- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Rozpoczęła się rozbudowa terminalu Baltic Hub
Oficjalnie rozpoczęto budowę kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.
W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha. Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.
To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub
Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Nowe nabrzeże zostanie wyposażone w siedem suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, pracujących na placu kontenerowym.
Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów
Po rozbudowie Baltic Hub do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. T3 będzie mógł obsługiwać statki kontenerowe nowej generacji, przypływające na Morze Bałtyckie, zmniejszając odległości żeglugowe dla statków dowozowych i zapewniając polskim oraz regionalnym spedytorom więcej połączeń na świecie.
Opinie (120) 3 zablokowane
-
2022-11-28 23:05
Budimex to nie polska firma
To zagraniczny kapitał
- 5 4
-
2022-11-28 17:45
Poprostu dramat (2)
Stogi to będzie 2Bangladesz a plaża no cóż była plaża... Smutne .Już w tej chwili smierdzi mazutem. Nikogo nie obchodzi że wycięto tyle lasu i nadal to będzie robione i Smrod hałas dla mieszkańców Nic się nie liczy tylko pieniądz Dramat
- 27 26
-
2022-11-28 21:40
Jaki tam niby las wycięto? (1)
- 8 5
-
2022-11-28 23:04
Nic nie wycięto ;)
- 4 2
-
2022-11-28 14:59
RIP Stogi Plaża (4)
na pewno plazy nie zabiorą - słowa świętego bogobojnego Pawła.
Ile warte właśnie widać.- 25 35
-
2022-11-28 22:56
W nosie z tą plażą
- 2 4
-
2022-11-28 21:38
Przecież plaży nawet nie tkną.
- 6 1
-
2022-11-28 19:46
Ano nawet PiS zarzekał się że zbudują przy Westerplatte
Jak widać, obiecywać potrafią i nic więcej.
- 3 9
-
2022-11-28 15:05
No i nie zabierają. Terminal jest rozbudowywany w morzu.
- 22 6
-
2022-11-28 22:56
Super! Oby rozwijali się jak najbardziej, to niepowtarzalna szansa na rozwój naszego regionu
- 4 4
-
2022-11-28 21:52
truciciele srodowiska
- 7 12
-
2022-11-28 19:58
Towar 4,5 mln TEU w kontenerach trzeba dowieźć i wywieść więc ile nowych torów kolejowych i pasów drogowych dla TIR-ów (1)
W informacji brakuje podstawowej rzeczy: o nowym porcie kontenerowym: czym i jak będą dostarczane oraz wywożone te 4,5 mln TEU rocznie oprócz potrzeb transpotrowych innych użytkowników? Kto odpowiada za projektowanie, zlecanie i koordynację rozbudowy infrastruktury transportowej w zakresie obsługi Tego i innych Portów w Trójmieście? Czekamy na część drugą informacji o rozbudowie nadążającej za potrzebami takich potentatów i płatników ogromnych podatków co powinno być podstawowym źródłem finansowania infrastruktury transportowej kolei oraz drogowych. Czy już są zamówione nowe wagony kolejowe i lokomotywy oraz naczepy i ciągniki TIR-ów oraz jakie przedsiębiorstwa logistyczne będą tę ogromną masę towarową sprawnie i na najwyższym poziomie światowym obsługiwać? Jak to będzie dopięte to możeny się chwalić i cieszyć ze to my a nie inni dobrze zarabiają na transporcie towarów masowych i jej sprawnym transporcie po Polsce i za granice.
- 15 12
-
2022-11-28 21:46
Przewoźnicy kolejowi kupują i wynajmują platformy kontenerowe na potęgę.
Samo PKP Cargo kończy właśnie odbiory 936 wagonów platform z ostatniego kontraktu. Na pewno Lotos zakupił ponad 300 platform, widuje też ostatnio nowiutkie platformy DB. Do tego wielu prywaciarzy wynajmuje coraz więcej wagonów z poolów taborowych.
- 4 0
-
2022-11-28 15:32
Dawać (1)
Dawać zdjęcia z ostatniej imprezy firmowej,
- 11 5
-
2022-11-28 21:27
Tych co tak fajnie na puszkach
Tańcowali
- 2 0
-
2022-11-28 21:20
Ja myśle,ze to gigantomania.
Mamy przecież porty w Hamburgu czy Rostocku.Takie inwestycje narażają porty niemieckie na niepotrzebna konkurencje.Niemcy są naszymi wielkimi dobroczyńcami. Ta inwestycja jest niepotrzebna. Tak myśle.
- 19 13
-
2022-11-28 19:22
Pytanko (2)
To jest włascicielem hub
- 0 6
-
2022-11-28 20:22
Pornohub
- 4 1
-
2022-11-28 19:46
Maersk...
- 0 3
-
2022-11-28 17:27
Brawo Polska rośnie w siłę! (1)
Teraz port zewnętrzny w Gdyni droga czerwona i koleje co jest częścią CPK i jedziemy do przodu.
- 15 4
-
2022-11-28 18:10
Po latach zacofania wreszcie coś się dzieje
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.