• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potencjalni inwestorzy dla Polskiego Ratownictwa Okrętowego

erka
20 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest właścicielem dźwigu pływającego "Maja" do przeładunku i transportu ładunków o masach do 330 ton. Polskie Ratownictwo Okrętowe jest właścicielem dźwigu pływającego "Maja" do przeładunku i transportu ładunków o masach do 330 ton.

Cztery firmy złożyły oferty na zakup Polskiego Ratownictwa Okrętowego z Gdyni. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena za wszystkie składniki materialne i niematerialne majątku firmy. Całość udziałów w Polskim Ratownictwie Morskim posiada obecnie Ministerstwo Skarbu.



Do resortu skarbu wpłynęły cztery odpowiedzi od inwestorów na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie sprzedaży PRO. Potencjalnymi inwestorami są: Coastal Carriers BV, z siedzibą w Den Helder, Holandia; Greenway Shipping AS z siedzibą w Trondheim, Norwegia i dwie spółki z Gdyni - PRO Sp. z o.o. i ZRUO Sp. z o.o.

Polskie Ratownictwo Okrętowe jest spółką państwową. Zajmuje się głównie holowaniem oceanicznym i pełnomorskim. Wynajmuje też dźwig pływający "Maja" do przeładunku najcięższych ładunków. "Maja" jest największym w Polsce dźwigiem pływającym. Jest wykorzystywana do przeładunku i transportu sztuk ciężkich o masach do 330 ton. Dźwig ma możliwość obracania ramienia o 360 stopni. "Maja" jest wyposażona w napęd umożliwiający jej samodzielne poruszanie się po wodach portowych i przybrzeżnych. Do podnoszenia ładunków służą dwa haki, główny 330-tonowy, oraz pomocniczy 100-tonowy.

PRO istnieje od 1951 roku. Początkowo jego głównym zadaniem było oczyszczenie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po drugiej wojnie światowej. Z czasem PRO przejęło także funkcje ratownictwa morskiego. W planach inwestycyjnych PRO przewiduje w najbliższych latach wymianę posiadanych jednostek na bardziej nowoczesne. Chce także poszerzyć zakres usług o obsługę terminali paliwowych.
erka

Miejsca

Opinie (42) ponad 10 zablokowanych

  • exPRO

    pracowalem swojego czasu w tej firmie na jednym ahts-ie, tragedia socjal zerowy, kasa wiecej niz polowe mniejsza niż u konkurencji, a biuro rozrosniete do poziomu absurdu, dwie osoby zajmujace się podmianami (a maja tylko 3 statki), jedno, ze otworzylo mi to furtke do tego sektora, ale juz bym tam nie wrocil, poprostu firma typowo polska, pracownikow zatrudnic za grosze, ale prezes zarabia juz na poziomie europejskim, zal

    • 18 1

  • sprywatyzować (2)

    Ludzie, akurat tę firme należy sprywatyzować, obecnie jest b zle zarządzana, rynek offshorowy to trudny rynek, ale mozna z niego miec ogromne profity, ta firma się nie rozwija, statki pracują na utrzymanie biura. Jak firma bedzie prywatna to nikt sobie nie pozwoli na straty.

    • 10 5

    • Co rozumiesz pod tym pojęciem "sprywatyzować"? Dla ułatwienia pytanie dodatkowe - polskie banki i media zostały sprywatyzowane?

      • 1 1

    • sprywatyzować

      Ponad dwa lata wstecz został zatrudniony nowy "Dyrektor" w PRO i wspolnie ze swoim kolegą doprowadzili firmę do stanu w jakim się znajduje obecnie.Chciał sie pokazać jako uzdrowiciel po kryzysie jaki nastał na tym rynku a okazało się że to jeden wielki szwindel i chucpa.Poprzedni Dyrektor był super gościem dla którego najważniejszy był człowiek a nie kasa.W tej chwili "Uzdrowiciel" jako prezes czy dyrektor GREENWAY POLSKA chce kupić PRO ale chyba nie da rady :))

      • 0 0

  • Dodam jeszcze 100 USD i niech wezmą Donka z jego ministrami.

    Może jeszcze cos polskiego zostanie.

    • 19 1

  • Dobrze że sprzedają (2)

    Prywatny właściciel nareszcie posprząta

    • 3 7

    • albo kupi by z zyskiem odsprzedać ew. zlikwidować konkurencję (1)

      • 5 1

      • Czyli albo będzie bobrze albo źle. Jak nie sprzedadzą na pewno będzie źle.

        Więc i tak lepiej.

        • 3 3

  • To wszystko wina pazernych związków zawodowych (1)

    a ci z PRO jak nie chcą to niech idą do innej roboty

    • 3 8

    • Nie tylko współczesna Trybuna Ludu obwinia Polaków o faszyzm

      • 2 0

  • to co może sprzedamy nasz rząd .... (1)

    ..i sami weżmiemy się do roboty.. bo donaldinio opitoli z koleszkami wszystko co się rusza i na drzewo nie ucieka......

    • 9 0

    • drzewa też opyli kaszuba w 4 litery walony

      • 3 0

  • Kraj traci porządne firmy i nikt sie tym nie przejmuje!

    Całe wybrzeże umiera powolną smiercią.
    Nic sie nie opłaca i nic nie warto, ale tak zasadniczo to chyba się nie chce ratować tego co zostało.
    Po...any kraj.

    • 3 1

  • tragedia

    Witam przychylam się do moich przedmówców co do PRO - MACIE RACJE. Trzeba jeszcze dodać że to właśnie takim załogom oraz powojennej historii podnoszenia wraków powstała słynna Polska Szkoła Wydobywania Wraków. To dzięki Panu Kapitanowi Poincowi i jego zapałowi i oddaniu a także zapaleńcom w skafandrach nurków to wszystko było możliwe. Teraz mamy bandę p .................ców którzy za 1 zł dadzą się sprzedać i będą zadowoleni. Sam byłem z PRO związany i moja rodzina również. Łza się kręci jak się to czyta. Zaczynam żałować że jestem Polakiem.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka cywilna, a od roku 1999 jako spółka z o.o. Obecnie Rubo jest głównym filarem Grupy RUBO skupiającej 5 podmiotów gospodarczych. Zarówno Rubo Sp. z o.o. jak cała grupa wspiera się wyłącznie o kapitał polski. Rubo Sp. z o.o. jest producentem własnych systemów rusztowań oraz hal namiotowych.

Najczęściej czytane