• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa dróg i linii kolejowych do portu nabiera tempa

Maciej Naskręt
5 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Pod koniec 2020 r. towary i pracownicy dojadą szybciej do portu w Gdańsku. Trwa tam budowa nowego układu drogowego i torów, w tym wiaduktu nad linią kolejową przy ul. Kontenerowej. zobacz na mapie Gdańska Obiekt zaczął wyłaniać się z ziemi.



Którym transportem powinno wychodzić z portu najwięcej towarów?

Przypomnijmy, "na przedsionku" do portu powstanie 15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych. Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

W ramach inwestycji rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty. Do prac, wykonawca zużyje łącznie 130 tys. ton stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tys. m sześc. betonu.

Zakres prac w porcie Zakres prac w porcie
Najbardziej widowiskowe prace toczą się obecnie przy wiadukcie przy ul. Kontenerowej. Obiekt, jakiś czas temu wyszedł z ziemi, a obecnie trwa zbrojenie przęsła. Niebawem ruszy jego betonowanie. Na pozostałych odcinkach inwestycji trwają głównie prace ziemne.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł). Inwestycja jest finansowana przez Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku ze wsparciem z unijnego budżetu. Wykonawcą jest sopocka firma NDI.

Drogowe-kolejowe "drzwi" do portu będą gotowe w 2020 r.



Warto zaznaczyć, że rozbudowywane zostają m.in. ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT.

Całość prac ma być gotowa pod koniec 2020 r.

Dodajmy jednak, że to nie koniec inwestycji w porcie. Niebawem ma zostać rozstrzygnięty przetarg na rozbudowę stacji Port Północy na Przeróbce. Informowaliśmy też o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

W przyszłości ma być także realizowany Port Centralny w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (157) 2 zablokowane

  • Jakby PiSuar dał więcej kasy to poszłoby szybciej! (7)

    • 26 59

    • najważniejsze że zabrali ubekom. (1)

      • 22 4

      • czyli swoim

        • 3 7

    • Pisuar nie ma czasu, nie zawracaj głowy musi rozdawać forsę nierobom za głosy wyborcze (1)

      zamiast za te pieniądze budować żłobki , przedszkola których ciągle brak, a te budynki zostałyby dla następnych pokoleń dzieci, dla Pisu liczy się tylko tu i teraz bo kariery ,bo forsa ,bo stołki. Nie jestem zwolennikiem żadnej partii ale dzięki Pisowi Polska skończy jak Stadnina Koni w Janowie..

      • 12 15

      • koniki nie sprzedają się przez pis:))?

        chyba to i tak nic w porównaniu ze sprzedażą CIECHu, fabryk i przedsiębiorstw państwowych za PO, próba sprzedania Lotosu Rosjanom, wspieranie OLT i doprowadzenie do gigantycznych strat w Locie itd

        • 15 5

    • Problem w tym,ze

      Ow pisuar przepitoll kase i zeby zrobic nowe kolejowe dojazdy do portow wstrzymal modernizacje linii do Slupska

      • 7 7

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • poszłoby

      na pomniki św. Jarosława

      • 5 5

  • W Wejherowie zaraz będą 3 tunele pod torami kolejowymi ....

    a w Gdyni.... policzmy...... szlabany policzmy :-)

    • 37 2

  • No super szkoda ze 20 lat za pozno (6)

    ale to jest gdansk i tutaj wszystko do tylu... podobno 82% zadowolonych mieszkancow, to tylko pokazuje ze wiekszosc to glupcy

    • 16 35

    • (4)

      Jakbys się jeszcze nie obudził to podpowiadam Ci że już po wyborach . Gdańszczanie 82 procentami wybrali panią Dulkiewicz . Jak sie nie mozesz z tym pogodzić to ujadaj dalej , to wolny kraj , szkoda tylko ze nie masz odwagi się pod tym ujadaniem podpisać .

      • 8 8

      • Ty za to masz odwagę podpisywać się czyimś nazwiskiem (1)

        A Gdańsk przespał wiele inwestycji, które mogły by powstac tutaj. Sama wartość nabrzezy, które są rozwalane i oddane pod deweloperkę przez don budyniona i jego spółkę w ciągu najbliższych lat jest większa niż przychody miasta z ostatnich 10 lat

        • 6 6

        • możesz podać źródło tych informacji?

          • 1 0

      • Jak wolny kraj? Przecież rządzi dyktator, faszyści i bolszewicy. Zmiana narracji czy klimatu?

        • 1 2

      • ok 40%

        Bo połowa została w domu i olała wybory. Albo "robi" w świecie i nie ma czasu na takie pierdoły...
        To i tak dobry wynik...

        • 1 2

    • 20 lat temu nie było DCT...

      • 2 0

  • Kolej (1)

    Proponuję regularne kursy kolejowe do portu/Westerplatte z Gdańska głównego. Skorzystają i turyści i pracownicy. Czas przejazdu do 30 min. Infrastruktura jest.

    • 13 3

    • przez Orunię?

      30min?
      Infrastruktura jest, podobnie jak w Gdyni.
      Na mapie.

      • 1 2

  • Myslałem że cała ta sucharskiego do dojazd do portu

    a tu kolejne labirynty. Strasznie komplikują ten układ drogowy... hekatary zajęte, dziwnie to wszystko zaplanowane

    • 11 12

  • nie sztuka się narobić, sztuka jest zarobić

    Kto zarabia na przepływie towarów i obrocie w portach?

    • 14 0

  • A w Gdyni? (3)

    A w Gdyni marazm. O wiadukcie nad torami w ul. Puckiej gada się od 20 lat. I nic. Żadnych inwestycji drogowych w Gdyni. Do centrum Gdańska szybciej się dojedzie niż do centrum Gdyni. Trafedia z tą wioską.

    • 37 1

    • Mieszkańcy wybrali linię rozwoju więc nie marudzić mi tu!

      • 14 0

    • nad/pod Pucką raczej nie.

      Najpierw należy połączyć nad/pod torami Północną z Południowa aby ruch z Obwodnicy przekroczył główną magistralę kolejową. W dalszej (co nie znaczy mniej ważnej) kolejności jest usunięcie konfliktu Hutniczej z torami, Obwodnicy z torowiskami manewrowymi (wcale nie na Puckiej) i stworzenie dojazdu do portu i zaplecza logistycznego na "łąkach". To budowa co najmniej trzech wiaduktów/tuneli i modernizacja istniejącego nad Hutniczą i ew. linii na górę Oksywia.
      Dobrze by było aby kolejarze pomyśleli o połączeniu Skorzewa z Sierakowicami i stworzeniu alternatywy dla "górskiego" odcinka Magistrali Węglowej i ciasnego przejazdu przez miasto. Przed wojną nie było takiej możliwości, obecnie sytuacja jest inna i ograniczenia zniknęły.

      • 8 1

    • szczur sukcesywnie wykańcza miasto

      • 11 1

  • W jaki sposób pracownicy dojadą tymi torami do portu ? (6)

    Nigdzie nie ma informacji o tym

    • 4 8

    • nie dojadą (5)

      to ich brocha, jak do roboty dotrzeć.

      • 1 1

      • (4)

        "Pod koniec 2020 r. towary i pracownicy dojadą szybciej do portu w Gdańsku."

        Tylko w jaki sposób pracownicy mają dojechać tymi torami to już nie piszą, Pkm-ka ma tam jeździć ?

        • 1 0

        • stwarzanie dobrego wrażenia. (2)

          Port będzie wycofywany z lewego brzegu, gdzie jest zamknięta linia skm. SKM nie jest zainteresowane aktywacją tej linii a organizator nie ma ochoty na dodatkowe koszty.
          Na prawy brzeg nie ma połączenia szlakowego dla połączeń pasażerskich. Łącznica na Oruni raczej nie spełni tej roli, bo czas przejazdu (nawet gdyby był możliwy) będzie mało akceptowalny.
          Podsumowując, nie stać (to sprawa priorytetów ale ich ustalenie jest oczywiste - redukcja kosztów) miasta i podmiotów gospodarczych na zapewnienie sprawnej komunikacji dla przepływów pracowników.
          Help yourself...

          • 1 0

          • (1)

            Linia do Nowego Protu wiem że jest, pamiętam nawet linie na Oksywie w Gdyni ale wracając do Gdańska to Nowy Port od terenu DCT oddziela Wisła więc ta linia odpada. Tak czy inaczej pozostaje tam autobus lub pieszo od Sucharskiego

            • 1 0

            • wybacz, to nie złośliwość ale wchodzenie w buty "włodarzy" i ich sposób myślenia...

              "Zbudujemy Letnicę, to będzie blisko do pracy"... Autobusy przez tunel będa śmigać tam i spowrotem a miasto zarobi na biletach...

              • 1 0

        • Dotra szybciej bo rozbudowuje sie tez drogi matole jeden

          • 1 4

  • A ja juz myśłałem że to chodzi w końcu o Gdynię

    • 18 1

  • Tymczsem w Gdyni,Wszechwielki Wojciech buduje... (6)

    Nic

    • 21 2

    • widziałeś "rondo" na Puckiej? (3)

      • 4 0

      • Nie a bo co? Wymalowali na koślawym asfalcie czy jak? (2)

        • 3 0

        • gorzej, poustwiali jakieś plastikowe przeszkody i rondo gotowe, nawet na farbę nie wydali pieniędzy. (1)

          • 4 0

          • Przeszkoda tez kosztuje

            • 1 0

    • Byłem ostatnio i jakiś centralpark powstaje. (1)

      • 0 0

      • Centalparkiem pod torami na Hutniczą da się przejechać?

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane