• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Schleswig-Holstein w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
9 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Scandlines to niemiecko-duńskie przedsiębiorstwo promowe. Scandlines to niemiecko-duńskie przedsiębiorstwo promowe.

Do Gdańska przypłynął statek Schleswig-Holstein - podał portalmorski.pl. Jego wizyta nie ma jednak charakteru kurtuazyjnego, tylko czysto komercyjny, bo statek wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa.



Czy nazwa statku Schleswig-Holstein jest dopuszczalna?

Schleswig-Holstein to prom pasażersko-samochodowy. Został zbudowany w 1997 roku. Ma 142 m długości i 25 m szerokości. Może zabrać na pokład 1200 pasażerów i 364 samochody. Jednostka należy do Scandlines. Jest to niemiecko-duńskie przedsiębiorstwo promowe, które w obecnej formie funkcjonuje od 1998 roku, a dzisiaj jest jednym z największych operatorów promowych w Europie. Początki firmy datuje się jednak na rok 1903, kiedy to zaczęło działać pierwsze regularne połączenie promowe między Niemcami a Danią.

Scandlines posiada w swojej flocie dziewięć jednostek. Siedem z nich operuje na dwóch dłuższych trasach: Rostock - Gedser (rejs trwa dwie godziny) oraz Puttgarden - Rodby (rejs trwa 45 min). Dwa kolejne obsługują krótkie, 20-minutowe połączenie Helsingor-Helsingborg.

Od kilku lat Scandlines inwestuje także w przebudowę swoich statków na hybrydowe, aby uczynić je przyjaznymi środowisku naturalnemu. Być może w tym celu jednostka wpłynęła do Remontowej.

Jednostka już była w Gdańsku w 2013 roku. Wówczas również przechodziła remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Jak podaje portalmorski.pl, głównym powodem pobytu promu była instalacja systemu oczyszczania spalin - tzw. płuczki.

Miejsca

Opinie (283) ponad 50 zablokowanych

  • Magistrat pewnie tanczy z zachwytu?

    • 5 3

  • Paranoja

    Schleswig-Holstein (Szlezwig-Holsztyn) to kraj związkowy w północnych Niemczech. To tak, jak pływający przed laty polski prom nosił nazwę "Pomerania". Czy w związku z II wojną światową powinno się zakazać nazwy "Niemcy"?

    • 2 3

  • Sprawdzić po pokładem!!!

    • 1 0

  • uważam że to prowokacja

    i skandal na arenie politycznej. Powinien być potraktowany jak persona non grata i dla zasady mieć zakaz wpływania do polskich portów.

    • 6 0

  • Gdansk

    Ma schowane pociski,na bank

    • 2 0

  • Aż by się chciało zakrzyknąć..

    Dulkiewicz Ci w...... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

  • Jak patrzę na wyniki ankiety ... (1)

    ...to mnie przerażenie ogarnia. Znakomita większość zamiast krainie ... czy też landzie związkowym, będącym głównym dawcą tej nazwy - myśli o pancerniku sprzed 80 lat i wojnie. Zwarcie w główce. Nasze pieprzone polskie ego. Rośćmy sobie prawo by mówić Niemcom jak mają nazywać swoje statki w końcu to nasi wasale... jasne...

    DLa informacji ... pod taką nazwą pływały jeszcze dwie jednostki wojskowe zanim otrzymał ją ten prom, a nikomu to nie przeszkadzało co ?

    • 1 3

    • Mnie przeszkadza, że o tym statku tak wiele się mówi. Byłbym bardziej zadowolony, gdyby fakt wpłynięcia tej jednostki do stoczni był przemilczany w polskich mediach

      • 2 0

  • Pancernik

    Teraz ,to by jeden pancernik zajął całe Trójmiasto a nie tylko Westerplatte...

    • 1 0

  • A torpedy gdzie?

    • 1 1

  • dulcynea witała go z kwiatami:)

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane