- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (87 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Rozbudowę portu i poszerzenie jego potencjału o kolejne głębokowodne nabrzeża przeładunkowe, a przede wszystkim utworzenie Portu Centralnego to zadania jakie stoją przed Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Inwestycja ta ma być jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej.
Plan rozwoju portu został zaprezentowany na spotkaniu w Gdańsku z ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Markiem Gróbarczykiem.
- Inwestycja dotycząca budowy Portu Centralnego będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Wzmocni potencjał Gdańska jako największego polskiego portu morskiego zdolnego do konkurowania z portami Europy Zachodniej. Budowa Portu Centralnego jest bez wątpienia potrzebna, co potwierdzają dostępne analizy rynkowe - stwierdził minister Gróbarczyk.
Czym ma być Port Centralny? Ma on powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem . W konsekwencji zwolnią się tereny w lewobrzeżnej części Portu Wewnętrznego, które stopniowo będą oddawane miastu. O planowanej inwestycji informowaliśmy już w 2015 roku w tekście "Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów".
Koncepcja budowy Portu Centralnego uwzględniona została w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Planuje się, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020. Na nowych terenach powstać mają terminale: drobnicowy, pasażerski oraz baza przeładunku kontenerów. Budowa nowych terminali umożliwiających obsługę statków pasażerskich i ro-ro ma stworzyć dogodne warunki dla powszechnego stosowania transportu intermodalnego.
Zakłada się wykorzystanie przy tej inwestycji kapitału prywatnego oraz metody "Build - Operate - Transfer". Oznacza to, że za budowę nowych obiektów zapłaci firma, która będzie je następnie użytkować. Po upływie wyznaczonego czasu w umowie obiekt zostanie bezpłatnie przekazany ZMPG.
Plany zakładają także udrożnienie Martwej Wisły , co spowoduje przywrócenie znaczenia żegludze śródlądowej oraz wybudowanie zespołu przystani jachtowych wraz z niezbędnym zapleczem socjalno-bytowym.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2017-03-31 14:17
po co był budowany deptak na Westerplatte? (4)
- 37 5
-
2017-03-31 18:16
Żeby się przez zimę rozpadl3 i żeby szwagier mógł wziąć kasę za naprawę. (1)
- 7 2
-
2017-04-01 16:04
powinienies dodac, ze szwagier jest tylko podwykonawca u mnienca:)
- 2 0
-
2017-03-31 20:49
Wszystko jedno i tak się rozpadł i jest ogrodzony :DDD
- 4 0
-
2017-03-31 15:33
szkoda deptaka , fajnie widoki
- 6 0
-
2017-04-01 11:45
1 Kwiecień.
Ludzie przestańcie się podniecać i wierzyć wte bzdury.
- 3 6
-
2017-04-01 09:24
na centralnym lotnisku (2)
wyladował centralny samolot I sekretarza, centralnymi schodami zeszła delegacja Komitetu Cetralnego PIs aby wsiąść do cetralnego pociagu z Dworca Centralnego.
Centralną maistralą udaje sie nasza delegacja do Portu Centralnego, gdzie maja sie odbyć centralne uroczystości otwarcia Portu Centralnego im. zamachu centralnego w Smoleńsku, połozonym na terytoruim naszego centralnego wroga..
Ludzie, ten rezim naprawdę i na szczęście zaczyna gnić jak rezim Putina czy Łukaszenki..- 6 4
-
2017-04-01 09:53
ten pomysł nie jest akurat PiS (1)
Ten pomysł już długo jest omawiany i ma akurat sens.
Port zewnętrzny w Gdańsku cały czas jest rozbudowywany i nawet jak nie będzie takiej decyzji to większość rzeczy powstanie samoistnie.- 1 4
-
2017-04-01 10:31
Samoistnie to może wyrosnąć grzyb w lesie a tutaj kazda większa umowa dzierżawy i inwestycja wymaga zgody Ministra
- 2 0
-
2017-04-01 08:50
Tak trzymać
Takich informacji oczekuje od lat, Wspaniały projekt trzymam kciuki że wszystko ruszy i zacznie się budowa jak najszybciej. Jest to bardzo dobry projekt dla Państwa a zwłaszcza mieszkańców Pomorza.
Potrzeba nam jeszcze dużych inwestycji w fabryki tu jeśli o promocje Pomorza naszego potencjału jest slabiutko.- 1 4
-
2017-03-31 17:00
(2)
czy nie byłoby taniej przedłużyć port do stoczni gdańskiej, nabrzeże prawie jest
- 2 3
-
2017-04-01 07:47
przedłużyć port do Gdyni
bo tam juz jest port
- 0 0
-
2017-03-31 20:30
Przeczytaj ze zrozumieniem to zrozumiesz dlaczego nie można i dlaczego to nie ma sensu, pomijając juz rzeczowe arumenty
- 0 0
-
2017-03-31 22:05
hihi. Miasto betonem już zalano. (1)
Chyba tego im nie wystarczyło. Przechodzą na morze.
- 0 2
-
2017-04-01 07:46
miasto od paru kadencji zalewane jest stale Budyniem
- 0 0
-
2017-03-31 13:11
Wojtek (3)
Teraz bada grunt pod kolejną inwestycje miasta z marzeń
- 27 6
-
2017-04-01 07:45
chodzenie
po bagnach wciąga
- 3 0
-
2017-03-31 14:38
Raczej tapla sie w g.o.wnie po pas... (1)
- 7 2
-
2017-03-31 15:34
normalnie towarzystwo wzajemnej adoracji się popisuje - który hejter lepszy
- 2 5
-
2017-03-31 16:41
korekta (1)
to nie jest projekt pisowski . Projekt jest znany od kilku lat i wpisany w koncepcje rozwoju portu . Pis nigdy nic nie zbuduje pożytecznego bo to wymaga np. żmudnych prac co do skali i stopnia oplacalnosci danej inwestycji i dziesiątki innych dziabań do których kato-bolszewicy glowy nie maja.
- 15 3
-
2017-03-31 21:26
Po co budować jak złodzieje z PO i tak zaraz sprzedadzą Niemcom. za stanowiska
- 4 4
-
2017-03-31 21:03
Z cyklu "Wielkie budowy socjalizmu"...
- 1 1
-
2017-03-31 20:47
Ciekawy widok szykuje się
z plaży w Brzeźnie
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.