• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding nagrodzona za Festøya

VIK
1 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych. Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych.

Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym Festøya został zauważony na konferencji Shippax Ferry Conference. Remontowa Shipbuilding dostała za jego budowę prestiżową nagrodę Shippax Award.



Festøya to pierwszy z serii czterech w pełni wyposażonych promów hybrydowych o napędzie elektrycznym, budowanych dla norweskiego armatora Norled. Został on przekazany zamawiającemu w czerwcu ub. roku. Prom został zbudowany według projektu LMG 120-DEH opracowanego przez LMG Marin oraz szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Spełnia wymogi przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DNV i Norweskiej Administracji Morskiej.

Nagrody Shippax Adwards przyznawane są od 1999 roku przez niezależne jury w kilku kategoriach. Wyróżnienia te mają nagradzać kreatywność i innowacyjność lub niezwykłe rezultaty w zakresie projektowania, budowy i przebudowy statków wycieczkowych, promów oraz jednostek ro-ro. Gala odbyła się na pokładzie promu Seaways Pearl.

Nagrodę w imieniu stoczni Remontowa Shipbuilding odebrał członek zarządu Dariusz Jaguszewski. Nagrodę w imieniu stoczni Remontowa Shipbuilding odebrał członek zarządu Dariusz Jaguszewski.

Nagrodzony prom reprezentuje nową generację hybrydowych statków z napędem bateryjnym, spełniających bardzo rygorystyczne międzynarodowe przepisy dotyczące poziomu emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych i jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków w swojej klasie. Prom napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Gospodarka morska w Trójmieście



Na statku zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków. Warto również wspomnieć o rozwiązaniu, w którym pomieszczenia dla pasażerów znajdują się pod pokładem samochodowym, co znacznie poprawia przepływ osób i zwiększa ogólną dostępność statku.

Festøya i pozostałe trzy (Solavågen, Mannheller i Fodnes) promy budowane były w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Wszystkie zostały już przekazane armatorowi. Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii obsługuje połączenie Festøya - Solavågen, natomiast dwa pozostałe kursują pomiędzy Mannheller i Fodnes.
VIK

Miejsca

Opinie (30) 6 zablokowanych

  • Bar "Pod Rurami" również przyznał nagrodę i puchar

    za zajęcie 1 miejsca. Ale co z tego, jak nikt nie chce nic zlecać ?. Jak podatnik i podwykonawca nie dopłaci to koniec. Taki to pożytek z farmazoniarzy, pseudoprywaciarzy z państwowego tzw. "geniuszy" "wizjonerów" "pasjonatów" itp. itd. Tylko trzeba ich prywatne długi spłacać.

    • 1 0

  • Rt (7)

    Nagrody są,a pracy na stoczni brak.Zwolnien ciąg dalszy.

    • 9 4

    • Zwolnienia (3)

      To jeszcze jest tam ktoś do zwolnienia ?

      • 1 1

      • 400 osób na etacie (2)

        • 1 0

        • 400 na etacie? (1)

          A z kadlubowni ilu ? 2 brygady? Po 10 osob?

          • 1 1

          • 110 osób

            • 0 0

    • (2)

      Niby kogo zwalniają? Nie ma żadnych zwolnień. Proszę wskazać konkretne osoby/stanowiska a nie siać defetyzm.

      • 8 0

      • . (1)

        oj zwalniaja, tj. nie przedluzaja umowy. czyli jak zwolnienie

        • 0 4

        • Komu? Wszystkim z produkcji przedluzaja umowy. Konkret poprosze a nie opowiadaj glupot

          • 3 1

  • Kanał w ściekach

    Drodzy dziennikarze, weźcie zróbcie artykuł o tym jak na trzeciej zmianie do kanału z doków leci wszystko. Farba, szlaka, ścieki, śmieci.

    • 3 0

  • koles przygotuj sie lepiej

    "Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym" jak juz to naped hybrydowy a jezeli zasilany to z akumulatoro a nie z baterii bi ich nie mozna ładować

    • 2 1

  • Bez tytułu (6)

    Dzięki szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting została zrealizowana ta budowa pod nadzorem RSB, a budowały głównie różne, spółki i spółeczki. Czas podzielić się nagrodą z RMDC.

    • 22 5

    • Jestem ciekaw ile kart zmian wyszlo (2)

      • 3 0

      • (1)

        w setkach :D

        • 0 0

        • To i tak dobrze ze nie w tysiacach

          Jest progres

          • 0 0

    • niech RMDC zacznie projektowac nowsze technologie (2)

      byscie sie czegos tam w tej kreślarni nauczyli, to i budowy by lepiej szły. ale nie, wszystko tak jak zawsze, stara technologia najlepsza, wszystko jak za króla ćwieczka. standardy sprzed 50 lat.

      • 6 4

      • Jak RSB zacznie lepiej płacić

        • 2 0

      • Jasne od kiedy to rsb ma super technologie?
        I tak za was robią spolki

        • 8 1

  • (3)

    No to chłopaki spisali się, szykuje się gruuuuba imprezka w "Barze pod rurami";)

    • 26 4

    • Budowniczy (2)

      O to pewnie premia !
      Kierownik budowy pewnie zgarnal ze 30000 zł ! A ile zwykły pracownik ?

      • 4 2

      • Miske ryżu (1)

        Mateusz

        • 2 1

        • Jan

          Jak tam ojciec na emeryturze ?

          • 0 0

  • (2)

    A czy na stoczni w rusztowaniach dalej robi paker Rafi? Wciąż go wspominam!

    • 5 0

    • Makolomba (1)

      Teraz Płcią kiedyś makolomba z G

      • 1 0

      • ???

        • 1 1

  • (1)

    Super, tylko się cieszyć, że kolejna nagroda trafia do Trójmiasta. Brawo RSB, tak tzymać !

    • 22 0

    • Co by nie powiedzieć - stocznia sobie dobrze radzi. Zauważają ich na świecie. Ale cóż sprawdza się powiedzenie "trudno być prorokiem we własnym kraju"

      • 10 2

  • Pora (2)

    Na kolejne kontrakty....

    • 9 0

    • Pora na Telesfora

      • 1 0

    • O to ciężko w tych czasach..

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane