• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych

Wioletta Kakowska-Mehring
20 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • W 2017 roku w Porcie Gdynia przeładowano 40 procent więcej ropy i ropopochodnych.

Większa obrotnica, nowy terminal promowy, centrum logistyczne, pogłębiony tor wodny i... barka do bunkrowania LNG. Gdyński port do 2020 roku wyda na inwestycje ponad 1 mld zł. Będą to fundusze unijne i  środki własne, których portowi nie brakuje.



W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. W sumie przeładowano o ponad 40 procent więcej węgla i koksu oraz prawie 40 procent więcej ropy i ropopochodnych. W 2017 roku w Porcie Gdynia przeładowano także więcej kontenerów, rudy i drewna oraz drobnicy. Rok 2017 to także większa liczba zawinięć statków, w 2017 było ich 3540, a rok wcześniej 3501, z czego największy wzrost dotyczył promów i kontenerowców. Zwiększeniu uległ również średni tonaż masowców zawijających do portu.

Więcej wycieczkowców



Wizytówką Portu Gdynia są od wielu lat są jednak zawinięcia wielkich wycieczkowców. Od maja do września 2017 roku przy Nabrzeżu Francuskim cumowało 41 jednostek z prawie 90 tysiącami pasażerów na pokładach. Wielkim wydarzeniem ubiegłorocznego sezonu była wizyta w czerwcu jednego z największych wycieczkowców świata "Norwegian Getaway", jednostki o długości 325 m (GT 145655), która przypłynęła z prawie czterema tysiącami pasażerów.

Czytaj też: Port Gdynia chce wykorzystać wzrost na rynku paliw

Lepszym wynikom przeładunkowym towarzyszą doskonałe wyniki finansowe. Zysk netto Zarządu Morskiego Portu Gdynia przekroczył 77 mln zł i jest wyższy aż o 28 proc. w porównaniu do wyniku uzyskanego w 2016 roku.

- Cieszą nas obecne rekordy, bo pokazują, że przyjęta strategia rozwoju jest słuszna i podążamy właściwą drogą. Przybliża nas to również do realizacji sztandarowego projektu inwestycyjnego Portu Gdynia, tj. budowy Portu Zewnętrznego. Jest to projekt skomplikowany, ale nie boimy się wyzwań. Wiemy, że przyniesie realne wpływy do budżetu państwa i samego miasta Gdyni. Zadbamy o jego poparcie i będziemy kontynuować rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Warto zaznaczyć, że w przypadku tej inicjatywy szczególnie istotne jest wybudowanie Drogi Czerwonej - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

A przed Portem Gdynia duże inwestycje. Te ujęte w planie nakładów na lata 2018-2020 warte są ponad 1 mld zł, a wśród nich budowa publicznego terminalu promowego, przebudowa Nabrzeża Helskiego, budowa obrotnicy i poszerzenie wejścia wewnętrznego (ze 100 m do 140 m), jak również pogłębienie akwenów portu wraz z zabezpieczeniem nabrzeży. To wszystko ma wzmocnić pozycję Portu Gdynia wśród portów regionu Morza Bałtyckiego.

Czytaj też: Port Gdynia. Najpierw obrotnica, a potem zewnętrzny terminal kontenerowy

- Dzięki funduszom unijnym, dostępności finansowania zewnętrznego oraz zainteresowaniu portem inwestorów branżowych, długofalowy program modernizacji i rozwoju Portu Gdynia ma znaczące szanse powodzenia - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.

Bunkrowanie LNG



W planach są duże, kluczowe inwestycje, ale są też te, które wpłyną na postrzeganie Portu Gdynia, jako nowoczesnego i przyjaznego środowisku.

- Coraz więcej statków przybywających do portu, zwłaszcza wycieczkowców to jednostki napędzane LNG. Dlatego Port musi przygotować się na bunkrowanie tego paliwa - mówi Adam Meller. - Wykorzystanie ekologicznego paliwa czy produkcja energii elektrycznej z LNG to nowe obszary, ale to pomoże nam przyciągnąć nowych armatorów.
W planach jest kilka projektów, m.in. bunkrowanie z autocysterny, zbiorników kontenerowych, z barki do bunkrowania LNG, a docelowo bunkrowanie dzięki pływającej elektrowni zasilanej LNG. W tej materii Port Gdynia będzie współpracował z zewnętrznymi podmiotami - PGE Energia Odnawialna i PGNiG.

Terminal zewnętrzny w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (109)

  • toc to zwykla kielbasa wyborcza i to najgorszego sortu

    niby planowany terminal zewnętrzny przysłoni widok gogusiom z SEA Tower i PO INWESTYCJI

    • 4 1

  • na Arkę byście dali

    • 0 1

  • (13)

    a drogi dojazdowe do tego portu?

    • 77 5

    • E tam drogi.... (1)

      Ważne że Gdynia będzie silną konkurencją dla znienawidzonego Gdańska ! My mamy mieć nejlepsiejszy port a że potem wszyscy staniemy w jednym wielkim gigantycznym korasie to szczegół, którego nie ma się co trzymać. Ważne żeby wyd mać kolegów zza miedzy . Do nas też mają wpływać największe kontenerowce. W końcu bratobójcza walka ma lepszy smak .

      • 1 5

      • nikt tam nie będzie wpływał
        dct jest terminalem który powstał z inicjatywy maerska i za ichnią kasę nigdy już do Gdyni nie wrócą
        a i nikt inny się tu nie pojawi bo port w Gdyni nie jest połączony nawet z obwodnicą (estakada nadaje się dla szmelcwagenów ale nie transportu) a miasto tego portu zwyczajnie nie chce
        to nie żadna konkurencja tylko pomysł jak położyć łapkę na kasie

        • 3 4

    • wymaluje się farbą. Na biało

      • 3 3

    • Drogi obiecał Horała (7)

      oraz posłowie z PiS. Mam Ci przypomnieć zdjęcie ich z łopatami ??

      • 38 12

      • port to port ! -po co ci droga ?statki będą jeździć po drogach ? (3)

        • 13 11

        • ... (2)

          Port nie służy tylko do samego przeładunku

          • 9 2

          • A do czego? (1)

            Produkcji wafli?

            • 0 3

            • Zaopatrzenie

              W wodę, paliwo, części zamienne, żywność, naprawy bieżące, spedycję, pilot, holowniki. Za wszystko płaci armator statku. To są stanowiska pracy.

              • 2 0

      • (1)

        śmieszy mnie ta gadka o Horale a co wy samorządniacy którzy tu "rządzicie" zrobiliście?

        • 5 9

        • Skąd to przekonanie, że piszesz z samorządniakiem?

          • 5 2

      • nie

        W 2014 newralgiczne połączenie jakim jest rozwiązanie komunikacji wokół portu (droga Czerwona i OPAT) zgodnie z rekomendacją Ministrstwa Infrastruktury, premier usunął z budżetu perspektywy unijnej 2014-2020. Jak również to zadanie zostało usunięte z katalogu "dróg krajowych".
        Horale można zarzucić ględzenie bredni i brak skuteczności ale przyczyny są gdzie indziej. Proszę zwrócić uwagę, że to był początek unijnej sześciolatki.

        • 5 3

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))?? (1)

      • 16 14

      • edzio edzio

        stary komunisto i pijaku

        • 3 3

  • Niech kupią wagę i ważą każego TIR-a wyjeżdżającego z portu (1)

    bo przeciążone TIR-y potem niszczą drogi.

    • 4 1

    • nie TIRy są problemem

      nie TIRy są problemem, ale beznadziejne drogi budowane na szybkiego i bez żadnego zapasu na wypadek cięższych pojazdów. Ostatnio jechałem ul. Morską z Chyloni w kierunku Gdyni Centrum. Na wysokości Grabówka ominąłem dziurę w nawierzchni. Dziura była głęboka na jakieś 4 cm, a pod koślawym asfaltem widać było bruk. To żenada, żeby tak ważna droga w dużym polskim mieście była zwykłą 4-centymetrową asfaltową wylewką. Standardy jak z Pakistanu. Nie ma co się dziwić, że TIRy niszczą gdyńskie drogi jak są one zaprojektowane przez idiotów bez wyobraźni. O kolejnych idiotach z UM na czele ze Szczurkiem, którzy nie remontują tych dróg całymi latami nie trzeba już wspominać.

      • 3 0

  • Na dzis Port Gdynia jest bez perspektyw, bezpieczna eksplatację portu blokuje brak kasy na drogi (2)

    komunikacja Portu z lądem jest średniowieczna, połączenia kolejowe b. słabe (wręcz szczątkowe), a jedyne połączenie drogowe to Trasa Kwiatkowskiego, która jest w opłakanym stanie i w każdej chwili każda awaria sparaliżuje Port i miasto

    • 6 1

    • To jaką perspektywę widzisz dla Gdyni? (1)

      Jezeli port nie ma przyszłości to w co nalezy inwestować aby zwiększyć wpływy do kasy miasta?

      • 0 2

      • to jest HIT

        szanowni Państwo to wszystko lobby Gdynia tylko zrobi obrotnicę a projekt był za poprzedniego zarządu portu , potem będzie baza promowa a czy ktoś widział projekt nikt ? bo jest robiony etapami i tak na prawdę czy ktoś wie jaki będzie wyjazd , będzie korek
        Wizja terminala w morze to tez lobby zobaczcie jak wyglada wyjazd przez jaki terminal a terminal jest prywatny i dojazd lichy milion teu w jedna i druga stronę życze powodzenia Brak dojazdu

        • 2 1

  • Pociągnąć do odpowiedzialności za spowodowanie zastoju b.prezesa Portu Gdynia (20)

    Nareszcie właściwy człowiek na miejscu, a nie d.ek Janusz, którego największym zaszczytem było poklepanie go po plecach przez towarzyszy z PO.

    • 38 48

    • bzury piszez kolego d (7)

      teraz planuje sie inwestycje przygotowane przez poprzedników przez cale lata z wszystkimi pozwoleniami.
      kto ci zlecił brudna tobotę, trollowanie poprzednikow ?
      ile dostajesz za 1 post, 3 dychy?

      • 31 8

      • (4)

        Jeżeli poprzednicy mieli wszystko przygotowane razem z pozwoleniami, to dlaczego nie budowali ?

        • 11 16

        • bo (3)

          forsa z Unii dopiero co spłynęła po akceptacji..
          ucz sie kolego trochę, sa dostepne kursy wieczorowe, moze spotkasz tam Morawieckiego, co bierze dodatkowe lekcje angielskiego..

          • 18 11

          • Wandziu, chyba masz na myśli dukającego Tuska, który za pieniądze podatników uczył się j.angielskiego (1)

            • 1 5

            • Skandal

              Przestańcie winić za wszystko poprzedników. Od początku transformacji Gdynią rządzą ci sami ludzie. Wiele się zmieniło na dobre, ale dlaczego każdego roku ubywa mieszkańców, a budynków mieszkalnych coraz więcej.

              • 4 2

          • wanda co nie chciała niemca?

            Wymieniony miliard zawiera dawno przyznane i uruchomione kwoty. Zadania "w zamyśle" nie mają formalnej dokumentacji i złozonych wniosków choć "zamysły" nie powstały dzisiaj ani wczoraj. Może mają jakiś podkład dokumentacyjny, sądząc chociażby po powtarzających się wizualizacjach
            Więc lekka ściema. Kwity na dotację na pewno nie były składane 10 lat temu, bo dawno by się zdezaktualizowały. Unia pracuje w horyzoncie "perspektyw" (sześciolatek ;) obecnie 2014 -2020). Polska i Pomorze ma przyznane fundusze, więc (teoretycznie) nie musi nic "spływać". Niepokój budzi wykorzystanie tych przyznanych kwot, gdzie są w tym ogromne opóźnienia. W 2016 roku mówiło sie o konieczności wydatkowania 3mld pln miesięcznie. A to już chyba sprawa lokana?
            W 2014 (?) premier poinformował o przesunięciu inwestycji w Gdyni (OPAT i przyległości) na perspektywę 2021-2028 i wyłączeniu jej z dróg krajowych..

            • 7 3

      • dostaje 50 kopiejek od posta (1)

        wyślij aplikację na naowogrodzką -będziemy potrzebować jeszcze więcej pisarzy przed samorządówką

        • 11 11

        • raz przywartego ryja do koryta nigdy nie oderwiemy

          • 5 3

    • głupota

      najgorzej jak idioci nie mający wiedzy komentują niby "wspaniałe" projekty aktualnie władających

      • 4 1

    • (5)

      Tę opinię napisał jakiś wredny pisowiec zapewne trudniący się szerzeniem fałszywej pisowskiej propagandy. Wszystkie realizowane inwestycje portowe są jedynie kontynuacją tych, które zostały rozpoczęte lub zaplanowane w strategii rozwoju portu przez poprzednie władze tego portu. Obecny zarząd wyprodukował jedynie fantazje, bo nie można nazwać je projektami.

      • 15 11

      • Gdansk

        W Gdańsku jest identycznie też wszystkie duze zadania obecnie realizowane są jedynie kontynuacja z poprzednich lat. Wcześniej były opracowane projekty technicznie, pozyskane dofinansowania unijne a obecnie jest etap realizacji

        • 4 0

      • to chyba dobrze? (3)

        Kontynuacja i konsekwencja to chyba pożądanie cechy?
        Może, po prostu te plany są dobre?
        Można obawiać się ociężałości w realizacji Portu Zewnętrznego ale gdańskiemu DCT zajęło to ponad 10 lat. Wytrwałej i konsekwentnej pracy.

        • 10 1

        • Komu to mówisz ? (2)

          To "m" zaciemniał wszystko i manipulował, a już na pewno był wrogiem nr "1" w budowie portu zewnętrznego. Bo Gdyni by się za dobrze wiodło, a nie stolicy PO.

          • 0 4

          • (1)

            Raczej pisałem o blokowaniu rozwoju portu przez wszelkie władze. Port można było rozwijać mniejszym kosztem wykorzystując możliwości rozwojowe tkwiące w dotychczas źle wykorzystywanej infrastrukturze lądowej nie należącej do portu, a należącej do podmiotów należących do Skarbu Państwa np. terenu MON i SMW.
            Ewentualne pomysły budowy portu zewnętrznego krytykowałem z powodu braku zainteresowania potencjalnych partnerów zewnętrznych, którzy swego czasu wybrali znacznie lepiej dostępny od strony morza i lądu teren przy porcie gdańskim. Obecne fantazje zarządu gdyńskiego portu nadal nie mają pokrycia w zainteresowaniu tym pomysłem tak ze strony ewentualnego podmiotu zajmującego się eksploatacją zewnętrznego terminala, czy terminali, jak i ewentualnych korzystających z niego dużych morskich przewoźników.

            • 1 5

            • sądzisz, że przewoźnik poprosi i cierpliwie będzie czekał 10lat?

              Na prawdę tak sądzisz?
              Właśnie takie myślenie spowodowało, że Australijczyków w Gdyni odprawiono z kwitkiem. W efekcie Maersk przy pierwszej okazji czmychnął do Gdańska.

              • 6 2

    • pociagac, zamykac (3)

      typowi pisiarski pociagacz- wy wszystkich byscie tylko zamykali, karali. Cos mi to na stalinowskie metody wyglada. u horaly terminowales?

      • 18 9

      • a jak myślisz, jak taki brak skuteczności oceniło by korpo? (2)

        no jak?

        • 3 2

        • nie wiem, a jak ocenić brak skuteczności CBA? (1)

          czyżby po tylu latach nasylania ich na wszystko i wszystkich dookola jeszcze ani jednej rzeczy wymyślonej przez pisowcow nie wykryli
          przypadek?
          a może pis kłamie
          i kłamie od samego początku

          • 5 0

          • działanie na szkodę przedsięwzięcia

            jest trudno udowodnić. A co najważniejsze, trzeba chcieć.
            Jeśli "kwity" są zgodne z paragrafami, CBA nie ma nic do zrobienia.
            Ale czy działanie jest korzystne, to kwestia nadzoru właścicielskiego.
            I tu mamy problem, bo od dłuższego czasu głosi się teorie, że Państwo takiego nadzoru nie powinno sprawować.
            No to się nie sprawuje... Mamy administratorów a nie zarządców, którzy są zobowiązani do efektów.
            A czym sie różni duże korpo od "państwa" ?
            Tym, że korpo potrafiło usunąć swoją konkurencję.

            • 3 3

    • Przestań szczekać trollu. Przecież o wszystkich tych projektach słyszymy od wielu lat,

      a o nowym terminalu promowym i porcie zewnętrznym od ok. dekady, czyli odkąd do władzy doszła PO.

      • 9 6

  • Manipulacja. (6)

    Po co porównywać do najgorszego roku w historii Gdyni do 2016 roku???
    Zróbcie porównanie do czasów kiedy Gdynia kwitla. Jakie są gwarancje,że dostaniecie środki z UE? Na jakim etapie są wasze wnioski?
    Czysty pijar i manipulacja faktami.

    • 35 25

    • wyniki Gdyni są jedne z najlepszych w kraju (2)

      i stąd ta zadość,
      po co kłamiesz jak kaczka?

      • 5 4

      • jak masz trzy porty w kraju, a Gdynia jest trzecia...to nie są jedne z najlepszych (1)

        tylko ostatnie

        • 3 4

        • Nawet nie wiesz, ile jest portów morskich w Polsce...

          Z czym do ludzi?

          • 2 1

    • Czemu wrednie i bezczelnie kłamiesz?

      Rok 2016 był również rekordowym w całej historii portu w Gdyni, a w zeszłym roku ten wynik został jeszcze pobity. Wystarczy poczytać archiwalne artykuły na tym portalu.

      • 6 3

    • Jaki najgorszy rok 2016? Głupoty piszesz.

      • 5 4

    • działania ratunkowe

      Ale od czegoś trzeba zacząć...

      • 4 1

  • wycieczkowce (12)

    Pytanie - ile port / miasto faktycznie zarabia na wizytach tych ogromnych wycieczkowców czy opłaty portowe pokrywają koszty? I czy coś poza "prestiżem" Gdyni te wizyty przynoszą?

    • 19 9

    • Gdańsk i Zamek w Malborku są bardzo zadowolone. (8)

      Masz racje, miasto dokłada do interesu.

      • 12 4

      • (7)

        Zastanów się co piszesz? Przypływa statek, płaci za całą obslugę, za każdy metr kei. I nawet jeśli zawiezie turystów do Malborka czy Gdańska to w jaki sposób miasto do tego dopłaca????

        • 9 2

        • nie zarabia. (3)

          Promuje się tego typu działalnośc jak "rozwój" a jesteśmy cumowiskiem i zapleczem gospodarczym. Niezbyt czystym i chwalebnym, choć niezbędnym. Co jest potrzebne i dochodowe. Ale w inny sposób niż to przedstawiono. Więc występuje "dysonans poznawczy" na styku z PR.
          Niektórym śmierdziała mączka rybna. To co odbieramy z wycieczkowców jest równie aromatyczne... I znacznie bardziej szkodliwe.

          • 5 6

          • Nie dopłaca!!!!!! (2)

            A jak zarobi na tej zabudowie?

            • 0 0

            • ja nie jestem za zabudową (1)

              Wskazuję jedynie na wałki pijarowe.
              Obsługa portowa, szczególnie wycieczkowców, może być opłacalna. Bezpośrednio miasto na tym nie zarobi, bo z róznych względów pozbawiło sie znaczących udziałów w Porcie. Zarobią ludzie/firmy realizujący obsługę.
              Nie zarobią hotelarze, restauratorzy i handlowcy, bo pasażerowie wyccieczkowców do nich nie dotrą. Poza tym, poziom tej oferty raczej nie zaspokoi potrzeb.
              Ale tę działalność "sprzedaje" się jako tłum barwnych i zrelaksowanych wojażerów z grubymi portfelami.

              • 2 1

              • Ale chodzi o to żeby te "firmy realizujące obsługę" zasilały kasę Gdyni, aby zatrudniały ludzi. Jeżeli przypłynie tylko jeden statek to te firmy splajtują. W portach na świecie przychodzą na statki przedstawiciele firm i namawiają: kup u mnie olej, paliwo czy części zamienne.

                • 0 1

        • (2)

          A co miasto z tego ma? Że zapłaci za parę godzin iluśtam metrów kei? Co to znaczy, żę "płaci za CAŁĄ obsługę"? A co ze śmieciami, fekaliami, wodami zaolejonymi które zgodnie z konwencjami taki statek musi oddać w porcie? ten cały syf zostaje w Gdyni. A turysta nie zostawi w mieście nawet jednego EURO, mało tego - nawet nie będzie miał świadomości w jakim mieście była ta keja.

          • 1 3

          • A co miasto ma z wynajmowanych mieszkań. Właściciele mieszkają poza Gdynią. Gdynia ma coraz mniej mieszkańców.

            • 2 0

          • Odbiór śmieci, wód zaolejonych itp to jest biznes. Gdzie ty żyjesz? Myślisz, że te fekalia wylewa się do kanalizacji? Zapytaj tych którzy skupują zużyty olej i śmieci.

            • 2 1

    • Proszę oto odpowiedź. (2)

      4 lutego br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A odbyła się wynikowa konferencja prasowa, podczas której Zarząd Spółki przedstawił zaproszonym gościom podsumowanie roku 2016, jak również najważniejsze plany na rok bieżący.

      W 2016 r. przeładunki towarów w Porcie Gdynia wzrosły do poziomu 19 536,2 tys. ton (+ 7,4% w porównaniu do 2015 r.). Oznacza to pobicie kolejnego rekordu poziomu przeładunków osiągniętego poprzednio w 2014 r. (19 405,4 tys. ton). Na przeładunki w 2016 r. składały się: drobnica (58,7%), zboże (20,9%), węgiel i koks (7,6%), ropa i przetwory naftowe (6,8%), drewno stanowiące łącznie 0,4% masy ładunkowej.

      Według wstępnej wersji sprawozdania finansowego (przed weryfikacją przez biegłego rewidenta) zysk netto Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. za 2016 r. przekroczył 60 mln zł. Uzyskany wynik był o ponad 31% wyższy niż przed rokiem.

      • 6 6

      • pytanie do odpowiedzi

        a kto wypracował te zyski , niezależne terminale czy też Zarząd z opłat dzierżawnych ?

        • 2 0

      • Pytałem nie o port jako całość, nie o przeładunki zbóż czy węgla, ale o konkretny aspekt, z tej informacji nie wynika jak port (i dalej - Gdynia) wyszła na obsłudze tych dużych statków wycieczkowych.

        • 5 5

  • Wszystko fajnie, ale (5)

    ale bez dojazdu do portu te wszystkie inwestycje nie mają sensu. Port bez komunikacji? Musi być droga w standardzie drogi krajowej od autostrady lub Obwodnicy.
    Do portu w Gdańsku dało sie zrobic dojazd i to wcale nie tani - mosty, tunel, wiele kilometrów nowych dróg, i są tego efekty - port jest atrakcyjny, duzo zarabia może się rozwijać - naturalna kolej rzeczy.
    I warto tu wspomnieć po raz kolejny, ze port to nie jest interes tylko miejski - to jest strategiczne miejsce dla regionu i kraju, w dodatku przejście graniczne, a z racji specyfiki granicy morskiej - jedno z najważniejszych przejść granicznych w północnej Polsce

    • 53 3

    • Mądry wpis

      rzeczowy, konkretny.

      • 2 0

    • jedyne realne szanse na poprawę

      To prowadzona modernizacja kolejowej linii 201 (węglówka). W połaczeniu z przebudową portowych torowisk, da to znaczące usprawnienie płynności transportu. Te przedsięwzięcia maja szansę zgrać się w czasie.
      "w Gdańsku dało sie"
      to teraz wiesz, dlaczego w Gdyni się nie dało...

      • 7 1

    • No przecież jest droga w projekcie (1)

      Więc wszystko fajnie, ale po co czytać nie?

      • 6 11

      • raczej nie.

        "w przypadku tej inicjatywy szczególnie istotne jest wybudowanie Drogi Czerwonej"

        To jest jedynie wykazanie zrozumienia. Port drogi nie wybuduje.

        • 14 1

    • drogę to budujemy dla portów litewskich, tam gdzie nas popierajom!

      zaczniecie głosować na nas i naszych kolegów to może pomyślimy.
      -Na razie to w Elblongu lepiej nas traktują, wienc nie oczekujcie skoro sami nie dajecie

      • 5 7

  • Przestańcie straszyć i zwalać całą winę na PO i PIS.

    PIS przeminie a port pozostanie w Gdyni, jak go sami nie zlikwidujecie. Trzeba robić wszystko aby zachęcać armatorów i spedytorów do korzystania z naszych nabrzeży.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane