• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Serwis G6 w Gdyni? Wszystko w rękach Marynarki Wojennej

Wioletta Kakowska-Mehring
28 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Tylko od wyniku rozmów BCT z Marynarką Wojenną zależy czy statki serwisu G6 będą przypływać do Gdyni. Tylko od wyniku rozmów BCT z Marynarką Wojenną zależy czy statki serwisu G6 będą przypływać do Gdyni.

Statki G6 Alliance mają zawijać do Gdyni. Władze BCT potwierdzają, że trwają rozmowy. Są one zaawansowane, ale ich wynik uzależniony jest z kolei od rozmów z... Marynarką Wojenną.


Czy serwis G6 Alliance to szansa dla gdyńskiego portu?


Sześć znaczących linii kontenerowych na świecie (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line) powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. W ramach G6 Alliance przewidywane są cotygodniowe zawinięcia statków o ładowności 8-9 tys. TEU. Linia ta ma połączyć gdyński port z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem.

- Obecnie prowadzone są symulacje manewrowania statków w Porcie Gdynia, które określą warunki nawigacyjne dla największych kontenerowców - mówi Krzysztof Szymborki, prezes BCT.

Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią, ale nie na taką skalę i tak dużymi jednostkami. Tu właśnie pojawia się największy problem. Do tej pory do BCT wpływały statki do 6 tys. TEU. Decydowały o tym warunki hydrotechniczne. Wpływ ma na to nie tyle głębokość kanału portowego, co długość statków. Aby statek mógł bezpiecznie zacumować przy nabrzeżu BCT, musi w odpowiednim miejscu obrócić się. Takim miejscem jest basen w sąsiedztwie nabrzeża Marynarki Wojennej. Problem w tym, że dla bezpieczeństwa w dniu tej operacji przy nabrzeżu należącym do Marynarki Wojennej nie powinny cumować okręty. Raz w tygodniu należałoby jej... "przestawić". Jak się dowiedzieliśmy, właśnie trwają rozmowy na ten temat.

Dla BCT umowa z G6 Alliance to kolejne 52 statki rocznie i nowe miejsca pracy. Mówi się, że obsługa takiej linii to konieczność zatrudnienia przynajmniej 25 osób. To szansa dla gdyńskiego portu, szansa dla polskiej gospodarki. Bo jeśli gdyński port nie zacznie przyjmować większych kontenerowców, to... "wypadnie z gry".

- Obsługa wielkich statków to dla nas po prostu być, albo nie być. My możemy w 2023 roku po prostu "zgasić światło" i pójść sobie stąd, bo nam się kończy koncesja - twierdzi Krzysztof Szymborki. - Możemy również z powodzeniem dalej inwestować w ten terminal, obsługiwać handel zagraniczny, bardzo istotny dla tego kraju, zarabiać na tym pieniądze i dawać pracę ludziom.

W lutym tego roku G6 Alliance prowadził rozmowy z gdańskim portem i terminalem DCT. Jednak nie udało się dojść do porozumienia. Oficjalnie powodem miały  być trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu. Jeśli rozmowy z BCT zakończą się fiaskiem, to G6 "odpłynie" do Hamburga lub któregoś z portów bałtyckich.

Miejsca

Opinie (59) 5 zablokowanych

  • Jaka marynarka wojenna? To nie są okręty. To zespolik holowników, prawdopodobnie nieuzbrojonych. (2)

    Głupie holowniki, które na oczy nie widziały rakiety. Wszystko co one potrafią to stawiać miny, likwidować miny i prowadzić akcje ratunkowe. W XXI wieku liczą się tylko inteligentne rakiety. Miny to się stroi słuchając tego. Akcje ratunkowe? To winna być misja służby przeznaczonej specjalnie do tego celu. A kto w razie wojny ma walczyć? Dzień i noc jak jakieś manewry to słyszę tylko o minach i ratowaniu. Symulować walkę. W końcu w nazwie jest "wojenna", nie "ratunkowa".

    • 4 1

    • Nie jesteś ani zabawny, ani inteligenty (1)

      prowokować nie umiesz i jesteś d*pa a nie satyr.
      Więcej poczytaj o współczesnych minach morskich i o zadaniach MW w zakresie SAR narzuconych ustawą SAR i stosownymi konwencjami. ROTFL

      • 0 3

      • ty zas-

        te plywajace wraki nazywac MW ???? od lat brak nowych okrętów , to co jest to cele cwiczebne

        • 1 0

  • a po kiego grzyba naszej marynarce port? wystarczy jakies zlomowisko, ewentualnie pomost. obawiam sie, ze w razie konfliktu nasza MW pokonaliby nawet somalijscy piraci

    • 4 2

  • Polska Marynarka Wojena ma takie statki-kajaki (1)

    że portem bazowym może być spokojnie Ustka, a i tak będzie za głeboko :-))

    • 3 2

    • a z Ciebie to taki marynarz bardziej śródlądowy, chyba ...

      • 0 2

  • do tex

    lepiej zęba sobie usuń albo głowę baranie a nie marynarkę wojenna!!!!

    • 1 3

  • PRECZ Z PORTEM W GDYNI (1)

    TYLKO PORT GDAŃSKI
    AVE

    • 2 12

    • a eja eja o - a eja eja o

      - swoją drogą podobne śpiewy słyszałem na Madagaskarze;-)

      • 0 1

  • oni dopiero negocjua !!!!!!

    do realizacji daleka droga , niema nad czym sie rozwodzić

    • 2 1

  • Marynarka Wojenna

    chce port w Gdyni terenów od Marynarki Wojennej to niech zapłaci dobre pieniadze, albo sfinasuje budowę okrętu. Rząd nie daje pieniędzy na nowe okręty i uzbrojenie, port żąda terenów w porcie, a forumowicze ujeżdżają sobie na MW.

    • 2 0

  • Jest coś jest na rzeczy...

    Podobno G6 już prowadzi rozmowy z armatorami, żeby uruchomić gdyński serwis. Oczywiście jeśli do tego dojdzie na pierwszy ogień puszczą czarterowane jednostki, a nie własne... Mowa jest o 8-tysiecznikach... ;)
    Tylko, żeby warunki techniczne pozwoliły... Trzymajmy kciuki...

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane