- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
Port Gdańsk szuka chętnych na kolejne działki
Gdański port szuka dzierżawców na kolejne tereny. Tym razem chodzi o dwie działki w tzw. drugiej linii, czyli bez bezpośredniego dostępu do wody. W sąsiedztwie obu planowane są jednak duże prace inwestycyjne.
W połowie czerwca informowaliśmy, że gdański port szuka chętnych na dzierżawę nieruchomości przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte w Porcie Wewnętrznym, w sumie obszar o powierzchni ponad 30,6 tys. m kw. zabudowany placem składowo-postojowo-manewrowym oraz budynkiem magazynu wraz z częścią biurowo-socjalną. Na kolejną ofertę nie trzeba było długo czekać.
Teraz Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poszukuje dzierżawców na dwie nieruchomości gruntowe. Jedna o powierzchni 37 tys. m kw. przy ul. Chemików i ul. Ku Ujściu , druga o powierzchni ponad 47 tys. m kw. przy ul. mjr. Henryka Sucharskiego . Obie lokalizacje wcześniej nie były w żaden sposób zagospodarowane.
- Stąd chcąc maksymalizować wykorzystanie terenów pozostających w naszej administracji postanowiliśmy ogłosić przetarg, który - liczymy na to - wyłoni potencjalnych przedsiębiorców, którzy zechcą w tych miejscach ulokować swoją działalność - mówi Monika Wszeborowska, dyrektor biura marketingu ZMPG.
Na jakie firmy i rodzaj działalności oferenta stawia gdański port?
- W każdym z przypadków obowiązuje tzw. miejscowy plan zagospodarowania terenów, który w przypadku pierwszej nieruchomości, tj. tej zlokalizowanej przy ul. Ku Ujściu przewiduje możliwość ulokowania tam funkcji przemysłowych, czy portowych z wyłączeniem składowania, przeładowywania i obrotu towarów kolidujących z istniejącą w sąsiedztwie bazą sjenitu, a zatem towarów typu gazy, ropa naftowa, produkty ropopochodne, czy węgiel - mówi Monika Wszeborowska.
Pełny zakres profilu dopuszczalnej tam działalności będzie przedstawiony zainteresowanym w dostępnej dokumentacji przetargowej. Druga z nieruchomości z kolei jest przeznaczona na prowadzenie działalności produkcyjnej lub usługowej. Jak twierdzą władze portu, obie lokalizacje są atrakcyjne, także dlatego, że w sąsiedztwie obu planowane są prace inwestycyjne, które bez wątpienia podniosą walory obu lokalizacji.
Nieruchomość przy ul. Ku Ujściu znajduje się w sąsiedztwie planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach projektu "Rozbudowa systemu sieci komunikacyjnej rejonu Basenu Górniczego i Nabrzeża Przemysłowego". Projekt ten obejmie budowę nowego i przebudowę istniejącego układu drogowo-kolejowego wraz z obiektami inżynierskimi.
- Warto przy tym dodać, że jest to jeden z projektów, na który otrzymamy dofinansowanie w ramach programu CEF, a konkretnie na opracowanie dokumentacji projektowej i środowiskowej dla tego przedsięwzięcia - informuje Wszeborowska.
Druga zlokalizowana jest w sąsiedztwie innego z przedsięwzięć inwestycyjnych, na które również port otrzymał dofinansowanie, a mianowicie chodzi tu o projekt "Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku", które to przedsięwzięcie planowane jest do realizacji do roku 2020.
- Obie nieruchomości co prawda znajdują się w drugiej linii, niemniej jednak mamy już przykłady takich przedsiębiorców, którzy postanowili prowadzić swoją działalność na naszych terenach nie posiadając bezpośredniego dostępu do linii wody i robią to z dużym powodzeniem. Port Gdańsk jest bowiem świetnym miejscem do lokalizowania tu powierzchni magazynowych, czy terminali intermodalnych, a bliskość obu terenów względem sieci dróg i torów zdaje się sprzyjać temu, na co głęboko liczymy - dodaje Monika Wszeborowska.
Miejsca
Opinie (28) 1 zablokowana
-
2016-07-20 08:54
Waga do Solasa
Dobry pomysł jak ktoś dysponuję gotówką to : wydzierżawienie terenu pod ważenie kontenerów
potrzebny niewielki teren + zakup wag do ważenia kontenerów ( pos. certyfikację bądź legalizację) + jakiś sprzęt do zdejmowania kontenera
Przy wprowadzonym od 1 lipca przepisie, który mówi, że wszystkie kontenery wychodzące z portu mają być najpierw zważone
:) zwrot kasy po długim czasie z reguły ważenie 25 euro kosztuje.- 6 0
-
2016-07-20 08:53
Brawo Gdynia!
- 19 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.