• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskie jednostki z nagrodą "Statek Roku"

erka
19 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Wielozadaniowy statek Zodiak II jest eksploatowany przez administrację morską w Gdyni.
  • Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych zbudowanych w Gdańsku.

Renomowane australijskie wydawnictwo periodyków fachowych Baird Maritime nadało tytuł Statku Roku 2020 - World Best Multi-Purpose Workboat 2020 -  zaprojektowanym przez należące do Holdingu Remontowa - Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowanym w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Urzędów Morskich w Gdyni i w Szczecinie bliźniaczym jednostkom Zodiak II i Planeta I.



Zodiak przekazany komandosom GROM-u



Te zaprojektowane przez polskie biuro, zbudowane przez polską stocznię dla polskiego armatora supernowoczesne, wielofunkcyjne jednostki pracują już na rzecz bezpieczeństwa naszych portów i szlaków żeglugowych. Nagrodzone jednostki, uznane przez wydawcę Baird Maritime za najciekawsze na świecie w swojej kategorii w roku 2020, unaoczniają rzeczywisty potencjał polskiego przemysłu okrętowego, o którym wiedza z trudem przebija się do szerszej opinii publicznej.

Próby morskie wielozadaniowego statku Zodiak II zbudowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku dla Urzędu Morskiego w Gdyni.


Zodiak II i Planeta I nagrodzone



Zodiak II pełni funkcję lodołamacza, służy do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Może również służyć jako jednostka o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Statek o nazwie Zodiak II zastąpił wysłużony, prawie 40-letni statek Zodiak.

Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.


Planeta I to drugi z serii dwóch bliźniaczych statków wielozadaniowych budowanych w ramach projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności. Obydwa statki, o długości 60 m, szerokości prawie 13 m i zanurzeniu 3,5 m, będą osiągać prędkość 13 węzłów.

Wodowanie Zodiak II w Remontowa Shipbuilding.

erka

Miejsca

Opinie (53)

  • (2)

    Ta nagroda to za wygląd ze zdjęcia? Te statki mają tyle durnych rozwiązań i usterek elektroniki, że głowa boli. Gumno w srebrnym papierku.

    • 2 5

    • Konkrety?

      Podaj szanowny Gościu jakie to usterki? Tylko konkretnie co? Oczywiście bez tekstów typu znam kogoś kto słyszał od faceta, który stał obok tego co opowiadał

      • 0 0

    • Dokladniw tak jest

      • 0 0

  • Ta z trójmiasta...

    Z Gdańska gwoli ścisłości..

    • 1 0

  • (5)

    Byłoby fajnie gdyby stocznia, po takiej nagrodzie, dostała parę zamówień na te statki od innych portów na świecie. Pożyjemy zobaczymy.

    • 44 1

    • Ponoć Austria szykuje zamówienie... (2)

      Tak duże że stocznia w Radomiu też będzie budować

      • 3 3

      • Nie kpij (1)

        Stocznia z Radomia ma już podpisany kontrakt na budowę lotniskowca dla Andory

        • 11 1

        • I nie tylko

          Słowacka marynarka wojenna zamówiła 4 okręty podwodne.

          • 0 0

    • Uja dostanie, te wszystkie zlecenia to sa polityczne uklady, masonskie itp. Nawet jesli w Polsce takie uklady istnialy to dzieki polityce sanacji zostaly wybite.

      • 0 0

    • Dostać to można po mordzie. O zamówienia się walczy, a wygrana to dopiero początek drogi, która może, ale nie musi przynieść zysk właścicielom po jego realizacji, czyli spełnić podstawową funkcję spółki akcyjnej.

      • 2 0

  • Nazwy slabe. (12)

    Dobra Zmiana. Polak, Ktory Podnisol Sie z Kolan. Jaroslaw Wielki.
    To kilka przykladow dobrych nazw.

    • 42 27

    • A może (4)

      "Lecz się" i ""już za późno"?

      • 2 9

      • Dla Polski jeszcze nie (3)

        jest za późno, wystarczy odsunąć krasnala ogrodowego i pinokia od władzy

        • 9 3

        • Trzeba ich wsadzić

          Do więzienia

          • 0 0

        • (1)

          ... i zastąpić ich zgniłą brukselką, która przygotuje te ziemie pod osadnictwo zubożałych emerytów niemieckich.

          • 3 8

          • Widzę ze ci do Rosji bliżej chory czlowieku

            • 2 1

    • Kelner Donald

      też wielozadaniowy i na posyłki

      • 3 3

    • (1)

      Proponuję: niewieścia cnota,polski ład, prawy i sprawiedliwy,

      • 15 2

      • Ekselencja

        • 1 0

    • I to są dopiero prawdziwie polskie nazwy ;) (2)

      Jak będę maiła jacht, to tylko "Polak, który podniósł się z kolan". Jesteś niesamowita/ty!

      • 10 2

      • Taki (1)

        z zanurzeniem na metr w głąb :) ?

        • 2 0

        • Zależy o czym piszesz :D

          Jacht - tak, od kapitana nie wymagam więcej niż 18 cm

          • 3 0

    • ...proponuję taka:

      TerazUsłyszyszSameKłamstwa

      • 4 3

  • Nie dopracowane (1)

    Statek fajny ale nie do końca dopasowany jeśli chodzi o szczegóły. Pracownicy narzekali na wciągarki maszyna itp. Ale głośno tego nie powiedzą.. Bo nowa maszyna

    • 1 1

    • Słabe

      Może i ładne z zewnątrz, ale słabe jakościowo np. urządzenia itp. Lista długa

      • 0 1

  • a gdzie ten prom ze Szczecina?

    stepka juz chyba zardzewiala ?

    • 0 0

  • Stocznia Prywatna v. Państwowa (3)

    Stocznia Prywatna: Zodiak 2 - Statek Roku.
    Stocznia Państwowa: Prom Batory - Dowcip Roku.

    Stocznia Prywatna: Kormoran 2 - najnowocześniejszy niszczyciel min w NATO.
    Stocznia Państwowa: Gawron vel Ślązak - najdłużej budowany okręt w historii NATO, pływające monstrum z jednym działkiem.

    Teraz państwowy PGZ zabiera się za Miecznika.

    • 39 5

    • Nagrody

      Stocznia koszerna vs Stocznia Nie koszerna. Nagrody są tylko dla stoczni koszernych. Oscary, itp. też

      • 0 0

    • Kormoran (1)

      nie jest najnowocześniejszy w NATO. Jest to schyłkowa technologia zwalczania min morskich. Nikt dzisiaj nie chce wysyłać okrętu w rejon zagrożenia mina morską. Nowoczesne niszczyciele min nie bazują na kadłubie z super drogiego rodzaju stali, trudnego w obróbce i naprawie a na dronach i pojazdach podwodnych sterowanych z bezpiecznej odległości. proponuje zobaczyć jakie niszczyciele min zamówiła Francja, Holandia i Belgia.

      • 6 4

      • Czyli...

        Założenia projektowe "najnowocześniejszego" wykrywacza min w NATO to "ludzi u nas mnogo". Ale co tam ważne że z 2 miliardy od podatnika wyłudzono. Będzie na opcję dla finansjery międzynarodowej. Gdyby na.kuter rybacki wrzucić parę wyrzutni na ramię zdolność bojowa byłaby ta sama. Drewno też jest amagnetyczne :-) . Kto pracował i pracuje w polskich stoczniach tego filmy Bareji nie śmieszą. :-) .

        • 1 1

  • Jak na filmiku promocyjnym mignęła czarna perła (1)

    to przez chwilę zadrżałem ;)

    • 5 0

    • :-)))

      • 0 0

  • To teraz Premia (3)

    • 3 1

    • spokojnie, przejmie się remontową (2)

      ...wkręcimy ich w jakiś lewy kontrakt z którego się nie będą mogli podnieść i zrobimy desant naszych w zamian za pomoc....ew namówimy banki na wycofanie kredytu i leżą...projekt stefana.

      • 3 0

      • Nikt im nie każe budować Miecznika. Zresztą fregaty na tym jeziorze są absurdem.

        • 0 0

      • Dokładnie

        tym kontraktem będzie miecznik. a może nawet taki jest plan pozbycia się tego trupa przez właściciela. Wcisnąć go Państwu pod pozorem zabezpieczenia kontraktu na budowę okrętów dla MW

        • 0 0

  • (1)

    A czy na stoczni w rusztowaniach dalej pracuje paker Rafi? Nie mogę o nim zapomnieć.

    • 2 1

    • Pewnie szef wciaz daje mu kokainki zeby mu sie szybciej i lepiej pracowalo.

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane