- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (95 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (143 opinie)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (95 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Remontowa Shipbuilding nagrodzona za Festøya
Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym Festøya został zauważony na konferencji Shippax Ferry Conference. Remontowa Shipbuilding dostała za jego budowę prestiżową nagrodę Shippax Award.
Festøya to pierwszy z serii czterech w pełni wyposażonych promów hybrydowych o napędzie elektrycznym, budowanych dla norweskiego armatora Norled. Został on przekazany zamawiającemu w czerwcu ub. roku. Prom został zbudowany według projektu LMG 120-DEH opracowanego przez LMG Marin oraz szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Spełnia wymogi przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DNV i Norweskiej Administracji Morskiej.
Nagrody Shippax Adwards przyznawane są od 1999 roku przez niezależne jury w kilku kategoriach. Wyróżnienia te mają nagradzać kreatywność i innowacyjność lub niezwykłe rezultaty w zakresie projektowania, budowy i przebudowy statków wycieczkowych, promów oraz jednostek ro-ro. Gala odbyła się na pokładzie promu Seaways Pearl.
Nagrodzony prom reprezentuje nową generację hybrydowych statków z napędem bateryjnym, spełniających bardzo rygorystyczne międzynarodowe przepisy dotyczące poziomu emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych i jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków w swojej klasie. Prom napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.
Gospodarka morska w Trójmieście
Na statku zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków. Warto również wspomnieć o rozwiązaniu, w którym pomieszczenia dla pasażerów znajdują się pod pokładem samochodowym, co znacznie poprawia przepływ osób i zwiększa ogólną dostępność statku.
Festøya i pozostałe trzy (Solavågen, Mannheller i Fodnes) promy budowane były w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Wszystkie zostały już przekazane armatorowi. Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii obsługuje połączenie Festøya - Solavågen, natomiast dwa pozostałe kursują pomiędzy Mannheller i Fodnes.
Miejsca
Opinie (30) 6 zablokowanych
-
2021-09-04 16:34
Bar "Pod Rurami" również przyznał nagrodę i puchar
za zajęcie 1 miejsca. Ale co z tego, jak nikt nie chce nic zlecać ?. Jak podatnik i podwykonawca nie dopłaci to koniec. Taki to pożytek z farmazoniarzy, pseudoprywaciarzy z państwowego tzw. "geniuszy" "wizjonerów" "pasjonatów" itp. itd. Tylko trzeba ich prywatne długi spłacać.
- 1 0
-
2021-09-02 10:00
Rt (7)
Nagrody są,a pracy na stoczni brak.Zwolnien ciąg dalszy.
- 9 4
-
2021-09-02 14:16
Zwolnienia (3)
To jeszcze jest tam ktoś do zwolnienia ?
- 1 1
-
2021-09-02 15:45
400 osób na etacie (2)
- 1 0
-
2021-09-02 21:20
400 na etacie? (1)
A z kadlubowni ilu ? 2 brygady? Po 10 osob?
- 1 1
-
2021-09-03 08:09
110 osób
- 0 0
-
2021-09-02 12:28
(2)
Niby kogo zwalniają? Nie ma żadnych zwolnień. Proszę wskazać konkretne osoby/stanowiska a nie siać defetyzm.
- 8 0
-
2021-09-02 15:14
. (1)
oj zwalniaja, tj. nie przedluzaja umowy. czyli jak zwolnienie
- 0 4
-
2021-09-02 15:35
Komu? Wszystkim z produkcji przedluzaja umowy. Konkret poprosze a nie opowiadaj glupot
- 3 1
-
2021-09-03 07:20
Kanał w ściekach
Drodzy dziennikarze, weźcie zróbcie artykuł o tym jak na trzeciej zmianie do kanału z doków leci wszystko. Farba, szlaka, ścieki, śmieci.
- 3 0
-
2021-09-03 03:43
koles przygotuj sie lepiej
"Pasażerski prom hybrydowy z napędem bateryjnym" jak juz to naped hybrydowy a jezeli zasilany to z akumulatoro a nie z baterii bi ich nie mozna ładować
- 2 1
-
2021-09-01 15:49
Bez tytułu (6)
Dzięki szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting została zrealizowana ta budowa pod nadzorem RSB, a budowały głównie różne, spółki i spółeczki. Czas podzielić się nagrodą z RMDC.
- 22 5
-
2021-09-02 06:26
Jestem ciekaw ile kart zmian wyszlo (2)
- 3 0
-
2021-09-02 15:15
(1)
w setkach :D
- 0 0
-
2021-09-02 15:40
To i tak dobrze ze nie w tysiacach
Jest progres
- 0 0
-
2021-09-01 16:20
niech RMDC zacznie projektowac nowsze technologie (2)
byscie sie czegos tam w tej kreślarni nauczyli, to i budowy by lepiej szły. ale nie, wszystko tak jak zawsze, stara technologia najlepsza, wszystko jak za króla ćwieczka. standardy sprzed 50 lat.
- 6 4
-
2021-09-01 22:18
Jak RSB zacznie lepiej płacić
- 2 0
-
2021-09-01 16:40
Jasne od kiedy to rsb ma super technologie?
I tak za was robią spolki- 8 1
-
2021-09-01 14:21
(3)
No to chłopaki spisali się, szykuje się gruuuuba imprezka w "Barze pod rurami";)
- 26 4
-
2021-09-01 22:01
Budowniczy (2)
O to pewnie premia !
Kierownik budowy pewnie zgarnal ze 30000 zł ! A ile zwykły pracownik ?- 4 2
-
2021-09-02 11:12
Miske ryżu (1)
Mateusz
- 2 1
-
2021-09-02 14:17
Jan
Jak tam ojciec na emeryturze ?
- 0 0
-
2021-09-01 16:49
(2)
A czy na stoczni w rusztowaniach dalej robi paker Rafi? Wciąż go wspominam!
- 5 0
-
2021-09-01 20:41
Makolomba (1)
Teraz Płcią kiedyś makolomba z G
- 1 0
-
2021-09-02 10:28
???
- 1 1
-
2021-09-01 19:37
(1)
Super, tylko się cieszyć, że kolejna nagroda trafia do Trójmiasta. Brawo RSB, tak tzymać !
- 22 0
-
2021-09-02 07:53
Co by nie powiedzieć - stocznia sobie dobrze radzi. Zauważają ich na świecie. Ale cóż sprawdza się powiedzenie "trudno być prorokiem we własnym kraju"
- 10 2
-
2021-09-01 16:46
Pora (2)
Na kolejne kontrakty....
- 9 0
-
2021-09-02 07:17
Pora na Telesfora
- 1 0
-
2021-09-01 17:43
O to ciężko w tych czasach..
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.