• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił włączenie Drogi Czerwonej do inwestycji CPK

Patryk Szczerba
6 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Premier i przedstawiciele rządu przyjechali przed południem do Gdyni, by podpisać porozumienie ws. współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia. Premier i przedstawiciele rządu przyjechali przed południem do Gdyni, by podpisać porozumienie ws. współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia.

Na kilka dni przed wyborami premier Mateusz Morawiecki przyjechał do Gdyni, gdzie przedstawiciele rządu oraz Morskiego Portu Gdynia podpisali trzy porozumienia dotyczące współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i gdyńskim portem ws. budowy Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego.



Kiedy powstanie powstanie Droga Czerwona?

Przypomnijmy, że jeśli chodzi o Drogę Czerwoną to w połowie 2019 roku Sejm znowelizował ustawę o portach i przystaniach morskich, co miało przyspieszyć prace nad powstaniem trasy. Jednak prace posuwają się powoli, a problemem nadal może być finansowanie wartej ok. 1,5 mld zł budowy.

Z kolei Port Zewnętrzny jest na etapie analiz środowiskowych. Niebawem powinien zostać wyłoniony prywatny inwestor. Inwestycja będzie realizowana w formule PPP. W zamian za kapitał zainwestowany w budowę portu, prywatny inwestor zostanie jego operatorem na kilkadziesiąt lat.

Partnerska współpraca między CPK i Portem Gdynia



Podpisane w poniedziałek umowy zacieśniają współpracę między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia i mają skutkować sprawniejszą realizacją zaplanowanych inwestycji.

W Gdyni z tego powodu zjawili się premier Mateusz Morawiecki oraz członkowie rządu: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki i żeglugi śródlądowej, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. partnerstwa publiczno-prywatnego.

- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Krokiem do budowy Portu Zewnętrznego i Drogi Czerwonej ma być ścisła, partnerska współpraca między CPK i portem Gdynia - zdaniem rządzących - przedsięwzięciami komplementarnymi.

Droga Czerwona częściowo finansowana ze środków CPK



Owocem współpracy ma być sfinansowanie prac przygotowawczych Drogi Czerwonej ze środków programu CPK.

Porozumienie dotyczące Drogi Czerwonej podpisali Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK. Porozumienie dotyczące Drogi Czerwonej podpisali Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - podkreślał Marcin Horała.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego

Miejsca

Opinie (438) ponad 50 zablokowanych

  • Po co cpk???

    Od dwóch lat producenci samolotów produkują takie które są w stanie dolecieć z każdego miejsca na świecie w inne dowolne bez międzylądowania co wróży źle na przyszłość takim dużym portom lotniczym jako przesiadkowe. Więc po co nam ten MIŚ??? "To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?
    - Protokół zniszczenia."

    • 7 7

  • Pinokio ogłosił. Niech wraca tam, gdzie całują go po rękach.

    • 11 10

  • A ten tu czego? Jak zwykle nagle wpadl pogadac z wyznawcami swojej sekty

    • 13 8

  • Brawo! Potrzebna Droga Czerwona i Via Maris (OPAT) (1)

    Czekamy od przynajmniej 30 lat.....

    • 31 3

    • I poczekamy następne 30 lat.

      • 3 1

  • Neokomuchy i naziole

    Hrorala....pfffff haha . Matousz jedź z Trójmiasta bo jeszcze coś popsujesz

    • 18 13

  • Przyjechał do nas w celach przekupstwa...?

    Nic z tego Panie Morawiecki. Kasa się przyda ale i tak pomorze głosuje na Rafała Trzaskowskiego.
    Nas nie można przekupić.

    • 22 11

  • tylko tyle?

    A stępki nie było? szkoda.nie bał w tym udziału nikt z zarządu portu. tylko horała gobarczyk i pinokio.ciekawe na co liczą. Polska jest omiliardowana na około więc jakiś miliadzik w Gdyni nie zaszkodzi. a prawdziwe problemy wiszą i czekają na lepsze czasy.na czasy gdy nikt nie będzie kłamal, wspominał ostatnie osiem;lat , jakiegoś tuska . te wspomnienia są niezniszczalne dla tej tzw . brej zmiany plus itd.

    • 10 6

  • Podpisali sami ze sobą?

    Rozumiem, że do Portu wpływać będą te statki zbudowane przez odbudowane przez PiS stocznie.
    Może nam nawet jakąś stępkę przywiozą.

    • 18 5

  • A po co do podpisania umowy rząd?

    Przecież zarówno CPK jak i Port mają swoje władze i chyba wystarczyłoby, gdyby ich przedstawiciele podpisali umowę?

    • 12 5

  • Pytał się jak Gierek? Pomożecie?

    My odpowiadalismy Pomorze cie nie chce.

    • 21 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane