• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port zewnętrzny w Gdyni. Największe firmy zaproszone do złożenia ofert

erka
19 lipca 2023, godz. 09:45 
Opinie (116)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie molo Węglowego w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów. Port Zewnętrzny to planowane przedłużenie molo Węglowego w formie sztucznego pirsu. Ma to umożliwić zawijanie statków kontenerowych o długości ponad 400 metrów i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów.

Projekt "Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia" wszedł w kolejną fazę: w lipcu uczestnicy dialogu otrzymali oficjalne zaproszenia do złożenia oferty. To największy projekt w historii polskiego rynku PPP (Partnerstwo Publiczno Prywatne), z szacowaną wartością nakładów inwestycyjnych przekraczającą 5,5 mld zł - poinformowała firma EY, która doradza przy tej inwestycji.



Wśród wykonawców zaproszonych do złożenia oferty znaleźli się najwięksi międzynarodowi gracze na rynku portowym i budowlanym:

  • Gdynia Terminal Holding SAS (grupa CMA CGM) oraz Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS
  • Hutchison Ports Poland S.à r.l. oraz Port of Felixstowe Limited
  • International Container Terminal Services Inc.
  • Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.



Zaproszone firmy mają czas do 4 października 2023 r. na złożenie ofert. Z wybranym oferentem zostanie podpisana umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym na zaprojektowanie, budowę oraz na eksploatację nowego terminala kontenerowego.

W Gdyni powstaną nowe falochrony W Gdyni powstaną nowe falochrony

Nowy terminal kontenerowy powstanie w Gdyni



Projekt budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno - Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.

Szacowana wartość nakładów inwestycyjnych na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni przekracza 5,5 mld zł.


W ramach prac Partner Prywatny wykona także prace czerpalne i refulacyjne, niezbędne do budowy pirsu, torów podejściowych i obrotnicy. Zakres projektu obejmuje również drogową i kolejową infrastrukturę dostępową, zapewniającą dogodną komunikację z obszarem terminalu. Podmiot Publiczny partycypuje w inwestycji budując falochrony wraz z niezbędną infrastrukturą nawigacyjną.



Pierwsze statki w porcie zewnętrznym na przełomie 2028 i2029 r.



Umowa PPP zostanie zawarta na okres ok. 36 lat, w tym ok. 5 lat projektowania i budowy oraz ok. 31 lat na utrzymanie i operowanie terminalem kontenerowym (eksploatację infrastruktury). Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

To obecnie największe postępowanie PPP prowadzone w Polsce (pod względem szacowanej całkowitej wartości projektu).



Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdyni jest uwzględniona w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu jako strategiczny projekt rządowy. Projekt jest również uwzględniony na liście kluczowych projektów infrastruktury Korytarza TEN-T Bałtyk-Adriatyk w węźle transportowym Gdynia. Przedsięwzięcie zakłada budowę nowej głębokowodnej infrastruktury portowej, która umożliwi obsługę największych statków oceanicznych oraz zwiększy konkurencyjność portu w Gdyni w basenie Morza Bałtyckiego.
erka

Miejsca

Opinie (116) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Proste wyliczenie

    Jeden pociąg zabiera ok 40 kontenerów to zakładając że każdy pociąg przywiezie i wywiezie pełny skład trzeba będzie ponad 31 000 składów. Gratulacje dla planujących.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo złe decyzje dla Trójmiasta (16)

    Rozbudowy portów na zewnątrz powodują zmniejszenie atrakcyjności mieszkalno turystycznej naszych miast. Na przykładzie mojego Gdańska odpoczynek na plaży Stogi to dziś ciągłe hałasy z przeładunków, mielizna taka że za kilka lat żeby popływać będziemy brodzić po kostki setkami metrów. To samo będzie w Gdyni.

    • 19 91

    • powyższy post został opłacony z pieniędzy władz Hamburga.

      • 1 0

    • Boże jedyny makumbe zachowaj

      Najlepiej , nie inwestować , nie budować a później płakać że nie ma pracy . Boże jedyny na mazurach jest czysto i cicho.

      • 4 0

    • oóknij się w łeb! Inwestycje deweloperów generują kasę dla miasta tylko raz (3)

      gdy miasto sprzedaje teren pod budowę.
      Porty generują przez cały rok, latami...

      • 9 0

      • To może dowiedz się najpierw do kogo należą terminale w Gdańsku i Gdyni i wtedy się wypowiedz. (2)

        Dla Polski płyną podatkowe ochłapy i miejsca pracy które w min70% obsadzone przez ..bratnie narody

        • 3 4

        • Do Skarbu Państwa

          Poczytaj najpierw przepisy, to się dowiesz zamiast, pisać głupoty. Terminale to spółki celowe które operują na terenach należących do Skarbu Państwa, będących w Zarządzie spółki z kapitałem Skarbu Państwa i do niego należącej. Na Facebooku nie napisali ekspercie? Nie znam się ale się wypowiem.

          • 0 1

        • powoli się to zmienia

          poprzedni układ nie był zupełnie zainteresowany działalnością, która pozwala na zwrot kapitału w perspektywie 10 lat.
          Kasa miała być tu i teraz oraz miała się zgadzać...

          Biedak musi się posiłkować pasożytami, oddając teren i rynek w dzierżawę.
          Tyle że okazuje się, że nie są to tak wielkie pieniądze, jak się wydawało.
          Jednak trzeba to wiedzieć i umieć...
          Oraz chcieć.

          • 1 0

    • (4)

      Chyba przy pomocy Supermena chcą tak szybko zbudować ten port.Znając życie to zbudują go ale w 2035 roku.

      • 2 19

      • Obecny gdyński port też jest sztucznie usypany

        a wykonano to przedwojennymi technologiami

        • 10 0

      • w 3-4 lata od zera wystarczą jak jest kasa na to (2)

        zobacz jak wygląda postęp prac przy DCT

        • 19 1

        • A ile to już lat buduje się CPK dla baranów? (1)

          Znaczy w Baranowie, bo już się pogubić można przy tej najdroższej łące w Polsce.

          • 3 16

          • slabe porownanie

            Taka sztuczna wyspa to obecnie powtarzalna i typowa robota. Nieco upraszczajac, sypanie piachu.
            W przypadku lotniska problem jest nieco wiekszy, widac to po chociazby berlinskim przypadku.
            A i tak problemy sa w szczegolach, a zwlaszcza w ustaleniu, kto na tym zarobi...

            • 6 2

    • Po co budować w PL jak jest w Hamburgu no nie ? (2)

      To bardzo zła decyzja z twojej strony, że przyjechałeś do trójmiasta z prowincji i chcesz tutaj spokojnej wioski. Gdynia i Gdańsk wyglądają tak jak wyglądają tylko ze względu na porty i o tym chyba wielu polityków a tym bardziej włodarzy tych miast zapomniało, próbując na krzywy ryj wcisnąć deweloperkę na te tereny. Gdynia to całkiem jakiś zastój i mam wrażenie, że czas się tam zatrzymał chyba w 1985 roku. Chcesz spokoju to wyprowadź się do Pucka albo Władysławowa. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale rozbudowa była planowana od dziesięcioleci. Same Stogi o czym doskonale wiedział kolekcjoner mieszkań z Gdańska mają być docelowo zabudowane prawie pod pętlę tramwajową w planie rozbudowy terminalu..

      • 20 3

      • Po co miała powstawać A1 (blokował ja rząd Kaczyńskiego), skoro Niemcy maja autostrady (1)

        PIS budował autostrady i drogi ekspresowe dla Rosjan i Białorusinów - wschód/zachód

        Kompletnie nie interesował się dostępem naszej gospodarki do słynnego okna ns świat - czyli portów

        • 9 15

        • zobacz na daty budowy autostrad - to PO z PSL

          zresztą oni też warunki ustawiali na nie i systemy płatności co było krytykowane od początku, bo państwo na tym traciło tylko.

          • 8 1

    • Bardzo dobre

      decyzje dla Trójmiasta. Mamy wykorzystywać potencjał morski regionu i zarabiać na tym, a nie stawać się weekendowym i wakacyjnym rykowiskiem dla warszawiaków.

      • 39 3

    • zmniejszenie atrakcyjności mieszkalno turystycznej naszych miast

      I bardzo dobrze! Nie będzie tłumów i korków.

      • 23 4

  • Opinia wyróżniona

    Czyli widok będzie na port już całkowicie - nic pieknego (11)

    Na calym świecie tereny przyportowe nie mają nic wspólnego z rezydencjalnymi, u nas apartamenty pobudowali które będą patrzyly na przeładunek węgla.

    • 25 42

    • Jedź do Hamburga lub Kopenhagi. (4)

      Albo do Londynu. Zobaczysz zabudowane porty. Tak jest na całym świecie stare tereny portowe zmieniają przeznaczenie. Przeładunki realizuje się na nowych terminalach.

      • 18 2

      • no i własnie tam powstanie nowy terminal

        • 0 0

      • ale my nie mamy terenów na nowe porty

        W Londynie Dockland to port rzeczny, którego czasy skończyły się wraz z epoką klipperów.
        Podobnie Hamburg czy Petersburg położone w zatokach lub w głębokich ujściach rzek.

        Tak, w tych (i innych również) miejscach zabudowuje się stare porty.
        Jednak zawsze robi się to według takiego samego schematu...

        Najpierw buduje się nowe porty, bo pieniądz musi płynąć.
        Nikt z własnej woli tego pieniądza się nie wyrzeknie...
        Chyba że zostanie oszukany i okradziony.
        Tak jak my.

        • 7 0

      • Jedź do Los Angeles zobaczyć różnicę między plażą w Santa Monica a portem (1)

        Gdynia to będzie porażka, nie dość że zatoka to jeszcze widok na port.

        • 4 23

        • nie porównuj Los Angeles i plaży w Santa Monica z Gdynią

          bo to jak porównanie fiata tipo z nowym maserati. Jedno i drugie z Włoch i ma 4 koła i na tym kończy się podobieństwo. To tak jak byś porównał Sopot do Marsylii albo Sankt Petersburga.

          • 13 5

    • wszystko zależy od definicji piękna

      Co może być piękniejszego od kręcącego się interesu przynoszącego korzyści?
      Również mieszkańcom miasta.

      • 8 0

    • (1)

      "tereny rezydencjalne"? Twoja znajomość języka polskiego jest mniej więcej taka, jak rozwiązań portowych na całym świecie...

      • 13 3

      • Brak merytorycznego argumentu, to czepiasz się słówek? Bardzo dojrzałe.

        • 2 5

    • Te tereny nigdy nie były z założenia pod mieszkaniówkę

      władze miasta na siłę pchały tam deweloperkę i pozwalały na kolejne zagarnianie nabrzeży.

      • 14 1

    • "Na całym świecie"

      to ulubiona fraza tych, którzy znają świat z YT i z opowieści kolegi, który wrócił z wakacji w Egipcie.

      • 19 2

    • Będzie pięknie jak na stogach przy DCT plus palowanie

      • 1 9

  • Wyborcy opozycji narzekają i podważają sens budowy portów w Polsce (9)

    Rząd za 1.5 miliarda wyremontował a właściwie wybudował na nową całą nową magistrale kolejową do portu w Gdyni. Dobrze gdyby jak najwięcej towarów wyjeżdżało z portu koleją.

    • 26 4

    • Rząd nie buduje za swoje

      Rząd nie buduje za swoje. Wszystkie fundusze, którymi dysponuje rząd, wszystkie te inwestycje, którymi się chwali - pochodzą z naszych podatków. To każdy ciężko pracujący obywatel naszego kraju za to płaci i utrzymuje coraz rozrastającą się biurokrację. Jesteśmy strzyżeni przez rządzących z naszych ciężko zapracowanych pieniędzy jak owce.

      • 0 0

    • Kłamstwo pisowskie

      jak codzień przez 24 h

      • 0 2

    • Właśnie ze względu na ten projekt była remontowana magistrala (1)

      to samo w Gdańsku ze względu na Port Zewnętrzny, niedługo mają nowe torowiska robić między Budowniczych Portu a Sucharskiego.

      • 0 0

      • nie magistrala, a torowiska Gdynia Port

        Jedna magistrala jest zatkana (Tczew-Gdańsk-Gdynia) a druga w rozsypce ("węglówka").

        • 0 0

    • Jestem (4)

      wyborcą opozycji. Nie podważam sensu budowy/rozbudowy portów morskich i linii kolejowej do nich prowadzącej. To sensowne i potrzebne, w przeciwieństwie do przekopu, za który możnaby wybudować drugą taką linię kolejową, albo istotnie zmodernizować wszystkie ważne porty polskie: Gdańsk, Gdynia, Szczecin-Świnoujście. Tam są pieniądze, a nie w elbląskich szuwarach.

      • 5 9

      • Nie ma w Elbląskich szuwarach pieniędzy bo lokalni kolesie powiązani z PSL i PO mieli inny plan na to (3)

        Zanim to zostanie doprowadzone do odpowiedniego stanu trochę czasu minie.

        • 10 4

        • Tak, tak... (2)

          Znamy ten nieudolny przekaz PiS. Po tym, gdy okazało się, że przekop jest dwa razy droższy niż zapowiadano, gdy dotarło do ich łbów, że samo przerycie Mierzei to zaledwie początek, wymyślono historyjkę o złej opozycji, która rzuca kłody pod nogi. Nikt teraz nie chce przyznać, że za 2 000 000 000 zamanifestowano "tryumf woli", stworzono efektowną konstrukcję w gierkowskim stylu, która świetnie nadaje się do spotów wyborczych, egzaltowanych przemówień i oczarowywania suwerena z Podkarpacia, który ma zerowe wyobrażenie o Zalewie Wiślanym. Nie wiadomo, co z tym teraz dalej zrobić, więc zaczęto sprzedawać bajeczkę o samorządzie Elbląga, który na złość patriotom, nie chce budować toru wodnego i rozbudowywać portu.

          • 5 8

          • Choć by kosztowało 4 milardy

            To było bardziej uzasadnione nie boiska i stadiony dla kopaczy przegrywających z kelnerami grającymi hobbystycznie, które przynoszą straty. A ty idź krowy przepaluj na pastwisku.

            • 6 0

          • to tylko pokazuje sprawność elbląskiego samorządu

            podobnie jak jego południowych odpowiedników, którzy doprowadzili do finansowania budowy "zakopianki", drogi o zerowym znaczeniu ekonomiczny. A nikt tego nie neguje... Obecnie przyklepano modernizację podhalańskiej sieci kolejowej za 12 miliardów złotych.

            Na północ od linii Bydgoszczy jest czarna dziura, której samorządowi "działacze" rozpieszczeni karnawałem "Euro" nie mają planu i idei, oprócz siedzenia jak pisklaki w gnieździe.
            Z otwartym dziobem.
            Na południu krzątają się przy własnym interesie a nie na ulicach z tęczową flagą.

            • 7 1

  • Inwestycja bez sensu. (1)

    Gdańsk jest znacznie lepszym miejscem do budowy portu ( I to robi ). Amerykanie oficjalnie nas dostrzegli przed ukrytą ekspansja Chin. Za parę lat ten port nie będzie należał do nas.

    • 1 2

    • jeśli do takiego czegoś dojdzie...

      To wyłącznie dzięki jakiemuś sprzedajnemu chciwcowi, jak ten peeselowiec, który podpisał wyłączenie nabrzeża Rybackiego z "terenów portowych".

      Amerykanie mogą ostrzegać, ale nie obronią nas przed naszymi własnymi "ziomkami"...
      A w Gdyni ich sporo...

      • 0 0

  • I bardzo dobrze (1)

    Ja rozumiem że Gdynia wyrosła naokoło portu i port był pierwszy, ale mamy XXI wiek i trochę to inaczej powinno wyglądać i po prostu nie ma już miejsca dla portu w środku miasta.
    A sam port nie jest już ani najważniejszym, ani nawet jakimś bardzo ważnym elementem gdyńskiego przemysłu.
    I dlatego dobrze że zostanie wyprowadzony z centrum, bo tak to tylko smród i hałas.

    Podobnie stocznie - dawno to już wszystko pobankrutowało, a zajmuje najdroższe tereny w mieście.
    W życiu to nie zarobi tylu pieniędzy jak wartościowy teren zajmuje.

    • 0 8

    • nie, nie ma miejsca dla miasta w środku portu.

      "Przemysł" gdyński to plan na turystyczny "kurort" na miarę Sopotu czy Władysławowa.
      Tam się to może i sprawdza ale Gdynia jest 5x większa.

      Oraz bilet na SKM, aby do pracy dojechać do Gdańska. Bynajmniej, nie wspólny ten bilet.

      "dawno to już wszystko pobankrutowało"
      Pobankrutowało bo są łatwiejsze metody "robienia" kasy...
      No i trzeba umieć zarabiać w takim przemyśle, co pokazują Duńczycy wznawiający produkcję w Stoczni Gdańskiej.

      Jeśli ktoś chce "wyprowadzać port z centrum", niech to robi tak jak to się robi w świecie. W wielokrotnie cytowanym Hamburgu czy Londynie.

      Najpierw buduje się nowy port.

      • 3 0

  • Brawo - nowa cudowna inwestycja (1)

    Przejdę od razu do sedna sprawy. Pierwsza analiza jaką zamówił Zarząd Portu wskazuje na dłużą ilość zagrożeń dla tej inwestycji. Od tego czasu zmieniła się praktycznie sytuacji gospodarcza a przede wszystko geopolityczna na świecie co nie koniecznie przekłada się na atrakcyjność tej inwestycji. zarząd portu szczecin - Świnoujście będzie budował dłuży terminal kontenerowy, Gdańsk się rozbudowuje w tym segmencie no i jeszcze Gdynia. Myślę, że do tej pory nikt nie przeanalizował czy tyle terminali do przeładunku kontenerów będzie potrzeba.
    Na pewno, czym się chwali zarząd portu w Gdyni wydano na omawianą inwestycję ponad 30 mln zł. i do jest jak narazie największy sukces tych ludzi.
    i na koniec - bardzo im kibicuję - ale mam pewien problem - w ostatnim czasie oddali inną inwestycję. Terminal Promowy. Bardzo ładny architektonicznie, wygodny itp. I co i nic - ten sam operator, mniej ładunku i mniej pasażerów>

    • 1 2

    • w tym czasie Rosjanie otworzyli nowy terminal

      którego udziałowcem jest Hamburg.
      Duńczycy ogłosili plany rozbudowy mające na celu podwojenie powierzchni i możliwości.

      Najlepiej z łóżka nie wstawać, bo można się przewrócić...
      Koniunktura nie będzie czekać, jak nie będzie możliwości, pójdzie gdzie indziej.
      Możliwości stwarzają możliwości.

      • 2 0

  • (6)

    Odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie transportu z/do portu.

    115 kilometrów nowych torów w porcie, 332 nowe rozjazdy, 24 skrzyżowania.

    Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".

    https://biznes.trojmiasto.pl/Nowe-wiadukty-w-Gdyni-Dluzsze-i-ciezsze-pociagi-w-porcie-n175467.html

    • 10 1

    • (4)

      Wąskim gardłem nadal pozostanie linia Gdynia -Tczew,która ma tylko dwa tory.Zwiekszenie ruchu towarowego będzie musiało odbyć się kosztem ograniczenia ruchu pociągów pasażerskich,bo miejsca na dodatkowe tory dla pociągów towarowych nie ma

      • 5 1

      • Będzie nowa linia przez Cedry i Nowy Dwór Gdanski (3)

        • 1 0

        • no i? (2)

          A przez Wrzeszcz jak?

          • 3 0

          • Wrzeszcz nie jest problemem, wąskim gardłem jest odcinek Gdańsk Tczew bo tam są na większości trasy 2 torowiska (1)

            Na odcinku Gdańsk Rumia są 4 torowiska, dodatkowo w razie W można skierować nocą ruch na trasę PKM, która była kiedyś główną magistralą do Gdyni.

            • 0 0

            • Wrzeszcz jest problemem, bo tam też są dwa tory na nasypie...

              Z ambicjami obsługi ruchu miejskiego, na który nie ma szczelin.
              Ruch towarowy na tory SKM wjedzie tylko w bardzo wyjątkowych sytuacjach. To do Gdyni w odcinku "onegdaj głównym" nie jest infrastrukturą PKM i nie jest zelektryfikowane. Sądząc po rozmachu z jakim zbudowano wiadukty na trasie PKM zastępujące wysadzone w czasie wojny, można się spodziewać towarowych ambicji ale estakada przy lotnisku raczej tego nie zdzierży.

              • 0 0

    • miło, miło...

      tylko że to rekonstrukcja totalnie zdekapitalizowanej infrastruktury, która powstała 100 lat temu.
      W innych uwarunkowaniach i pod inne potrzeby. Powody dla których ma ona taką postać, zniknęły jakieś 80 lat temu.

      Fajnie, że coś się dzieje ale zbyt wiele wartości dodanej w tym nie ma.
      Tym bardziej, że zadanie zrealizowane zostało bez jakiegokolwiek uwzględnienia faktu, że port sąsiaduje z miastem.
      Modernizacja nie dotknęła Hutniczej, Chrzanowskiego, Węglowej oraz sztandarowego "węzła gordyjskiego", przedłużenia obwodnicy na osi Południowa - Północna...

      Utworzenie infrastruktury dla pasażerskiego połączenia centrum z Północą Gdyni też nie miało miejsca. A to najkrótsze i najbardziej efektywne rozwiązanie...

      O naśladowaniu pomysłów pragmatycznych Niemców, którzy po zajęciu Gdyni i stworzeniu w niej bazy Krigsmarine, zaczęli rozbudowywać połączenia kolejowe na zachód nikt nawet nie pomyślał...

      Więc fajnie że coś się wydarzyło ale nie jestem pewien czy aby na pewno są to dobrze wydane pieniądze.

      • 4 1

  • (8)

    Takie pytanie mam, a te 2,5mln TEU to którędy z tego portu wyjedzie? Wiśniewskiego i estakadą czy może trolejbusami po namalowanych buspasach?

    • 16 11

    • Właśnie (4)

      dobiega końca przebudowa węzła kolejowego prowadzącego do portu o wartości 400 000 000 zł. Widać to z Estakady Kwiatkowskiego i z pomostu w Gdyni Stoczni. Myślę, że tędy.

      • 6 0

      • który to węzeł jest połączony z magistralą kolejową (2)

        jednotorową łącznicą z kolizyjnym przejazdem na Hutniczej...

        Wjazd od strony miasta (i dawnej węglówki) wymaga rozformowania składów i przetaczania.
        Lub przynajmniej zmiany czoła.

        Więc odbudowano ale czy na pewno sensownie...

        • 3 1

        • Do czasu otwarcia mogą to zmienić 5 razy (1)

          • 0 0

          • !!!

            Waść żartowniś jesteś...

            • 0 0

      • I zo dalej

        Bez dużej rozbudowy szlaku przez Kościerzynę do Bydgoszczy to nic nie da.

        • 5 0

    • Linia kolejowa jest

      • 3 0

    • Już odpowiadam: ul. Polska, Jana Wiśniewskiego, Eugeniusza Kwiatkowskiego...

      • 5 0

    • Koleją.

      • 9 1

  • Oczywiście nikt nie mówi o tym, że plaża miejska w Gdyni zarośnie g.....nem (2)

    Tak jak w Sopocie. O zmianie krajobrazu nie wspomnę:) Co kto lubi.

    • 1 6

    • Rozumiem że podobnie jak inwestor przeprowadziłeś w ciągu ostatnich kilku lat szereg daleko zakrojonych badań, znasz doskonale dokumentację środowiskową i posiadasz dokumentację która potwierdza to o czym piszesz? Kolejny kanapowy ekspert.

      • 0 0

    • "plaża miejska w Gdyni zarośnie g.....nem "

      Ono tam jest od wczesnych lat 70' ubiegłego wieku, gdy gwałtownie wzrosło nawożenie w rolnictwie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane