- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (37 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (135 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (93 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (97 opinii)
Premier Mateusz Morawiecki ogłosił włączenie Drogi Czerwonej do inwestycji CPK
Na kilka dni przed wyborami premier Mateusz Morawiecki przyjechał do Gdyni, gdzie przedstawiciele rządu oraz Morskiego Portu Gdynia podpisali trzy porozumienia dotyczące współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i gdyńskim portem ws. budowy Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego.
Z kolei Port Zewnętrzny jest na etapie analiz środowiskowych. Niebawem powinien zostać wyłoniony prywatny inwestor. Inwestycja będzie realizowana w formule PPP. W zamian za kapitał zainwestowany w budowę portu, prywatny inwestor zostanie jego operatorem na kilkadziesiąt lat.
Partnerska współpraca między CPK i Portem Gdynia
Podpisane w poniedziałek umowy zacieśniają współpracę między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia i mają skutkować sprawniejszą realizacją zaplanowanych inwestycji.
W Gdyni z tego powodu zjawili się premier Mateusz Morawiecki oraz członkowie rządu: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki i żeglugi śródlądowej, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Krokiem do budowy Portu Zewnętrznego i Drogi Czerwonej ma być ścisła, partnerska współpraca między CPK i portem Gdynia - zdaniem rządzących - przedsięwzięciami komplementarnymi.
Droga Czerwona częściowo finansowana ze środków CPK
Owocem współpracy ma być sfinansowanie prac przygotowawczych Drogi Czerwonej ze środków programu CPK.
- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - podkreślał Marcin Horała.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego
Miejsca
Opinie (438) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-06 13:20
Nie opłaca się tej drogi budować (1)
Przecież kontenery będą rozładowywać w Elblągu :) :):)
- 65 9
-
2020-07-06 13:32
zaorałeś wszystkich!
- 4 2
-
2020-07-06 13:28
no aja widze ze na horyzoncie, taki blask i jasnosc bije z Gdyni
- 11 1
-
2020-07-06 13:18
Mateuszek biedny muai jezdzic po kraju.
Wkurzony pewnie,bo to przeciez nie on startuje w wyborach,a musi jezdzic od miasteczka do miasteczka lansowac dude.Z drugiej strony,nie mial wyjscia.Z rozkazami wydanymi na nowogrodzkiej sie nie dyskutuje.
- 55 14
-
2020-07-06 13:11
a wóz strażacki też obiecał?
na tę czerwoną drogę to hell
- 42 2
-
2020-07-06 13:09
Dwa trzysta
- 2 3
-
2020-07-06 12:54
No to przynedzie pracy w kolchozach za dwa czysta (2)
- 48 16
-
2020-07-06 12:58
Mudlcie sie za niego on wam wybuduje kontenerowy port (1)
- 9 6
-
2020-07-06 13:01
właśnie sie mudlimy
mnie juz rence bolom od nic nie robienia
- 10 1
-
2020-07-06 13:00
gdzie jest prom :D
- 56 8
-
2020-07-06 12:59
Klaszczą jak w Korei Północnej...
- 76 20
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.