• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowokoreański armator buduje statek o nazwie "Gdańsk"

VIK
2 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Statek "Gdańsk" w budowie.
  • HMM Algeciras - siostrzana jednostka HMM Gdańsk - 26 kwietnia wyruszył w pierwszy rejs.
  • Masowiec "Sopot" należy do PŻM.

Jest masowiec "Sopot", jest też "Gdynia", teraz przyszedł czas na "Gdańsk". Jednak co ciekawe, statek o tej nazwie nie będzie należał do rodzimego armatora, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej. Nazwę polskiego miasta nowej jednostce nada południowokoreański armator i będzie to rekordowo duży kontenerowiec.



W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering pod koniec kwietnia odbyła się uroczystość nadania imienia jednostce HMM Algeciras. Jest to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu rekordowo dużych statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku.

- Jeden ze statków z serii kontenerowców, określanych przez armatora i stocznię jako największe w świecie, będzie nosił imię HMM Gdańsk. Jest on już zwodowany i planowo powinien być przekazany do eksploatacji w połowie tego roku - podał portalmorski.pl.
Skąd ta nazwa? Okazuje się, że armator, czyli południowokoreańska firma HMM zdecydowała, że 12 nowych kontenerowców będzie nosiło nazwy ważnych europejskich miast portowych.

HMM Algeciras 26 kwietnia wyruszył z portu Qingdao w prowincji Shandong w swoją pierwszą podróż z ładunkiem. W Azji odwiedzi jeszcze Busan, Ningbo i Szanghaj, potem popłynie do Europy, gdzie zawinie m.in. do Rotterdamu i Hamburga.



To nie pierwszy statek noszący nazwę trójmiejskiego miasta. We flocie Polskiej Żeglugi Morskiej jest już masowiec "Sopot", który trafił do armatora pod koniec ubiegłego roku, jest też masowiec "Gdynia".

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton został zbudowany przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia. Wcześniej do floty PŻM wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
VIK

Opinie (252) ponad 20 zablokowanych

  • Cinczyk niedługo Napoji Konia w Wiśle

    • 3 1

  • W latach 80 Polska była Ameryką dla Chin i Korei a dzisiaj Polska jest Państwem Teoretycznym z Nazwy z Kolonialną Gospodarka

    • 4 2

  • Japonia Korea Chiny to potęga w każdej dziedzicie a Polska to Grajdoł i Zacofanie Techniczne i Technologiczne

    • 4 2

  • Moja Gdynia przez 30 ostatnich lat została zaorana tu się nic nie robi ale tu się wszystko likwiduje

    • 4 1

  • W Korei buduje się rocznie 168 statków a w Polsce Nic tylko łódki/ogryski

    • 1 2

  • Teraz przecież pis buduje większe i lepsze statki! (2)

    A seria super- promów ze Szczecina,a nowe okręty ze stoczni mar,woj.,nie wspominając o ,,perełce"stocz.gdańskiej budującej dla naszych armatorów całe serie elektrycznych statków inowacyjnie napędzanych wieżami wiatrowymi w których są światowym potentatem!

    • 5 3

    • gpotą i bzdurami zyjesz i niewiesz co piszesz boś pozbawiony wiedzy o gospodarce światowej Azji (1)

      • 2 2

      • No jo tam tylko tvpis łoglądam,wienc co sie czepiasz?

        Niestety,członek mojej rodziny wieloletni oficer1y mechanik ciongle mi jakieś dziwne rzeczy opowiadał o perfekcyjnych azjatach i nieudacznikach pis,niezgodne z liniom naszej kochanej partii pis winc jako elita umusłofa pis mam problema

        • 3 2

  • To jest początek końca białego człowieka - zaczyna się jedzenie z ręki to już pokazał zaraza koronawirus

    • 2 0

  • autor tego artykulu pisze i niewie co i się cieszy i nie wie z czgo - tam powstaje potęga a tu miernota

    • 2 1

  • Kiedyś piękne kontenerowce budowała stocznia Gdynia.

    Niestety pan prezes z PO a później pani komisarz UE z frakcji liberalnej przy milczącej aprobacie Donalda rozmontowali stocznię i kilka tysięcy miejsc pracy.

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Polska i Chiny - zaczelismy tego samego dnia... (2)

    Brama Stoczni Gdanskiej w 1980 roku byla symbolem ,,Solidarnosci'' i wizerunkiem znanym na calym swiecie. Dla rzadzacych to byl klopot, wielki klopot. Ostatnia rzecza, o ktorej mysleli komunisci to byla przyszlosc Stoczni. A pierwsza - jak z nia skonczyc. Poniewaz Zwiazki Zawodowe silne byly w hutach, kopalniach i innych zakladach przemyslowych trzeba bylo zniszczyc klasowego wroga. Stan wojenny i dalsze lata to pograzenie gospodarki. I - Okragly Stol. Zwracam na to uwage, bo 4.VI.1989 roku mielismy wybory i wybralismy ,,okragly stol'' a na placu Tienanmen w Pekinie rozegrala sie tragedia. Ale dokladnie od tego dnia Chiny zaczely - ,,cud gospodarczy''. Dzis buduja najwiecej statkow i okretow na swiecie gdy my zniszczylismy stocznie. To sa skutki wyboru polityki ,,Okraglego Stolu''. Gospodarki nie ma ale ,,jestesmy dumni''! Zadziwiajace jest to, jak wielu ludzi zupelnie nie kojarzy tych zaleznosci.

    • 14 3

    • "cud" gospodarczy zaczął się tam znacznie wcześniej

      i w 89 sprawa szła o to aby go nie zmarnować a nie o to aby on powstał.
      Oni wygrali a my wybrali... (tak dla rymu...)

      • 1 1

    • Chinskie balony probne - Singapur.

      Chiny w tym czasie szukaly swojej drogi rozwoju. Patrzyly na Taiwan, Hong Kong, Malezje, Singapur, Koree Pld. i wypuszczaly swoje balony probne. Zwracali uwage na gospodarke, handel, budownictwo, komunikacje, prawo, porzadek spoleczny, przestepczosc, turystyke, itd. Wydaje mi sie, ze upodobaly sobie Singapur. Stawiali pytanie glowne - chcecie dobrobytu czy demokracji?....Pamietam jak jechal woz strazacki na sygnale i ....zatrzymal sie na czerwonym swietle przy przejsciu drogowym. Bo nie bylo wyjatkow! Zadnych! Akurat Singapur obchodzil wowczas 25-lecie istnienia panstwa i Chinom podobaly sie takie efekty w takiej perspektywie. Coz, tez im zadroscilem;-)

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane