- 1 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (186 opinii)
- 2 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (27 opinii)
- 3 Wyższy zasiłek pogrzebowy (96 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (275 opinii)
- 5 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (28 opinii)
- 6 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (229 opinii)
Premier Mateusz Morawiecki ogłosił włączenie Drogi Czerwonej do inwestycji CPK
Na kilka dni przed wyborami premier Mateusz Morawiecki przyjechał do Gdyni, gdzie przedstawiciele rządu oraz Morskiego Portu Gdynia podpisali trzy porozumienia dotyczące współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i gdyńskim portem ws. budowy Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego.
Z kolei Port Zewnętrzny jest na etapie analiz środowiskowych. Niebawem powinien zostać wyłoniony prywatny inwestor. Inwestycja będzie realizowana w formule PPP. W zamian za kapitał zainwestowany w budowę portu, prywatny inwestor zostanie jego operatorem na kilkadziesiąt lat.
Partnerska współpraca między CPK i Portem Gdynia
Podpisane w poniedziałek umowy zacieśniają współpracę między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia i mają skutkować sprawniejszą realizacją zaplanowanych inwestycji.
W Gdyni z tego powodu zjawili się premier Mateusz Morawiecki oraz członkowie rządu: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki i żeglugi śródlądowej, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Krokiem do budowy Portu Zewnętrznego i Drogi Czerwonej ma być ścisła, partnerska współpraca między CPK i portem Gdynia - zdaniem rządzących - przedsięwzięciami komplementarnymi.
Droga Czerwona częściowo finansowana ze środków CPK
Owocem współpracy ma być sfinansowanie prac przygotowawczych Drogi Czerwonej ze środków programu CPK.
- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - podkreślał Marcin Horała.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego
Miejsca
Opinie (438) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-06 14:16
PiS to kłamcy,jak się nie pomylą to prawdy nie powiedzą !!!!
- 18 13
-
2020-07-06 14:14
A ja myślałem że z Horałą promy wodowali.
Może jakieś samochód elektryczny z miliona obiecanych z nim przyjechał ? Może rozdawał klucze do mieszkań plus ?
- 16 13
-
2020-07-06 14:13
Tylko i tyle, że pobajdurzy jak katacheta..
- 13 9
-
2020-07-06 13:34
Mateuszek Kłamczuszek (2)
Szykuj sobie szczoteczkę do swoich pięknych, białych zębów :) przyda się Tobie w ZK. A jak coś to sam jestem gotów ją zasponsorować i wysłać np. na Kurkową, gdyby Jarek się na Ciebie wypiął :) Ciekawe ile powisi moja opinia?
- 36 17
-
2020-07-06 13:38
oby znikla razem z takimi bucami. (1)
- 0 7
-
2020-07-06 14:11
Jednak jeszcze wisi...
Boli?? ;)))
- 4 0
-
2020-07-06 14:10
Horala Grobarczyk porazka
- 19 13
-
2020-07-06 14:06
jest progres ;)
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany. Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa.
Zgodnie z odpowiedzią wiceministra Klepackiego, budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich"- 7 1
-
2020-07-06 14:00
k....
tyle komentarza
- 8 6
-
2020-07-06 13:55
Pinokio jest takie powiedzenie "pic na wodę fotomontaż" .
- 26 10
-
2020-07-06 13:54
czarwona tak jak całe via marris powstaje od lat i nie może powstać - uwierzę jak zobaczę
- 18 2
-
2020-07-06 13:00
(1)
A to ten port co ma Hamburg wyprzedzić?
- 46 5
-
2020-07-06 13:53
nie
to ten bardziej na południe ma wyprzedzać.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.