- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (125 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Port Gdańsk. Ponad 20 proc. wzrostu i czwarte miejsce na Bałtyku
Było 40,6 mln przeładowanych towarów, jest już 49 mln ton. Tylko w skali roku wzrost wyniósł 20,7 proc. Dzięki takim wynikom w zestawieniu największych portów na Bałtyku Port Gdańsk ostatecznie przesunął się z 6. na 4. pozycję, wyprzedzając port w Kłajpedzie.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył rok 2017 z historycznym rekordem: przeładowano 40,6 mln ton towarów - wcześniej żaden polski port tej bariery nie przekroczył. W roku 2018 Gdańsk pobił własny rekord: przez gdańskie nabrzeża i terminale przeszło ponad 49 mln ton. Wzrost o 20,7 procent to najwyższa dynamika na polskim wybrzeżu.
- W ciągu ubiegłego roku nasi kontrahenci przeładowali 9 mln ton towarów więcej niż w 2017 r. Zrobili to nie tylko korzystając ze starej infrastruktury, ale także w czasie toczących się prac budowlanych na terenie całego Portu. To ogrom skomplikowanej pracy, dlatego gratulacje należą się przede wszystkim naszym operatorom - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Ostateczny wynik przeładunków w Porcie Gdańsk jest o prawie 17 procent wyższy, niż planowano.
Szczególnie wysoki wzrost Port zanotował w węglu. Przeładowano go 7,2 mln ton, czyli o 41 procent więcej niż w ubiegłym roku. Wynik ładunków drobnicowych wzrósł o ponad 18 procent - 21,5 mln ton.
- Samych kontenerów w Porcie Gdańsk przeładowano prawie 20 mln ton, co daje 21-procentowy wzrost roczny. W ubiegłym roku przeładowaliśmy około 87 tysięcy nowych aut handlowych, a to o 13 procent więcej niż w 2017 roku. Rosną nie tylko przeładunki, ale także liczba statków handlowych, które wchodzą do Portu. W 2018 roku mieliśmy o 357 zawinięć więcej niż rok wcześniej - tłumaczy Adam Kłos, dyrektor handlowy w ZMPG.
Kolejny wzrost przeładunków Port Gdańsk notuje w paliwach. W ciągu ostatniego roku przeładowano ich 18 proc. więcej - 15,5 mln ton. Grupa inne masowe (m.in. kruszywa) zamknęła rok z wynikiem 3,9 mln ton, czyli o prawie 14 proc. lepszym niż w 2017.
Tak wysoka dynamika i ilość przeładowanych towarów sprawiły, że w zestawieniu największych portów na Bałtyku Port Gdańsk ostatecznie przesunął się z 6. na 4. pozycję, wyprzedzając port w Kłajpedzie.
Największe porty na Bałtyku, pierwsza piątka:
- Ust Luga 98,7 mln ton
- St. Petersburg 59,3 mln ton
- Primorsk 53,5 mln ton
- Gdańsk 49 mln ton
- Kłajpeda 46,6 mln ton
- Naszym celem na 2019 rok jest awans na 3. pozycję. Obecnie zajmuje ją rosyjski Primorsk, w którym przeładowano ponad 53 mln ton przy 7-procentowym spadku dynamiki. Jestem przekonany, że przy takim nakładzie pracy Port Gdańsk w przyszłym roku będzie na podium - mówi Łukasz Greinke.
Miejsca
Opinie (103) 3 zablokowane
-
2019-01-23 08:52
Brawo Gdańsk (2)
U nas w Gdyni tylko plany i wizualizacje
- 94 16
-
2019-01-23 19:57
Port w Gdańsku ma korzystniejsze położenie i lepsze tereny inwestycyjne.
Port w Gdyni nigdy nie będzie rozwijał się tak dynamicznie jak w Gdańsku, takie po prostu są uwarunkowania naturalne.
- 6 7
-
2019-01-23 09:58
Gdynia to margines.
- 11 17
-
2019-01-23 12:58
No faktycznie (3)
Kłajpeda to przecież wioska...Czyli byliśmy na szarym końcu, tak pisać... a teraz lekko coś drgnęło. Rotterdam ma ponad 400 milionów ton przeładunku np... St. Petersburg 59,3 mln ton, jak na tak wielkie miasto to jest śmiech...
- 12 3
-
2019-01-23 13:14
Ust-Luga to w zasadzie Petersburg, wiec trzeba zsumowac 1 i 2 miejsce dla Petersburga. (1)
A gdzie Sztokholm, Helsinki, Ryga, Tallin, Kopenhaga, Gdynia?
- 5 0
-
2019-01-23 18:57
Sa niżej
- 4 0
-
2019-01-23 13:19
Głupoty piszesz, tyle wiesz , co zjesz
Rotterdam ma 400 milionów ale ponad 100 milionów to przeładunek ropy.
Poza tym lokalizacja Rotterdamu jest dużym plusem, bo z niego jadą ładunki na całą Europę i wielkość miasta nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Z kolei Sankt Petersburg to najdalej wysunięty na wschód port na Bałtyku, w dodatku najbliżej z niego do Moskwy i to jedyny ruski port na Bałtyku (nie licząc Kaliningradu - który się nie liczy).- 3 3
-
2019-01-23 14:38
Trudno było dopisać, że razem z Gdynią maja niezagrożoną 2 pozycję (72,5 mln ton) ?
Te 2 porty juz dawno powinny przynajmniej być w jakimś konsorcjum czy spółce, niezależnie od tego który byłby przewodnim. Byle tylko myślenie o rozwoju było wspólne. No tak, ale ten spadek liczby kadry menedżerskiej......- 16 2
-
2019-01-23 13:35
To Rotterdam już nie największy!... (2)
- 1 7
-
2019-01-23 13:41
lol (1)
Porty bałtyckie są na liście tylko
- 4 0
-
2019-01-23 14:13
Przecież...
... Roterdam jest tak wielki że sięga od Morza Śródziemnego przez Północne i Bałtyk aż po Morze Białe.
- 2 1
-
2019-01-23 13:18
Primorsk przed Gdńskiem. Port państwa objętego sankcjami gospodarczymi, zaopatrujący obwod Kalingradzki zamieszany przez 2 (3)
4 miejsce to wstyd!
- 7 3
-
2019-01-23 13:50
to nie ten Primorsk (2)
źle wygooglałeś. Primorsk obwód Leningradzki w zatoce Fińskiej
- 4 0
-
2019-01-23 14:06
A to przepraszam. (1)
W takim razie Rosjanie trzepią 100 mln ton na bałtyku w sumie
- 2 0
-
2019-01-23 14:09
Ust Ługa to też rosja. Razem 210 mln ton/rocznie
Tengo wyniku polska jeszcze długo nie pokona
- 6 0
-
2019-01-23 12:36
dzielnice portowe (3)
dlaczego dzielnice portowe są tak zaniedbane?,
w centrum Europy dzielnice portowe powinny być najbogatsze z perspektywy całości aglomeracji- 7 1
-
2019-01-23 12:59
a która dzielnica jest portowa? (2)
- 2 2
-
2019-01-23 13:37
Nowy Port
- 2 2
-
2019-01-23 13:14
Nowy Port?
- 4 2
-
2019-01-23 12:49
Ciekawe czy Pinokio albo Adrian pochwalą się tym sukcesem w Davos?
- 7 5
-
2019-01-23 11:12
(1)
Teraz będzie trzynastka. Chyba że to tak samo działa jak w OT Port Gdynia. Miliony ton przeładowane a premii albo trzynastki zero. Pozdrowienia dla dokerów z Gdańska.
- 9 5
-
2019-01-23 12:44
co to jest trzynastka? coś z PRLu?
rok ma 12 m-cy
- 5 1
-
2019-01-23 12:34
Via Baltica to krecia robota dla trójmiejskich portów.
powinna powstać, co najwyżej, do Lublina od południa
- 12 3
-
2019-01-23 12:26
Tiak.......
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.