Remontowa Shipbuilding zbuduje promy dla Norled

 Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen.
Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen. fot. materiały prasowe

Stocznia Remontowa Shipbuilding należąca do grupy Remontowa Holding podpisała kontrakt z norweskim armatorem Norled na budowę dwóch w pełni wyposażonych promów pasażersko-samochodowych o hybrydowym napędzie diesel-electric.



Będą to dwa promy o długości całkowitej 114,40 m każdy i szerokości 17,7 m. Będą to jednostki tzw. symetryczne (dwustronne) do żeglugi w norweskich fiordach. Mają obsługiwać połączenie Festøya - Solavågen. Zakontraktowane jednostki mają być dostarczone w IV kwartale 2019 roku. Obecnie w portfelu produkcyjnym Remontowa Shipbuilding jest 16 w pełni wyposażonych jednostek, w tym osiem okrętów.

Każdy ze statków budowanych dla Norled będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne oraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana będzie z baterii, które będą doładowywane w czasie postoju promu przy nabrzeżu poprzez wykorzystanie systemu szybkiego ładowania współpracującego z systemem automatycznego cumowania statku. Agregaty prądotwórcze, których silniki będą mogły pracować na 100-proc. paliwie bio-diesel, będą wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Promy będą zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH biura LMG Marin z Bergen. W stoczni Remontowa Shipbuilding zbudowano już 12 promów na bazie projektów norweskiego biura, w zakresie dokumentacji roboczej wspieranego zazwyczaj przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Kolejne dwa, o numerze budowy B617 dla Transport for London, przeznaczone na Tamizę, także o napędzie elektrycznym, zostały już zwodowane i są obecnie w trakcie wyposażania.

Norled (dawniej Tide Sjø AS), spółka zależna w grupie DSD AS (Det Stavangerske Dampskibsselskap) to jeden z największych przewoźników promowych w Norwegii, posiadający flotę 80 promów, spośród których sześć zostało zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding. Norled to także lider wśród norweskich armatorów w dziedzinie wprowadzania "zielonej" żeglugi. W jego barwach pływa pierwszy na świecie zero-emisyjny (ZeroCat™ 120) prom o napędzie elektrycznym Ampere, zbudowany w Norwegii na kadłubie powstałym w działającej w Gdańsku firmie Aluship Technology.

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Temat (8)

    Panowie z zarządu ale kto wam to zbuduje.? Sporo ludzi siedzi na wypowiedzenia. A kolejni po urlopie złożą wypowiedzenia. A starczyło podnosić co roku wynagrodzenia! A nie teraz kasjerka w biedronce zarabia tyle co stoczniowiec:(

    • 102 5

    • Trzeba pracować a nie udawać to i pieniądze się znajdą (5)

      • 15 47

      • (4)

        2700 netto za prace w stoczni?

        • 25 5

        • o mistrz około 10 tyś netto + premie (3)

          • 13 4

          • mistrz mistrz

            podziel to wszystko na pół i wtedy się zgadza

            • 16 0

          • sam mistrz niewiele zrobi

            • 11 1

          • Chyba za dwa miesiące pracy. To wtedy się zgadza.

            • 11 0

    • W Biedronce to już więcej zarabiają

      • 12 1

    • W Stoczni Wojennej w Gdyni rekrutują na produkcję

      • 10 2

  • Jak to kto (2)

    Podwykonawcy z ukrainy :)

    • 57 0

    • Ukrajincy tylko udają , że się znają na robocie i ,że pracują.

      • 12 1

    • Tylko że ukraincy już coraz mniej chcą u nas pracować a wyjazd dla na zachód nie jest już taką ciężką sprawą jak np pięć lat temu.

      • 10 1

  • Buaha (1)

    Ale tam nie ma stoczniowcow tylko roszczeniowi robole. W innych spolkach zamiast pracowac to pie.rza sie w oficjalnych bandach tzw zwiazkach zawodowych, nie mamy w PL przemysłu stoczniowego

    • 18 28

    • A ty jesteś krzykaczem na forum! Obok roszczeniowego robola nawet nie stałeś. Daleko Ci do wiedzy technicznej osob ktore tam pracują!

      • 19 4

  • Wymiary promu... (1)

    Sądząc po szerokości to tratwa jakaś będzie nie prom...

    • 15 18

    • promy na fjordy

      To jest prom który będzie pływał na 15-20 min.trasie po zdjęciu widać że ma 5 pasów po ok 110 m.dlugosci to ok 30 tirów będą dwa promy które będą się mijały . to całkiem niezłe możliwość przerzutowe

      • 4 1

  • Dyr Owca (3)

    Słyszeliście że Owca wraca a Karol odchodzi ?
    Kto to pociągnie :)

    • 17 1

    • Baranowski ?

      • 1 2

    • o kurczątka

      o kurczaki, to się będzie działo. Serio pan TB. wraca??

      • 4 0

    • Łojrety. To koniec

      • 3 2

  • Sytuacja jak zwykle na wyrost (3)

    Pracodawca roku cały holding remontowej, a płace minimalne, nie będą mieli kim tego zbudować, wypiorą trochę kasy i tyle a sama budowa to przykrywka, tak jak to się miało przy kontenerowcach, a propos przekazali je w końcu do armatora?

    • 20 5

    • Nie przekazali (1)

      I tak naprawdę nie wiadomo co z nimi dalej. Tymczasem armator dla którego miały one być zdążył już zamówić następne takie same statki.

      • 9 0

      • To byla zwykla zagrywka armatora z tymi arctic... 30 kart zmian na jedna rzecz dnv jak chodzili po pokladzie to chłopaki szlifowali spoiny praktycznie na zero pachwin to nie bylo bo tak chcieli miec wylizane wieczne opoznienia bo wszystko im sie nie zgadzalo kart zmian na jednostke przeszlo 8tysiecy wiec co tu dalej gadac

        • 16 0

    • Kontenerowce będą wydłużone o ok. 40m i przebudowane na promy pasażerskie

      • 5 3

  • Jak kto (1)

    Mamy przecież nową siłę roboczą _Hindusi

    • 25 4

    • Turban

      Wszyscy tylko nie oni.

      • 7 1

  • Kulus

    Kulus na kierownika

    • 12 0

  • Na Hel (1)

    A kiedy na Hel będą pływały elektryczne statki, zamiast tych starych smrodów?

    • 42 3

    • podobno powstaje Centralny Port Zatoki Gdanskiej

      premier juz stworzyl program na lata 2018-2048, dzieki ktoremu byc moze cos powstanie ok roku 2058

      • 4 0

  • Czyli tak naprawdę kontrakt dla stoczni znowu przyniósł LMG Marine ? Gratuluje. (1)

    • 6 3

    • a co z dzielnym biurem RMDC?
      i marketingiem czy warto utrzymywać w tym biurze taka kosztowne struktury zarządzajace?

      • 6 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...