stat

Remontowa Shipbuilding zbuduje promy dla Norled

 Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen.
Jednostki będą obsługiwały połączenie Festøya - Solavågen. fot. materiały prasowe

Stocznia Remontowa Shipbuilding należąca do grupy Remontowa Holding podpisała kontrakt z norweskim armatorem Norled na budowę dwóch w pełni wyposażonych promów pasażersko-samochodowych o hybrydowym napędzie diesel-electric.



Będą to dwa promy o długości całkowitej 114,40 m każdy i szerokości 17,7 m. Będą to jednostki tzw. symetryczne (dwustronne) do żeglugi w norweskich fiordach. Mają obsługiwać połączenie Festøya - Solavågen. Zakontraktowane jednostki mają być dostarczone w IV kwartale 2019 roku. Obecnie w portfelu produkcyjnym Remontowa Shipbuilding jest 16 w pełni wyposażonych jednostek, w tym osiem okrętów.

Każdy ze statków budowanych dla Norled będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne oraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana będzie z baterii, które będą doładowywane w czasie postoju promu przy nabrzeżu poprzez wykorzystanie systemu szybkiego ładowania współpracującego z systemem automatycznego cumowania statku. Agregaty prądotwórcze, których silniki będą mogły pracować na 100-proc. paliwie bio-diesel, będą wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Promy będą zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH biura LMG Marin z Bergen. W stoczni Remontowa Shipbuilding zbudowano już 12 promów na bazie projektów norweskiego biura, w zakresie dokumentacji roboczej wspieranego zazwyczaj przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Kolejne dwa, o numerze budowy B617 dla Transport for London, przeznaczone na Tamizę, także o napędzie elektrycznym, zostały już zwodowane i są obecnie w trakcie wyposażania.

Norled (dawniej Tide Sjø AS), spółka zależna w grupie DSD AS (Det Stavangerske Dampskibsselskap) to jeden z największych przewoźników promowych w Norwegii, posiadający flotę 80 promów, spośród których sześć zostało zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding. Norled to także lider wśród norweskich armatorów w dziedzinie wprowadzania "zielonej" żeglugi. W jego barwach pływa pierwszy na świecie zero-emisyjny (ZeroCat™ 120) prom o napędzie elektrycznym Ampere, zbudowany w Norwegii na kadłubie powstałym w działającej w Gdańsku firmie Aluship Technology.

Opinie (45) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...