- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (107 opinii)
- 2 Energa z zyskiem za 2023 r. (47 opinii)
- 3 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (149 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (203 opinie)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (247 opinii)
Port Gdynia. Więcej kontenerów, mniej węgla
Port Gdynia kontynuuje tendencję wzrostową, uzyskując wynik prawie 24 mln ton przeładowanych towarów w 2019 roku. Oprócz rekordu przeładunków osiągnięto bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ZPMG ogółem wzrosły o 5,2 proc., do ponad 237 mln zł.
W Porcie Gdynia w ub. roku przeładowano dokładnie 23 mln 965 tys. ton. To nie tak duży, ale jednak wzrost w stosunku do roku 2018, który zamknięto wynikiem 23 mln 492 tys. ton przeładowanych towarów.
- Może ten wynik nie jest taki znamienity, jak w ostatnich latach, ale jednak zanotowaliśmy 2 proc. przyrostu. Tendencja wzrostowa jest więc utrzymana, co nas niebywale cieszy. Paliwa nadal są bardzo atrakcyjnym towarem, z kolei przeładunki węgla się nieco zmniejszyły. Poza tym poprawia się koniunktura przeładunku kontenerów - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
W ub. roku przeładowanych zostało 897 125 TEU kontenerów, co oznacza progres o 11,6 proc. w stosunku do danych za rok 2018.
Gospodarka morska w Trójmieście
Oprócz rekordu przeładunków Port Gdynia osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ZPMG ogółem wzrosły w roku 2019 o 5,2 proc. do ponad 237 mln zł. Przyczyniła się do tego rosnąca kolejny rok z rzędu sprzedaż (w 2019 r. o 2,3 proc.), osiągając rekordowy poziom (195 mln zł). Zadecydował o tym wzrost przychodów z najmu, będący przede wszystkim rezultatem zakupu w 2018 roku nowych terenów portowych. W związku ze wzrostem kosztów działalności, m.in. amortyzacji i kosztów pracy, zysk netto był mniejszy niż w roku poprzednim i wyniósł blisko 54 mln zł.
Środki generowane z podstawowej działalności ZMPG (obrazowane wskaźnikiem EBITDA - w 2019 r. w wysokości 98 mln zł), powiększone o środki z działalności finansowej i uzupełniane przez fundusze unijne, stanowią główne źródło finansowania programu modernizacji i rozwoju Portu Gdynia
A rok 2019 był czasem bardzo ważnych wydarzeń dla Portu Gdynia. To rok inwestycji oraz kluczowych decyzji dotyczących dalszego rozwoju portu, m.in. w sprawie budowy Portu Zewnętrznego, budowy Publicznego Terminalu Promowego oraz inwestycji poprawiających dostęp kolejowy i drogowy do portu, przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów.
- Rok rozpoczęliśmy i zakończyliśmy na rekordach. Najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - "Charlotte Maersk"- zacumował na terminalu BCT w lutym 2019 roku. Udało się nam również pobić wynik przeładunkowy z 2018 roku o prawie pół miliona ton, co wskazuje na korzystną koniunkturę w transporcie morskim - powiedział Adam Meller.
Kontenerowiec wpłynął do portu i precyzyjnie zacumował dzięki systemowi RTK. Port Gdynia jest jednym z zaledwie dwóch portów na świecie korzystających z poprawek RTK do celów nawigacyjnych, zgodnie z wymaganiami międzynarodowych norm IMO i zaleceń IALA.
Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie (61) 7 zablokowanych
-
2020-02-06 11:32
Gdynia, wspaniałe Polskie miasto!!!!! Brawo. (2)
Jedyne miejsce do biznesu w Polsce!!!!!!!!!
- 8 9
-
2020-02-22 00:11
Gdynia - jedyne miasto dla biznesu? Tak może twierdzić ten, kto siedzi tu całe zycie. Troll UM.
- 0 0
-
2020-02-06 12:07
Dobry jesteś żartowniś, oj dobry.
- 8 1
-
2020-02-11 17:58
węgiel w Gdyni
Gratuluję nabywcom mieszkań w nowych budynkach blisko portu. Dzięki hałdom węgla będziecie prać firanki raz na tydzień, a okna raz na dwa tygodnie. Pył będziecie zgryzać w kanapkach. A ZMPG będzie dalej płacić za mycie wycieczkowców.
- 0 0
-
2020-02-06 15:37
(1)
a jak z pracą? jest szansa na umowę o pracę, czy głównie śmieciówki lub inne cuda wianki?
- 3 0
-
2020-02-09 17:09
Brakuje ludzi do pracy, w mojej firmie spedycyjnej szef szuka już od roku, daje 2000 na rękę na początek, normalna umowa o pracę, fakt że trzeba się sporo napracować, z 200 godzin miesięcznie, ale chętnych brak.
- 0 0
-
2020-02-06 11:58
Gdynia jest tak zatkana przez tiry że nie da się już tu mieszkać (3)
- 14 6
-
2020-02-08 18:37
(1)
Można sienzawsze wyprowadzić
- 0 0
-
2020-02-09 17:05
No fakt sporo ludzi się wyprowadza
- 0 0
-
2020-02-06 16:40
tak, a miasto każe firmom budować drogi
czyli drogi nie powstaną nigdy
- 4 0
-
2020-02-08 01:45
Brawo Gdynia. Gratulacje Gdansk! (1)
Gdynia rosnie to dobrze, jednak ilosc problemow przewyzszaja marketingowe sukcesy. Kolejne nagrody, wyroznienia i usilne robienie przez wladze lidera z Gdyni, bardzo krzywdzi ten wspanialy port. Przecietne zarzadzanie trzyma port w miesjcu. Oglaszanie kolejnych sukcesow z rzeczy, ktore w Gdansku sa na porzadku dziennym to jak budowa domku na piasku. To zabija biznes. Potrzeba na pragmatycznych menagerow!
- 0 1
-
2020-02-08 18:43
Zawsze możesz wystartować w konkursie na prezesa i pokazać że jesteś lepszy. Tymczasem proponuję wrócić do Gdańska i u specjalisty leczyć kompleksy.
- 0 0
-
2020-02-06 19:26
Co z tym węglem? (2)
Od kilku dni na ul. Polskiej kilometrów kolejki wielkich ciężarówek. Po węgiel,! Nigdy czegoś podobnego nie widziałem.
- 1 3
-
2020-02-08 18:41
I bardzo dobrze. Znaczy że przeładunki idą. Terminale i Port zarabiają, a ludzie mają pracę.
- 0 0
-
2020-02-06 20:24
Te ciężarówki mają na sobie zboże, które idzie na statek. Węgiel idzie koleją.
- 5 0
-
2020-02-06 15:13
Na tle Gdanska to bardzo slabe wyniki (1)
- 5 7
-
2020-02-08 18:39
Na tle Gdańska to Gdynia z 1 m2 powierzchni w porcie wyciąga 4 razy więcej zysku. Statystyki trzeba umieć czytać i interpretować. Przeladunki są na miarę portu.
- 0 0
-
2020-02-06 14:03
Czyli Gdynia dalej traci udziały w rynku (1)
Co po takim małym wzroscie jak inni rosna znacznie bardziej
- 5 3
-
2020-02-08 18:37
Jacy inni?
- 0 0
-
2020-02-06 07:17
(2)
Co to znaczy "nieco mniej węgla"? Jakis eufemizm. W centrum Gdyni pył jest nadal obecny. Białe miasto.....
- 22 13
-
2020-02-06 18:30
"nieco mniej" (1)
Bo Hindusi wylaczyli wielki piec w Krakowie.
Ale juz ponownie rozpalaja...
A pyl byl i bedzie.
Nalezy mieszkac w odpowiedniej czesci miasta.- 3 0
-
2020-02-08 18:35
Jakoś nie zauważyłem. Zresztą jak przeszkadza Port to można się wyprowadzić. Gdynia to miasto portowe.
- 0 1
-
2020-02-07 18:33
Słaby grafik
Ciekawe, że na wykresie slupkowym dotyczacym Gdyni pokazuja w tle Gdańsk...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.