• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port w Gdyni coraz głębszy i większy

Michał Sielski
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki. Po zakończeniu prac w kanale portowym, do Gdyni będą mogły przypłynąć jeszcze większe statki.

Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.



Czy inwestycje portowe mogą wpłynąć na jakość życia mieszkańców Trójmiasta?

Do grudnia 2010 roku zakończą się prace nad pogłębieniem całego kanału portowego do 13,5 m. Trzy miesiące wcześniej gotowa będzie przebudowa ostrogi pilotowej, która pozwoli na poszerzenie wejścia do portu.

- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.

W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.

Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.

Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Co z tego, bez kolei i tak to nie ma sensu. Warszawa chyba woli ściągać towary z Kłajpedy nić z pomorza.

    • 4 0

  • to żadne ufo to był turbodymomen.

    • 1 1

  • II RP przykładem

    Jak budowano port w Gdyni to zaraz równolegle została wybudowana magistrala kolejowa ślask - port Gdynia i cale przedsięwzięcie kręciło się wzorcowo. Bez dobrej kolei nie ma dobrze niedesperującego portu i aglomeracji miejskiej !!!!!

    • 6 1

  • mniodek... (2)

    popatrz w słownik , a wtedy dopiero popraw

    • 6 1

    • Analfabeto - INWRASTRUKTURA (1)

      Chyba zaraz zejdę... nie dość, że źle napisał, to jeszcze do słownika odsyła.

      Kolego mniodek, daj spokój analfabeta ma swój słownik... beka na maksa.

      • 0 1

      • IN"W"RASTRUKTURE - to ty mniodek masz w głowie , zobacz w słowniku - niedouczony matole

        • 0 0

  • A kiedyś Klenczon śpiewal ;- "Port to jest poezja...itd "

    Chodzi o port , czy o jedno nabrzeże i jedną keye ?, bo to jest kolosalna różnica...

    • 1 1

  • czemu tak póżno .

    • 0 0

  • to tak jak zadek mojej żony co się dyma na boku...

    • 1 0

  • Wiem dlaczego te "wycieczkowce"tak chętnie przyplywają...

    To zorganizowane grupy turystów podczas wycieczki pt."Poznaj republikę bananową".
    Dodatkowo prowadzone są kursy nt.:
    Jak nie płacić robolowi.
    jak oszukiwać urząd skarbowy
    sprawne zarządzanie miastem oraz państwem
    budowanie autostrad czyli jak budować za społeczne pieniądze i na tym zarabiać.

    • 6 2

  • idiota

    palant nic na temat...

    • 0 0

  • No i bardzo pięknie - oby oba porty Gdański i Gdyński rozwijały się jak najlepiej. W końcu to pieniądze dla naszego regionu, czym więcej tym lepiej :-)
    Wiadomo, że firmy chcą ze sobą konkurować bo każdy chce się utrzymać na rynku ale nie możemy schodzić do poziomu konkurencji między Gdynią, a Gdańskiem. Możemy tak mówić w stosunku do Szczecina vs Trójmiasto ;)

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane