- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (75 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (64 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
- 6 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
Remontowa Shipbuilding ma kontrakt za 120 mln dolarów
Amerykańska spółka GulfMark Offshore rozpoczęła program budowy nowych statków. Pierwsze trzy statki typu PSV zostaną zbudowane przez Remontowa Shipbuilding z Gdańska (dawna Stocznia Północna). Wartość kontraktu szacowana jest na 120 mln dolarów.
Zlecenie obejmuje budowę trzech statków do obsługi przemysłu offshore. W dwóch typach i wielkościach. - Pierwszy to budowany już w stoczni dla innego klienta statek wg. projektu MMC 887 CD o powierzchni pokładu 1000 m.kw i nośności ponad 5 tys. ton - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Drugi projekt to z kolejne dziecko polskiego biura projektowego MMC Ship Design&Consulting z Gdyni. Statek jest określony numerem projektu MMC 879 CD o nośności 4 tys. ton i pokładem o powierzchni 800 m.kw.
Pierwszy z serii statek ma być przekazany klientowi w drugim kwartale 2013 r., a kolejne jednostki w odstępach czteromiesięcznych.
GulfMark Offshore działa na rynku transportu morskiego. Jej klientami są głównie spółki z branży energetycznej. Posiada własną flotę statków typu offshore.
Dodatkowo 1 września 2011 roku w gdańskiej stoczni położono stępkę drugiego z serii B 851, nowoczesnego statku typu PSV (Platform Supply Vessel), budowanego dla innego amerykańskiego armatora. Jest to już drugi z serii czterech statków zakontraktowanych przez stocznię. Statek budowany jest w oparciu o całkowicie polski projekt.
Po wakacyjnej przerwie do TVP Gdańsk wraca Pomorska Kronika Biznesu, program redagowany i produkowany przez Marka Kańskiego. W premierowym wydaniu miedzy innymi o powracającym problemie z interpretacją stawki podatku VAT, godzącym w morskie inwestycje oraz rozmowa z prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia, Januszem Jarosińskim, o prywatyzacji portowych spółek...
PKB gościć będzie na antenie TVP Gdańsk w każdy piątek o 18.20 i w sobotę o 17.00, z wyjątkiem dzisiejszej emisji - 17.40 i jutrzejszej o 18.20.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (31) 1 zablokowana
-
2011-09-02 08:07
Pozytywne wieści (6)
i tak pozytywnych informacji oczekuję więcej.pozdrawiam i powodzenia
- 83 3
-
2011-09-02 09:17
i jak widac da sie!!
- 12 1
-
2011-09-02 09:37
;)
bo tam nie ma Guzikiewicza;)
- 20 1
-
2011-09-02 10:59
(3)
Bo to spółka akcyjna dostosowuję swoją ofertę do potrzeb rynku i tak powinno być.Skoro mamy wolny rynek powinniśmy sprywatyzować wszystkie państwowe firmy bo sterowanie centralne w gospodarce wolnorynkowej się nie sprawdza..
- 15 0
-
2011-09-02 15:01
Tyle że zaraz powiedzą Ci że złodzieje wyprzedają majatek narodowy (2)
- 4 0
-
2011-09-02 21:32
nikt by tak nie mówił, ale złodzieje wyprzedają majątek narodowy !
- 2 0
-
2011-09-03 17:24
Wszystko zależy komu i co sprzedać. Takiego lotosu nie powinno się sprzedawać bo jest to zbyt ważna spółka dla całego kraju.
- 0 0
-
2011-09-02 09:20
Tak trzymać (1)
Nie ma darmozjada Guzikiewicza z bandą krzykaczy to i stocznia potrafi całkiem nieżle funkcjonować
- 70 4
-
2011-09-03 11:47
Zgadzam się z powyższym
- 6 1
-
2011-09-02 09:33
Tusk pogrążył stocznie!!!... a nie, jednak nie. (3)
Wręcz mają się coraz lepiej
- 45 6
-
2011-09-02 10:54
Co wy z tą polityką???
Sprywatyzujmy w końcu państwowe spółki by politycy przestali w nich mieszać, zarządzanie zostawmy fachowcom ręczącymi własnymi głowami za to co robią.
- 14 0
-
2011-09-02 11:06
Rzeczywiście Katarski inwestor z USA
- 2 3
-
2011-09-03 10:04
To tak jakby po upadku Warszawskiej FSO, cieszyć się, że powstał komis samochodowy
Pluć Wam w oczy to mało. Przemysłu stoczniowego nie ma i nie podniecaj się kontraktem, bo ta amerykańska oferta ludzi do pracy nie przywróci.
- 2 11
-
2011-09-02 09:41
to przez Tuska (1)
i tyle panie prezesie.
- 22 3
-
2011-09-02 11:12
Jak źle to winnego nie ma jak dobrze to Tuska od razu jako męża stanu chwalą
ehh polaki
- 1 13
-
2011-09-02 09:49
Skoro Śniadek i Guzikiewicz kandydują do Sejmu, to kto będzie budował statki? (1)
I kto zadba o pakiet socjalny dla związkowców?
- 30 14
-
2011-09-02 13:31
na szczęście nikt
- 12 0
-
2011-09-02 09:50
Remontowa (1)
Absolutnie mnie to nie dotyczy. Ale naprawdę jakoś tak na sercu cieplej, jak czytam takie rzeczy. Byle tak dalej!
- 45 1
-
2011-09-02 11:15
dotyczy, dotyczy
bo mniej bezrobotnych i meneli tam gdzie mieszkasz, wiecej kasy i dobrobytu w sasiedztwie - wyzszy komfort zycia. Fakty sa takie ze tak naprawde wszyscy jedziemy na jednym wozku.
- 19 0
-
2011-09-02 10:28
kto jest obecnie właścicielem Remontowej?
to zdaje się jest dość kluczowe dla dalszych wniosków, co się komu okazuje opłacać.
- 18 2
-
2011-09-02 18:05
Ciekawe swoją drogą że "prawdziwi związkowcy" którym tak przecież "drogi jest los najuboższych" itp. itd. spierniczają na
ciepłe posadki do Sejmu. Panie Guzikiewicz, panie Śniadek - co jest ? Zdrada "ideałów związkowych" ? Czy pensja kilkanaście tysi to już za mało ? Na garniturki Armaniego nie styka ?
- 29 0
-
2011-09-02 19:56
DOBRA WIADPMOSC
JAK W TYTULE
- 3 0
-
2011-09-02 22:39
Sukces Remontowej to Soyka, a nie żaden tam Tusk. (3)
- 13 3
-
2011-09-03 18:02
(1)
zgadzam sie umial dostosowac sie do rynku wtedy kiedy byl na to najlepszy czas nie patrzyl na inne stocznie ktore caly czas tkwily w marazmie panstwowej wlasnosci tylko szybko prywatyzacja i powolne splacanie kredytu na to zaciagnietego, niestety kryzys pokazal ze Soyka nie jest omnibusem, utopil sporo kasy w opcjach ale w sumie to kazde wieksze przedsiebiorstow tak mialo
- 4 0
-
2011-09-03 18:38
Opcje to był cios, ale Soyka jak rasowy bokser podniósł sie po nim i kontratakuje.
- 3 0
-
2011-09-04 05:05
W sprawie opcji to prezes okazał się
totalnym ignorantem. Absolwenci, którzy byli u niego na stażach mieli dużo większą wiedzę w tym temacie.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.