- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (46 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (101 opinii)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (72 opinie)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (43 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Port Gdynia. Najpierw obrotnica, a potem zewnętrzny terminal kontenerowy
Podpisano umowę z wykonawcą obrotnicy w Porcie Gdynia. Całość ma być gotowa wiosną przyszłego roku. Teraz przed portem kolejne wyzwanie, czyli pogłębienie, a dalej... budowa portu zewnętrznego. Planami jego powstania Port pochwalił się na trwających w Gdańsku Targach Morskich Baltexpo.
Na szczegóły jeszcze za wcześnie, ale to co przedstawiono na wizualizacjach już rozgrzewa emocje. O planach rozbudowy mówi się od dawna, teraz nabierają one kształtów w ramach programu Port Gdynia 2030.
- To jest duża inwestycja dlatego będziemy poszukiwali partnera zewnętrznego. Mamy już zielone światło od resortu gospodarki morskiej. Na razie są to wstępne koncepcje, myślimy jednak o terminalu kontenerowym, ale nie wykluczamy też stanowiska dla dużych wycieczkowców. Mam nadzieję, że całość powstanie może nawet już za 10 lat - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Czytaj też: Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Według wstępnych koncepcji port zewnętrzny będzie jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego . Najbardziej prawdopodobne jest powstanie terminalu kontenerowego, dzięki temu do gdyńskiego portu będą mogły wpływać największe na rynku jednostki. Obecnie wpływanie kolosów jest niemożliwe z powodu wewnętrznego położenia portu. Nowe nabrzeże dla wycieczkowców wiąże się z coraz większym znaczeniem Portu na trasach pływających hoteli. Już w przyszłym roku - jak zapowiada prezes Meller - będzie ich więcej w Gdyni. Dlatego część będzie cumowała także przy nabrzeży Pomorskim.
Na razie trzeba się jednak zadowolić nową obrotnicą. Już w przyszłym tygodniu ruszają prace. Wczoraj na targach Baltexpo podpisano umowę z wykonawcą, czyli polskim oddziałem austriackiego koncernu budowlanego PORR SA. Oferent zaproponował, że wykona zadanie za 27,7 mln zł brutto. Była to najniższa cena. Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto. Całość ma być gotowa najpóźniej wiosną przyszłego roku.
Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Podstawowym celem tej inwestycji jest więc zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia większych statków kontenerowych. Istniejące obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości 300-330 metrów. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370-400 metrów.
Miejsca
Opinie (110)
-
2017-09-12 09:20
zaraz, zaraz (2)
przecież nab. śląskie i szwedzkie to bezpośrednie sąsiedztwo planowanej strefy prestiżu miasta na terenie dawnego Dalmoru i okolice Sea Towers czy tzw. Waterfrontu. Już widzę tych wszystkich nowobogackich w swoich wypasionych apartamentach za grube miliony nie mogących spać po nocach przez odgłosy pracującego 24/h terminalu. Odgłosy pracującego DCT już dzisiaj skutecznie 'umilają' życie mieszkańcom Stogów, a odległośc od terminalu jest znacznie większa.
- 19 1
-
2017-09-12 11:58
uwaga
To są tylko "wizje". Nic z tego nie będzie.
- 4 1
-
2017-09-12 11:06
Po takim komunikacie ceny spadną, oj spadną...
- 6 0
-
2017-09-12 11:56
Gdynia=Białoruś
Na razie robią tylko to, co przygotował Jarosiński, zanim d... zmiana go zmiotła.
Obecnie nie potrafią nawet zagospodarować terenu pod logistykę (za nab. Bułgarskim) a rozśmieszają nas "wizjami".- 6 4
-
2017-09-12 11:50
Pytanie...
Na wizualizacji brakuje zabytkowej i historycznej torpedowni Formozy. Przypadek?
- 4 1
-
2017-09-11 18:03
O 10 lat za późno (2)
Koszt to około 400 milinów euro wybudować zakupić sprzęt.Niewidze partnera który to zrobi a w dodatku w gdańsku będzie T3 i do Gdyni niema gwaranci ze armator przyjdzie a czym go Gdyni zachęci stawkami jak kredyt będzie musiał spłacać.
- 50 15
-
2017-09-12 10:30
To ciekawe rzeczy piszesz
Gdybyś choć trochę orientował się w temacie to nie pisałbyś takich głupot. Przecież terminal w Gdańsku ma z tym miastem tyle wspólnego, że leży na jego terytorium. Pieniądze na jego wybudowanie a co z tym idzie nie trafiaja do Gdańska tylko do inwestora zagranicznego, który to te pieniądze wyłożył. To samo może stać się w Gdyni wystarczy że ktoś będzie chciał wyłożyć kasę i na tym zarabiać. Po drugie armatorzy nie patrzą na to czy to Gdynia czy Gdańsk tylko idą tam gdzie taniej więc Gdańsk może tak samo stracić tych armatorów co ma obecnie. Jest wiele krajów na świecie gdzie terminale są obok siebie i armatorzy często je zmieniają z jakichś tam wzgledów.
- 3 5
-
2017-09-12 00:22
Kredyt to ty, podatniku, będziesz spłacał...
A jak pojawia się oznaki sukcesu, to chętny na zarobek się znajdzie...- 4 2
-
2017-09-12 10:08
Jjj
Na jednych nabrzezach buduje sie zamkniete enklawy dla warszawki (Dalmor) tylko po to by budowac nowe ze szkoda dla srodowiska, turyskyki i estetyki.
- 10 1
-
2017-09-12 09:30
Good joke
Obrotnica 'powstaje' naście lat, a w sumie nadal jest w planach, a tutaj YEB, zewnętrzny terminal kontenerowy. Majo rozmach skur.czybyki.
- 9 2
-
2017-09-12 09:19
Kolejne lotnisko w Gdyni
Szczurek jest niesamowity
a kiedy metro, hyperlup, kosmodrom?
skoki na bandżi z Si Tołers...- 3 7
-
2017-09-12 09:16
Do realizacji tej koncepcji
gdyńskie " międzytorze " będzie absolutnie niezbędne . Będą także potrzebne dodatkowe ciągi komunikacyjne ( kolejowe i drogowe ) omijające Trójmiasto szerokim łukiem. Inaczej zakorkujemy metropolię na amen.
- 12 1
-
2017-09-11 22:59
Ten filmik z wizualizacją w tym artykule (1)
to sławny na cały świat PR gdyni. Wydano na niego więcej pieniędzy niż w przyszłości na tę inwestycję.
Zakład?- 10 8
-
2017-09-12 08:23
tia,
....tylko ze Port Gdynia to nie władze Gdyni, wiec o co chodzi. W tym hejtowaniu władz już tak sie zagalopowali ludzie że nie patrzą na nic. Jest w tytule Gdynia, to musi być źle, trzeba hejtować. Ech, szkoda gadać. Wam chyba naprawdę ktoś za to płaci....
A Port Gdynia jest w ponad 99% własnością skarbu państwa.- 5 1
-
2017-09-12 07:57
ładne mity, miasto pozbawione komunikacji drogowej ze światem które nawet porządnych połączeń z obwodnicą nie ma funduje mieszkańcom kolejne wizje
no tak wybory, czekam na odgrzanie tej wizji z gondolami...- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.