gdyni i Gdańsku) przekazuje się poprzez bierność i niepoważne wywiady?
Dodajmy, że w efekcie stratną jest inna państwowa firma (port) - tak więc nie ma problemu?- 5 4
-
2022-12-17 10:32
Ma strategię.
Strategicznie zablokowali wejście innego armatora do Gdyni. Konkurencji się boją.
- 0 0
-
2022-12-15 19:40
Pracowałem tam 40 lat.. (1)
.. i nigdy nie miało;-)
- 3 0
-
2022-12-16 07:27
Cóż, to smutne - ale nie usprawiedliwia zaistniałej sytuacji.
- 1 0
-
2022-12-15 08:42
Gdynia (16)
Gdynia to piękne miasto ale stocznia już zlikwidowana a zobaczcie po ile są zwykłe mieszkania !??? - to kpina z młodych ludzi. Dużo poprostu gdzieś wyjeżdża.
- 58 45
-
2022-12-15 15:38
(1)
gdynia piękne miasto........................?
- 2 9
-
2022-12-15 16:44
Tak, niebrzydkie. I przepięknie położone.
- 9 2
-
2022-12-15 11:27
Gdynia zostanie miastem upadlym. (2)
Tu sie nic nie robi dla mieszkancow. Miato zarzadzane jest w katastrofalny sposob. Na moje szczescie tez opuszczam to miasto :)
- 12 16
-
2022-12-15 15:07
I dlatego ceny mieszkań na rynku pierwotnym w Gdyni właśnie przeskoczyły Gdańsk - drugie miejsce za Warszawą.
Tak więc z pewnością łatwo sprzedasz mieszkanie (o ile faktycznie mieszkasz w Gdyni, bo większość hejterów w Gdyni nie bywa).- 7 2
-
2022-12-15 13:19
Upadły to ty jesteś. Gdynia według rankingów to jedno z nielicznych Polskich miast w których żyje się bardzo dobrze. Piszę to będąc mieszkańcem Sopotu.
- 14 9
-
2022-12-15 09:14
Idź do stoczni i zobacz czy jest zlikwidowana . W tej chwili w której piszę pracują tam tysiące ludzi .
Różnica jest taka że stocznia nie korzysta już z dofinansowania publicznego . Prywatny właściciel wprowadził opłacalność produkcji .
- 24 6
-
2022-12-15 09:09
Przemysł stoczniowy nadal istnieje ale statków juz się nie buduje tylko raczej remontuje.
- 18 3
-
2022-12-15 08:56
Do Kębłowa (8)
Tam są tańsze mieszkania. A tak na poważnie, w Gdyni i tak są tańsze niż w Gdańsku. Gdynia stała się po prostu sypialnią Gdańska.
- 23 13
-
2022-12-16 01:53
(3)
W Gdyni juz od jakiegoś czasu są droższe niż w Gdańsku, gdzie jest szerszy wybór i większa rozpiętość cenowa, stąd procentowo jest wiele mieszkań tańszych niż w Gdyni gdzie mało się buduje bo nie ma już w zasadzie miejsca oprócz Chwarzna Wiczlina
- 2 5
-
2022-12-16 10:28
(2)
Przezabawna argumentacja - ze względu na umiejętność elastycznego dostosowania się do okoliczności. Pogratulować.
Do tej pory obowiązywała wersja, że Gdańsk jest droższy, bo oczywiście jest lepszy pod każdym względem a Gdynia to "miasto upadłe", "sypialnia Gdańska", "stan umysłu", itp., itd. - zgodnie ze standardowym słowniczkiem hejtuPrzezabawna argumentacja - ze względu na umiejętność elastycznego dostosowania się do okoliczności. Pogratulować.
Do tej pory obowiązywała wersja, że Gdańsk jest droższy, bo oczywiście jest lepszy pod każdym względem a Gdynia to "miasto upadłe", "sypialnia Gdańska", "stan umysłu", itp., itd. - zgodnie ze standardowym słowniczkiem hejtu choćby w tym wątku.
Teraz mamy jednak zmianę - skoro Gdynia przeskoczyła cenami Gdańsk, to wynika z "szerszego wyboru i rozpiętości cenowej", tudzież "w Gdyni mało się buduje".
W rzeczywistości, oczywiście w Gdańsku wybór jest większy, ale w Gdyni wcale mało się nie buduje; co więcej, ostatnio buduje się sporo w samym centrum - a to nowość, bo tutaj przez lata niewiele się działo - i zapewne ten fakt ma istotne znaczenie dla wzrostu cen. Pomijam, że peryferyjne Chwarzno-Wiczlino nie podbiłoby średniej, raczej ją zaniża.
Osobna sprawa, że Gdynia nie jest droższa "już od jakiegoś czasu" - to zupełnie świeża sprawa; przez wiele lat ceny mieszkań (znaczy drożej w Gdańsku) rozjeżdżały się coraz bardziej, ale ta różnica stopniała przez ostatnie 2-3 lata.
Ogólniej, te ceny w Gdańsku i Gdyni są bardzo zbliżone - a że drożej jest tylko w Warszawie, to dowód, jak dobrze się mieszka i żyje w Trójmieście.
Na marginesie - w tych statystykach nie uwzględniono Sopotu, który przebija tak Gdańsk jak i Gdynię...- 4 0
-
2022-12-16 14:32
(1)
No w Jelitkowie Kamiennej Górze i Orłowie ceny już niejednokrotnie przebijają te w Dolnym Sopocie, jakiś czas temu już to było, ogłoszono że najdroższa nieruchomość w Polsce znajduje się w Orłowie. Te nowe inwestycje biurowo mieszkalne w Gdyni w Śródmieściu czy Redlowie to raczej w małej skali pojedyncze budynki wciskane na przekształcane i
No w Jelitkowie Kamiennej Górze i Orłowie ceny już niejednokrotnie przebijają te w Dolnym Sopocie, jakiś czas temu już to było, ogłoszono że najdroższa nieruchomość w Polsce znajduje się w Orłowie. Te nowe inwestycje biurowo mieszkalne w Gdyni w Śródmieściu czy Redlowie to raczej w małej skali pojedyncze budynki wciskane na przekształcane i sprzedawane miejskie działki, nie jakaś większa skala zabudowa osiedli jak w Gdańsku, w Gdyni niemal nie ma już wolnych terenów, ceny gruntów są wyższe niż w Gdańsku cała ekspansja i exodus mieszkańców idzie głównie w kierunku nowych osiedli w Redze Rumii które w praktyce sa sypialniami Gdyni i w kierunku północnym, wieś Pogórze w granicach Kosakowa
- 0 4
-
2022-12-16 15:23
A Portova? A drugi, świeżo wybudowany wysokościowiec obok? Sąsiedztwo Sea Towers, gdzie buduje się budynek za budynkiem? Plac Unii? Nie wspominając już o 5 wieżowcach Międzytorza, gdzie jest mnóstwo miejsca pod zabudowę - a wszystko obok czy właściwie w centrum. I to nie są żadne "powciskane małe pojedyncze budynki" (o takich nawet nie wspominam -
A Portova? A drugi, świeżo wybudowany wysokościowiec obok? Sąsiedztwo Sea Towers, gdzie buduje się budynek za budynkiem? Plac Unii? Nie wspominając już o 5 wieżowcach Międzytorza, gdzie jest mnóstwo miejsca pod zabudowę - a wszystko obok czy właściwie w centrum. I to nie są żadne "powciskane małe pojedyncze budynki" (o takich nawet nie wspominam - a też ich trochę jest) i wszystkie wymienione to inwestycje mieszkalne, bo biurowe są bardziej na Wzgórzu/Redłowie. W tym względzie też sporo się ostatnio dzieje: nowe duże biurowce przy Górskiego, K2 (gdzie przeprowadził się choćby Hartwig), czy 3 nowe mniejsze biurowce w górnej części Władysława IV/Świętojańskiej (Wzgórze).
Akurat Gdynia ma właśnie całkiem sporo przestrzeni bardzo blisko centrum/morza - przede wszystkim wzmiankowane Międzytorze, gdzie ROBYG ma działkę zaledwie ok. 2,5 hektara a całość Międzytorza to ok. 60 hektarów. Na marginesie, w Gdańsku blisko historycznego centrum też jest mnóstwo miejsca pod zabudowę - tutaj dla odmiany przyciąga bliskość zachowanej części starego Gdańska, co skutkuje zabudową hotelowo-apartamentową (z minusami typu brak stałych mieszkańców), bo to lokalizacje bardzo atrakcyjne turystycznie.
Tak czy owak: niewiele miast w Polsce ma taki potencjał jak Gdańsk i Gdynia - lokalizacja nad morzem połączona z możliwością zabudowy w centrach miast; i stąd od Trójmiasta droższa jest tylko Warszawa.
Na Kamiennej Górze, to raczej rynek wtórny - a w tym względzie wciąż droższy jest Gdańsk.
Z Twojego wpisu wynika, że Gdynię znasz raczej z hejterskich opinii na tym portalu...- 2 0
-
2022-12-15 15:01
Nie, nie jest. Ciekawostka, w ostatnich notowaniach cen mieszkań na rynku pierwotnym (miasta wojewódzkie + Gdynia jako największe niewojewódzkie), Gdynia jest druga za Warszawą; poza tym Gdańsk, Kraków, Wrocław - i długo nic (tzn. dalej poniżej 10 tys. za metr kw.). Tylko czy to powód do radości?
Poza tym, jeżeli inwestycjeNie, nie jest. Ciekawostka, w ostatnich notowaniach cen mieszkań na rynku pierwotnym (miasta wojewódzkie + Gdynia jako największe niewojewódzkie), Gdynia jest druga za Warszawą; poza tym Gdańsk, Kraków, Wrocław - i długo nic (tzn. dalej poniżej 10 tys. za metr kw.). Tylko czy to powód do radości?
Poza tym, jeżeli inwestycje regionalne/centralne nadal będą realizowane zgodnie z ideą "wszystko dla Gdańska", to pewnie uda się z Gdyni zrobić ową sypialnię. Ale przynajmniej ładnie zlokalizowaną...- 6 3
-
2022-12-15 13:56
niestety muszę się zgodzić (2)
zobacz co się dzieje po 15.00 na obwodnicy do Gdańska normalnie do Gdyni wszystko stoi - ludzie wracają z pracy do domu
- 8 6
-
2022-12-16 10:40
Kolega z Gdańska, który codziennie jeździ do pracy w Gdyni, skarży się na potworne korki - i rano, i popołudniem, niezależnie od trasy (obwodnica bądź przez Sopot). Komu wierzyć?
Generalnie na obwodnicy nie jest normalnie w żadną stronę, czasami bardziej przytyka się w jedną, innym razem w drugą. Ogólnie to droga wewnętrzna Trójmiasta - na dodatek w Gdyni tylko udaje ekspresówkę (2 pasy za wyjątkiem świeżo wybudowanego węzła w Karwinach, ograniczenia prędkości).- 2 0
-
2022-12-15 14:55
Do Gdyni też stoi. Niech żyje wybiórcze dopasowywanie/dorabianie faktów do z góry założonych tez...
I, ciekawostka, popołudniami w Sopocie nawet gorzej prezentują się powroty do Gdańska - regulaminowy zator od Malczewskiego czasami po Orłowo. Po prostu Trójmiasto jest generalnie zakorkowane.- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.