• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom dla duńskiej gminy z Remontowa Shipbuilding

VIK
19 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Tak ma wyglądać prom dla duńskiego armatora. Tak ma wyglądać prom dla duńskiego armatora.

Remontowa Shipbuilding SA podpisała kontrakt z gminą Samsø w Danii, w środkowej Jutlandii, na budowę dwustronnego promu z napędem gazowo-elektrycznym.



Czy statki specjalistyczne to szansa dla naszych stoczni?

Statek o długości 100 metrów oraz prędkości 16 węzłów, przeznaczony ma być do całorocznej obsługi ruchu pasażersko-samochodowego pomiędzy wyspą a lądem. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 160 samochodów oraz 600 pasażerów. Będzie jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding. Jednocześnie, będzie to pierwszy prom o takim napędzie budowany dla armatora z Danii.

Gmina Samsø przetarg na budowę jednostki ogłosiła we wrześniu ubiegłego roku. Wśród konkurentów ubiegających się o kontrakt na budowę promu znaleźli się potentaci europejskiego przemysłu stoczniowego, między innymi niemiecka stocznia Meyer Werft. O wyborze Remontowej Shipbuilding zdecydowało mi.in. doświadczenie w budowie podobnych promów z napędem gazowym. Do tej pory w stoczni zbudowano 8 jednostek tego typu, dwa kolejne są w trakcie realizacji.

Władze duńskiej gminy duży nacisk kładą na ochronę środowiska naturalnego. Samsø w 100 proc. zasilana jest energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych. Zamówiony prom, zgodnie z proekologiczną polityką władz, odpowiadać będzie restrykcyjnym normom ekologicznym.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • pod jaka klasa zostanie zbudowany (4)

    Pod jaka klasa zostanie zbudowany?

    • 0 0

    • pod czwartą de, szk. podst. nr 19

      w gd.

      • 0 0

    • zbudowany bedzie pod naszą klasą

      • 0 1

    • Dni podobnie jak pozostałe tego typu promy w REMONTOWEJ (1)

      • 0 2

      • a ile tobie zostalo/?

        • 0 0

  • Aha , nie pochlebiajcie sobie zescie tacy och i ach i jedyni. (2)

    Budujecie bo jestescie tani. Tylko i wylacznie. Duny nie musza placic w Euro tylko z zlotowkach a to jest 4 razy taniej!!!! Budujecie bo jestscie tani , nic wiecej. A fachowcy to dawno juz siedza za granica , tu sie zostaly sieroty tylko nie fachowcy.

    • 3 10

    • Bredzisz Chłopcze. Sugerujesz, że tej samej klasy jednostkę w Polsce budujemy 4x taniej???!!!

      • 0 0

    • Sieroty wyjechały

      Tu zostali fachowcy, którzy projektują i budują. I jeszcze na tym zarabiają.I płacą tu podatki. I wydają w kraju zarobioną kasę.

      • 2 1

  • Wkur... Stoczniowiec

    Niech ktoś mi wytłumaczy...dlaczego Remontowa Shipbuilding ma cały świetnie sobie radzi na stoczniowym rynku a St Gdańska gdzie jest nowoczesny nowy sprzęt uważa ze sie nie opłaca budować statków!!!!!Na litość boską!!!dlaczego ten zarząd jeszcze nie został odwołany...?!to co tam sie dzieje to woła o pomste do nieba!na zbity pysk powinno sie wywalić cały ten zarząd i 90% majstrów!a zwlaszcza tych starych komunistów co całe zycie w jednym zakładzie pracy sie stołka trzymaja i nie maja pojecia jak wygląda organizacja pracy w normalnym zakładzie..ehh..szkoda gadać.dlatego jest tam tak jak jest...

    • 3 0

  • No po prostu lot w kosmos (3)

    Niedługo bedą swietne wieści, ze robimy dzonki na deltę Mekongu. Unia ładnie załatwia nam dużą stocznie w Gdyni, to teraz bedziemy mogi robić dłubanki i kajaki. News niesamowity - będziemy teraz wytwórcami różnych pływadeł. To jest nasze miejsce w szeregu UE....Tak, k*****, trzymać!

    • 5 19

    • od środka

      Stocznia Gdynia sama od środka się załatwiła. To ludzie na większych i mniejszych stanowiskach ją rozłożyli. Wiele historii jest na ten temat jak to materiał wyjeżdżał za bramę.

      • 1 0

    • zmienić lokalizację

      Zmienić lokalizację stoczni np. na Cypr. Jak widać trzymają Unię n krótkiej smyczy.

      • 0 0

    • @Golem

      Spróbuj zrobić /zaprojektować dłubankę na deltę dowolnej rzeki. Potem spróbuj taką dłubankę jak ta z artykułu. Gwarantuję, że chęć do pisania takich głupot szybko minie.

      • 7 0

  • W Stoczni Marynarki Wojennej zrobili prototypy statków dla SAR - blachy sie w nich wyginają jak w osobówkach i strach tym pływać

    • 0 2

  • Przemysł Stoczniowy

    Jak się okazuje to można produkować statki w naszych stoczniach

    • 4 1

  • Szkoda tylko ze ten prom nie bedzie dla nas tylko inni beda sobie smigac

    A NAM ZOSTANIE STARY POGNITY MOST W SOBIESZEWIE CO LEDWO PLYWA.Pewnie ,po co nam nowy prom ,nowy most. po co??? lepiej budowac dla kogos a POLSKA TO SKANSEN

    • 2 2

  • Ktoś zapomniał dodać, ze myśl techniczna, czyli projekt stworzony został przez najlepsze polskie (8)

    biuro projektowe - RMDC.

    • 8 4

    • to ma być niby najlepsze polskie biuro? (2)

      Dobre żarty, przecież to jest dawny NED. Najlepsze, tak, ale od końca

      • 1 4

      • Frustracja? Nie przyjęli do pracy w RMDC?

        • 2 0

      • odpadki z NEDu zostały dołączone do biura projektowego Remontowej i tak powstała firma RMDC. Żeby coś pisać proponuję najpierw się dowiedzieć.

        • 2 1

    • jakie najlepsze??

      Woda sodowa ci do głowy uderza???
      Według czyjej oceny to ma niby byc najlepsze??

      • 0 2

    • To akurat nie jest prawda (1)

      RMDC (na którym miejscu by nie stawiać tego biura w rankingu) wykona projekt klasyfikacyjny i roboczy, ale to koncepcja jest z duńskiego biura.

      • 3 5

      • Wszyscy dobrze wiemy, ile takich koncepcji nadaje sie do kosza i ma podstawowe błędy, które RMDC pózniej poprawia.

        Cała myśl intelektualna pochodzi z RMDC, i szkoda ze nie ma o tym słowa w tym artykule. Za mało chwalimy sie know-how, który Grupa Remontowa, jako jedna z nielicznych polskich firm ma.

        • 9 0

    • niezły żart...

      lepszy Aushwitz to tylko w ....

      • 0 1

    • raczej ctrl c - ctrl v

      • 5 1

  • Gsr hut-rem gsr hut-rem rsb hut-rem (2)

    I znów hut-rem i mój prezes pan józef sprowadzi najlepszy materiał na świecie do budowy tego statku bez naszej spółki i pracowników żaden statek nie byłby dobrze zbudowany .

    • 3 12

    • Dać mu premię .

      Ten to włazi w d*pę szefowi !!!

      • 0 0

    • Zardzewiała blacha nierdzewna...

      • 3 1

  • I my też bylibyśmy morską i oceaniczną potęgą, ale Guzikiewicz, Śniadek i związki zawodowe chcą niewyobrażalnej płacy dla (1)

    roboli: 2000 na rękę. A taka rozpusta to skandal

    • 17 20

    • 2000 dla pracowników

      i po 10.000 dla nieruszalnego związkowca

      • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane