- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (226 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (177 opinii)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (77 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (68 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Rozbudowę portu i poszerzenie jego potencjału o kolejne głębokowodne nabrzeża przeładunkowe, a przede wszystkim utworzenie Portu Centralnego to zadania jakie stoją przed Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Inwestycja ta ma być jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej.
Plan rozwoju portu został zaprezentowany na spotkaniu w Gdańsku z ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Markiem Gróbarczykiem.
- Inwestycja dotycząca budowy Portu Centralnego będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Wzmocni potencjał Gdańska jako największego polskiego portu morskiego zdolnego do konkurowania z portami Europy Zachodniej. Budowa Portu Centralnego jest bez wątpienia potrzebna, co potwierdzają dostępne analizy rynkowe - stwierdził minister Gróbarczyk.
Czym ma być Port Centralny? Ma on powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem . W konsekwencji zwolnią się tereny w lewobrzeżnej części Portu Wewnętrznego, które stopniowo będą oddawane miastu. O planowanej inwestycji informowaliśmy już w 2015 roku w tekście "Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów".
Koncepcja budowy Portu Centralnego uwzględniona została w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Planuje się, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020. Na nowych terenach powstać mają terminale: drobnicowy, pasażerski oraz baza przeładunku kontenerów. Budowa nowych terminali umożliwiających obsługę statków pasażerskich i ro-ro ma stworzyć dogodne warunki dla powszechnego stosowania transportu intermodalnego.
Zakłada się wykorzystanie przy tej inwestycji kapitału prywatnego oraz metody "Build - Operate - Transfer". Oznacza to, że za budowę nowych obiektów zapłaci firma, która będzie je następnie użytkować. Po upływie wyznaczonego czasu w umowie obiekt zostanie bezpłatnie przekazany ZMPG.
Plany zakładają także udrożnienie Martwej Wisły , co spowoduje przywrócenie znaczenia żegludze śródlądowej oraz wybudowanie zespołu przystani jachtowych wraz z niezbędnym zapleczem socjalno-bytowym.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2017-03-31 15:30
I bardzo dobrze
Wreszcie zaczną budować . A dlatego , że wreszcie TIR z Gdańska dojedzie szybciej i taniej na południe polski i do Czech niż z Hamburga
- 9 0
-
2017-03-31 14:28
Terminal pasażerski (2)
Brakuje nowego dużego terminala pasażerskiego, żeby wreszcie przestać korzystać z tego gdyńskiego. Dzięki temu wycieczkowce będą cumowały w Gdańsku a ich pasażerowie zamiast przebijać się przez nieciekawą Gdynię i tracić tam czas ale od razu będą w celu podróży czyli w Gdańsku
- 26 16
-
2017-03-31 14:44
W 100% (1)
popieram. I mam nadzieję, że ten port powstanie a jest też tam uwzględniony nowy terminal pasażerski.
Wtedy Gdynia pozostanie już tylko z marzeń i na tych marzeniach się skończy.- 11 10
-
2017-03-31 15:12
Cóż za mściwa satysfakcja... Co Ci Gdynia zrobiła, że tak jej nienawidzisz?
- 6 8
-
2017-03-31 14:55
a to pierw zrobili zbudowali deptak na Westerplatte a teraz chcą wszystko zabudować .
Morał z stonki.- 5 1
-
2017-03-31 14:41
Słuszną linie ma nasza władza.
Teraz poważnie. Gdańsk się rozwija i to dynamicznie...
- 16 2
-
2017-03-31 14:22
....mglista przyszłość (1)
Tytuły: "taki będzie", "pięciogwiazdkowy hotel w Gdańsku", "wizja....". ZERO zmian w czasie teraźniejszym. Odstajemy za Bogotą, Panamą czy Kuala Lumpur....
- 6 20
-
2017-03-31 14:41
Debil
- 6 0
-
2017-03-31 14:26
szkoda plaży na Westerplatte, lubię to miejsce. A deptak nowy też psu w budę na to wychodzi...
- 13 4
-
2017-03-31 14:24
Boszszsz, nei!
Totalna rozwałka! Centralne gierkowskie umysły
Przy takiej rozbudowie nasza malutka i płyciutka Zatoka zdegraduje się do syfiastego bajorka.- 11 12
-
2017-03-31 12:43
to już nie narodowy?
- 28 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.