- 1 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (155 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (246 opinii)
- 3 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (155 opinii)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (20 opinii)
- 6 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (31 opinii)
Potencjalni inwestorzy dla Polskiego Ratownictwa Okrętowego
Cztery firmy złożyły oferty na zakup Polskiego Ratownictwa Okrętowego z Gdyni. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena za wszystkie składniki materialne i niematerialne majątku firmy. Całość udziałów w Polskim Ratownictwie Morskim posiada obecnie Ministerstwo Skarbu.
Do resortu skarbu wpłynęły cztery odpowiedzi od inwestorów na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie sprzedaży PRO. Potencjalnymi inwestorami są: Coastal Carriers BV, z siedzibą w Den Helder, Holandia; Greenway Shipping AS z siedzibą w Trondheim, Norwegia i dwie spółki z Gdyni - PRO Sp. z o.o. i ZRUO Sp. z o.o.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest spółką państwową. Zajmuje się głównie holowaniem oceanicznym i pełnomorskim. Wynajmuje też dźwig pływający "Maja" do przeładunku najcięższych ładunków. "Maja" jest największym w Polsce dźwigiem pływającym. Jest wykorzystywana do przeładunku i transportu sztuk ciężkich o masach do 330 ton. Dźwig ma możliwość obracania ramienia o 360 stopni. "Maja" jest wyposażona w napęd umożliwiający jej samodzielne poruszanie się po wodach portowych i przybrzeżnych. Do podnoszenia ładunków służą dwa haki, główny 330-tonowy, oraz pomocniczy 100-tonowy.
PRO istnieje od 1951 roku. Początkowo jego głównym zadaniem było oczyszczenie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po drugiej wojnie światowej. Z czasem PRO przejęło także funkcje ratownictwa morskiego. W planach inwestycyjnych PRO przewiduje w najbliższych latach wymianę posiadanych jednostek na bardziej nowoczesne. Chce także poszerzyć zakres usług o obsługę terminali paliwowych.
Miejsca
Opinie (42) ponad 10 zablokowanych
-
2013-02-20 12:06
exPRO
pracowalem swojego czasu w tej firmie na jednym ahts-ie, tragedia socjal zerowy, kasa wiecej niz polowe mniejsza niż u konkurencji, a biuro rozrosniete do poziomu absurdu, dwie osoby zajmujace się podmianami (a maja tylko 3 statki), jedno, ze otworzylo mi to furtke do tego sektora, ale juz bym tam nie wrocil, poprostu firma typowo polska, pracownikow zatrudnic za grosze, ale prezes zarabia juz na poziomie europejskim, zal
- 18 1
-
2013-02-20 12:11
sprywatyzować (2)
Ludzie, akurat tę firme należy sprywatyzować, obecnie jest b zle zarządzana, rynek offshorowy to trudny rynek, ale mozna z niego miec ogromne profity, ta firma się nie rozwija, statki pracują na utrzymanie biura. Jak firma bedzie prywatna to nikt sobie nie pozwoli na straty.
- 10 5
-
2013-02-20 17:47
Co rozumiesz pod tym pojęciem "sprywatyzować"? Dla ułatwienia pytanie dodatkowe - polskie banki i media zostały sprywatyzowane?
- 1 1
-
2013-02-22 12:03
sprywatyzować
Ponad dwa lata wstecz został zatrudniony nowy "Dyrektor" w PRO i wspolnie ze swoim kolegą doprowadzili firmę do stanu w jakim się znajduje obecnie.Chciał sie pokazać jako uzdrowiciel po kryzysie jaki nastał na tym rynku a okazało się że to jeden wielki szwindel i chucpa.Poprzedni Dyrektor był super gościem dla którego najważniejszy był człowiek a nie kasa.W tej chwili "Uzdrowiciel" jako prezes czy dyrektor GREENWAY POLSKA chce kupić PRO ale chyba nie da rady :))
- 0 0
-
2013-02-20 12:29
Dodam jeszcze 100 USD i niech wezmą Donka z jego ministrami.
Może jeszcze cos polskiego zostanie.
- 19 1
-
2013-02-20 13:01
Dobrze że sprzedają (2)
Prywatny właściciel nareszcie posprząta
- 3 7
-
2013-02-20 13:36
albo kupi by z zyskiem odsprzedać ew. zlikwidować konkurencję (1)
- 5 1
-
2013-02-20 13:38
Czyli albo będzie bobrze albo źle. Jak nie sprzedadzą na pewno będzie źle.
Więc i tak lepiej.
- 3 3
-
2013-02-20 14:52
To wszystko wina pazernych związków zawodowych (1)
a ci z PRO jak nie chcą to niech idą do innej roboty
- 3 8
-
2013-02-20 17:48
Nie tylko współczesna Trybuna Ludu obwinia Polaków o faszyzm
- 2 0
-
2013-02-20 16:47
to co może sprzedamy nasz rząd .... (1)
..i sami weżmiemy się do roboty.. bo donaldinio opitoli z koleszkami wszystko co się rusza i na drzewo nie ucieka......
- 9 0
-
2013-02-20 18:32
drzewa też opyli kaszuba w 4 litery walony
- 3 0
-
2013-02-21 06:32
Kraj traci porządne firmy i nikt sie tym nie przejmuje!
Całe wybrzeże umiera powolną smiercią.
Nic sie nie opłaca i nic nie warto, ale tak zasadniczo to chyba się nie chce ratować tego co zostało.
Po...any kraj.- 3 1
-
2017-07-14 13:58
tragedia
Witam przychylam się do moich przedmówców co do PRO - MACIE RACJE. Trzeba jeszcze dodać że to właśnie takim załogom oraz powojennej historii podnoszenia wraków powstała słynna Polska Szkoła Wydobywania Wraków. To dzięki Panu Kapitanowi Poincowi i jego zapałowi i oddaniu a także zapaleńcom w skafandrach nurków to wszystko było możliwe. Teraz mamy bandę p .................ców którzy za 1 zł dadzą się sprzedać i będą zadowoleni. Sam byłem z PRO związany i moja rodzina również. Łza się kręci jak się to czyta. Zaczynam żałować że jestem Polakiem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.