- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (86 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (78 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (253 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Port w Gdyni coraz głębszy i większy
Zagospodarowanie ostatniej części Nabrzeża Bułgarskiego i przejęcie niektórych terenów postoczniowych - to plan Zarządu Portu Gdynia na najbliższe lata. W szybkim rozwoju ma też pomóc kończące się w tym roku pogłębianie kanału portowego.
- Kontenerowce, promy czy statki pasażerskie są coraz większe. Mam nadzieję, że dzięki tej inwestycji operatorzy zwiększą obroty przeładunkowe - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia.
W ramach inwestycji wzmocnione zostaną także nabrzeża oraz dno kanału, na którym ułożone zostaną związane ze sobą materace z piaskiem. Ma to zapewnić konkurencyjność portu wobec szybko rozwijającego się głębokowodnego terminalu w Gdańsku.
Kolejną inwestycją będzie zagospodarowanie ostatniego fragmentu Nabrzeża Bułgarskiego, terenu nazywanego złośliwie "plażą w porcie". - Najpóźniej do 2013 roku nowy odcinek będzie już gotowy. Chcemy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej. Powstaną tam kolejne stanowiska do obsługi kontenerowców. Przebudowana zostanie również część Nabrzeża Szwedzkiego - mówi wiceprezes zarządu portu, Walery Tankiewicz. - Już widać pierwsze efekty prac, bo skorzystaliśmy z okazji i "weszliśmy" w przeładunek węgla, który transportowany jest statkami o dużym zanurzeniu - dodaje.
Port jest też zainteresowany przejęciem terenów postoczniowych, ale tylko tych, które mają odpowiednie elementy infrastruktury. - Kompletnie nie interesuje nas zakup doku, ale fragmenty z drogami czy torami już tak. Podobnie, jak teren po przenoszącej się stoczni Nauta - zaznacza Mariusz Karbowski, kierownik działu zarządzania projektami unijnymi w Zarządzie Portu, dodając, że negocjacje cały czas trwają.
Opinie (120) ponad 20 zablokowanych
-
2010-01-26 11:30
Co z tego, bez kolei i tak to nie ma sensu. Warszawa chyba woli ściągać towary z Kłajpedy nić z pomorza.
- 4 0
-
2010-01-26 11:23
to żadne ufo to był turbodymomen.
- 1 1
-
2010-01-26 11:17
II RP przykładem
Jak budowano port w Gdyni to zaraz równolegle została wybudowana magistrala kolejowa ślask - port Gdynia i cale przedsięwzięcie kręciło się wzorcowo. Bez dobrej kolei nie ma dobrze niedesperującego portu i aglomeracji miejskiej !!!!!
- 6 1
-
2010-01-26 08:27
mniodek... (2)
popatrz w słownik , a wtedy dopiero popraw
- 6 1
-
2010-01-26 09:27
Analfabeto - INWRASTRUKTURA (1)
Chyba zaraz zejdę... nie dość, że źle napisał, to jeszcze do słownika odsyła.
Kolego mniodek, daj spokój analfabeta ma swój słownik... beka na maksa.- 0 1
-
2010-01-26 11:09
IN"W"RASTRUKTURE - to ty mniodek masz w głowie , zobacz w słowniku - niedouczony matole
- 0 0
-
2010-01-26 10:07
A kiedyś Klenczon śpiewal ;- "Port to jest poezja...itd "
Chodzi o port , czy o jedno nabrzeże i jedną keye ?, bo to jest kolosalna różnica...
- 1 1
-
2010-01-26 10:01
czemu tak póżno .
- 0 0
-
2010-01-26 09:28
to tak jak zadek mojej żony co się dyma na boku...
- 1 0
-
2010-01-26 09:26
Wiem dlaczego te "wycieczkowce"tak chętnie przyplywają...
To zorganizowane grupy turystów podczas wycieczki pt."Poznaj republikę bananową".
Dodatkowo prowadzone są kursy nt.:
Jak nie płacić robolowi.
jak oszukiwać urząd skarbowy
sprawne zarządzanie miastem oraz państwem
budowanie autostrad czyli jak budować za społeczne pieniądze i na tym zarabiać.- 6 2
-
2010-01-26 09:15
idiota
palant nic na temat...
- 0 0
-
2010-01-26 09:02
No i bardzo pięknie - oby oba porty Gdański i Gdyński rozwijały się jak najlepiej. W końcu to pieniądze dla naszego regionu, czym więcej tym lepiej :-)
Wiadomo, że firmy chcą ze sobą konkurować bo każdy chce się utrzymać na rynku ale nie możemy schodzić do poziomu konkurencji między Gdynią, a Gdańskiem. Możemy tak mówić w stosunku do Szczecina vs Trójmiasto ;)- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.