• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 18:15 (12 lutego 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.


Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynie kontenerowiec Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Wstępnie statek spodziewany był dziś ok. 16, jednak z najnowszych informacji wynika, że może wejść do portu dopiero jutro rano (środa).



Aktualizacja: 18:15

Kontenerowiec Charlotte Maersk jest już w Porcie Gdynia. Operacja wprowadzenie statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Statek wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.


Aktualizacja: 11:15

Według najnowszych informacji Charlotte Maersk ma wpłynąć do Portu Gdynia dziś (wtorek) w godz. od 13.30 do 17.30. W tym czasie ma być tzw. okienko pogodowe, które ułatwi sprawne wejście. Poza tym udało się przyspieszyć obsługę statku MSC Florentina, w którego miejsce wpłynie jednostka Maerska.


Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie Charlotte Maersk wpłynie, bo jest to uzależnione od tego, kiedy wyjdzie z portu inny kontenerowiec. Wiadomo jednak, że operacja z racji skomplikowania ma zostać przeprowadzona w ciągu dnia. Chodzi o test nowej obrotnicy nr 2. Statek wpłynie do portu dziobem. W połowie kanału portowego jednostka zostanie obrócona o 180 stopni i zacumuje przy nabrzeżu BCT lewą burtą.

Dzięki nowej obrotnicy obecnie w Porcie Gdynia można przyjmować statki o długości do 370 metrów. Charlotte Maersk ma 347 metrów długości. Poprzedni rekord długości należał do statku MSC Asya, który odwiedził gdyński port w 2015 roku. Jednostka ta ma 337 m długości. Nominalna ładowność Charlotte Maersk to 9640 TEU. Jednak statek wpłynie do gdyńskiego portu wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni). Przybicie do nabrzeża BCT z kolei można obserwować z terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni. Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni

Poszerzą wejście do Portu Gdynia



Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni teoretycznie mogą zawijać statki nawet do 400 metrów długości, ale wąskie wejście do portu bardzo utrudnia ten proces. To ma się zmienić. W styczniu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu.

Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. 

Wpłynięcie MSC Asya do gdyńskiego portu w 2015 roku.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • port w Gdyni ma perspektywy rozwoju (18)

    nie rozumiem władz miasta które na siłę zabudowują tereny w najbliższej okolicy, zero wizji.

    • 114 21

    • port w Gdyni

      A jaki kontenerowiec zacumuje przy dawnym nabrzeżu kutrowym?.A kontenery będzie się transportować ul.Lutego!

      • 1 0

    • Będzie budowany port zewnetrzny (2)

      • 3 6

      • Tak, jasne, będzie ... (1)

        cały ze szkła ze złotymi aplikacjami i będzie sięgał po horyzont (a nabrzeża będą się kończyć - lub jak kto woli - zaczynać pod Szwecją).
        A kontenery będą tak inteligentne, że będą same zeskakiwać ze statku (i wskakiwać na niego oraz się mocować na pokładzie) a następnie te co zeskoczą - podwieszone do dronów - będą bezkolizyjnie docierać do odbiorców.
        Tak to będzie.

        • 12 5

        • podoba mnie się ta wizja!
          Mnietek, polej na drugą nóżkę!

          • 1 0

    • Małe sprostowanie do pierwszego komentarza-port w Gdyni miał perspektywy rozwoju. (2)

      A wszystko zależało od kompetencji i zaangażowania tak członków Zarządu Portu, jak i od Prezesów Zarządów poszczególnych spółek (na czele z BCT- dominującego niegdyś terminalu kontenerowego jeśli mowa o kontenerowcach).

      • 14 9

      • (1)

        Edek na złość tobie port Gdynia rozwija się bardzo dobrze. Pod koniec roku będzie obrotnica dla jeszcze większych kontenerowcow a port inwestuje setki milionów w infrastrukturę.

        • 5 4

        • Ziutek prezesie - nie będę ci robił na złość i nie napiszę, że pociskasz słabe, propagandowe

          suche pierdy w occie.

          • 6 1

    • (1)

      miasto z morza, które się od morza odwróciło. szkoda.

      • 16 2

      • ta jasne

        port się cały czas rozbudowuje i modernizuje, a ty pleciesz trzy po trzy o jakims odwracaniu

        • 3 8

    • (7)

      a które tereny zabudowują (oprócz Dalmoru) ?

      • 9 13

      • (6)

        Międzytorze

        • 16 4

        • i co tam niby miałoby być? (4)

          jak to ułatwiłoby pracę BCT czy GCT?

          • 14 11

          • o porcie zewnętrznym nie słyszał? (3)

            • 10 3

            • A Ty zza Buga ,a??

              • 1 1

            • A jaki związek międzytorze ma z portem zewnętrznym (1)

              Port zewnętrzny jest potrzebny, ale międzytorze nie ma żadnego związku z tą inwestycją.

              • 6 10

              • tą wypowiedzą udowadniasz ze o branży portowej pojęcia nie masz

                gdzie zaplecze logistyczne, bez którego terminal nie może funkcjonować? w kosakowie??? ile operacji i w jakim czasie trzeba wykonać, żeby z portu do kosakowa dotrzeć, ile to będzie kosztowało i jak wpłynie na konkurencyjność portu?

                • 11 3

        • litosci - miedzytorze? wiesz co to w ogóle jest, gdzie i jak wygląda?

          • 5 12

    • zero twojej wizji jak rozumiem?

      • 7 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Najdłuższy statek w historii gdyńskiego portu

    Do Gdańska juz ponad 10 lat temu wieksze wplywaly.

    Gdynia przegapiła swoją szansę odrzucając DCT

    • 3 0

  • Charlotte Maersk

    To jakieś jaja. Pilotówka na filmiku przybija do statku MSC

    • 1 0

  • W Gdańsku przy T2 stoi maribo maersk 399 m długości i 59 m szerokości, DWT 192800 t (3)

    Ten w Gdyni ma DWT 109000 t więc prawie dwa razy mniejszy.

    • 3 5

    • No i co z tego? (2)

      To chyba dobrze że oba porty się rozwijają?

      • 3 1

      • Zrozumcie w końcu - w branży kontenerowej port w Gdyni się nie rozwija!

        To, że od czasu do czasu holowniki wciągną tu większy statek, nie oznacza automatycznie jakiegokolwiek rozwoju!
        Kto zna temat, ten pamięta kiedy BCT (a później i GCT) notował optymistycznie zapowiadające się wyniki przeładunków.

        • 2 1

      • To znaczy tylko, że ten statek to praktycznie kres możliwości portu Gdynia.

        Bez pirsu wychodzącego w Zatokę to IV liga.

        • 4 1

  • Dla poprawy humoru Gdynianom ten statek idzie na kotwicowisko Bałtyjska a potem wraca do Gdańska po ładunek

    Co dla jednych jest sufitem dla drugich jest podłogą. Bez obrazy to nic osobistego.

    • 7 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Najdłuższy statek w historii gdyńskiego portu

    Władze miasta Gdyni oszczędżcie wstydu i oddajcie się do dyspozycji suwerena, za tą politykę morską należy się wam Trybunał

    • 6 2

  • a jak długo zostanie w porcie? (1)

    • 3 0

    • Aż przestanie wiater wyć, bo nic nic nie rozładują przy takich podmuchach.

      • 1 0

  • U nas w Gdańsku (3)

    Takie statki nazywa się kapciami

    • 11 15

    • To dajcie te kapcie do nas jak niepotrzebne. W Gdyni obsłużą z należytą jakością.

      • 0 1

    • (1)

      a jak mówicie na wypłate?

      • 4 0

      • To jak w tym Gdańsku mówicie na wypłatę ? Bo u nas w Gdyni mówimy zapomoga.

        • 5 1

  • Ale podnieta.... (1)

    Grupa idiotów przyszła aby zobaczyć stateczek haaaaaaaaa i focie zrobić i na fb

    • 0 15

    • Spójrz w lustro pajacu bez zainteresowań.

      • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Najdłuższy statek w historii gdyńskiego portu

    nie ma co porwnywac DWT w tym przyadku. oba statki z innej ery budowy. Inne zalozenia kontstrukcyjne. Jeden mial ciac wode i byc na czas, inny przeznaczony do slow steamingu.

    Warto docenic ze mozna wplynac do Gdyni

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane