• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

erka
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.



"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".


Masowiec "Sopot" we flocie PŻM



W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.



"Trójmiejskie" nazwy statków



"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.

Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
erka

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • nazwa pechowa

    poprzedni "Sopot" zatonął i to nie w sztormie tylko wskutek nieudolności załogi

    • 2 3

  • znafca

    ta chinska mgla ta zolta woda ten caly syf plastki w wodzie goraca (na polnocy zimno)
    a w nagrode do indonezji na beczki ladowac ugiel 2 tyg

    • 2 3

  • Jak będzie ??? (3)

    No to pod jaką flagą będzie pływał - Panamy bo tam tańszy podatek czy Nigerii ???

    • 4 1

    • a co to ma do rzeczy?

      Skoro idioci z Warszawy nie umieją skonstruować prawa, by opłacało się rejestrować statki pod polską banderą to co złego w tym, że będzie zarejestrowany na Cyprze, w Panamie czy innych bananowych wyspach? Ma charytatywnie zarabiać na kraj?

      • 1 1

    • Masz odpowiedź na zdjęciu: Monrovia (1)

      • 1 0

      • Liberia

        • 0 0

  • A przez Przekop Mierzei popłynie?

    Woziłby wyngiel do Ostrołęki z Kapsztadu

    • 8 0

  • SMT już dawno nadawało nazwy statków z 3miasta

    Wciąż po Meksyku pływa self discharging masowiec MV Gdynia . Dumnie reprezentuje miasto z morza i marzeń. Pozatym mv Gdańsk również pracuje dzielnie w Afryce. A Sopot zmienił nazwe .

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Pomiedzy latami 60'tymi a 80'tymi Gdynska Komuna Paryska zbudowala (3)

    kilka dziesiat taki jednostek. Opanowalismy ich budowe niemal jak spod sztancy. To co teraz? Przeciez suchy dok nadal istnieje wraz ze suwnica Kone. Najwieksze z serii B524 dla ZSRR i B525 dla Norwegii, B515 dla Norwegii otraz B518 dla Francji. Robota szla ze az milo. To byl tylko maly fragment specjalnosci Gdynskich stoczniowcow. Gazowce, tankowce, RoRowce czy cala skomplikowana gama jednostek rybackich. Jeden z masowcow dla ZSRR nazywal sie...

    • 10 4

    • Co za barany minusuja? Przeciez tak wlasnie bylo.

      Zapytajcie starszych stoczniowcow z bylej SKP.

      • 4 1

    • wtedy polski stoczniowiec zarabiał 20 USD na miesiąc (1)

      a stal i węgiel kosztowały grosze

      • 2 1

      • Tylko u cinkciarzy. Poza tym inna relacja naszego

        wtedy zlotego do dolara byla. Na polskie warunki i z naszymi cenami wcale nie bylo tak zle. Wiem bo pracowalem w SKP.

        • 1 1

  • A czemu statku nie zbudował nasz powstały z kolan przemysł okrętowy!? (2)

    Jak to!? Statek dla polskiego armatora buduje chińska stocznia!? Gdzie tu ABW i CBA!? To dla kogo chcą te stocznie budować? Pewnie dla Chińczyków...

    • 5 4

    • Zabrakło taśmy klejącej, bo cała poszła na lodołamacz ze Szczecina...

      • 1 0

    • pewnie tak...

      Sądząc po modzie, niemieckie stocznie przeszły z rosyjskich do chińskich rąk. Chińczycy wolą swoje statki pracujące dla Europy remontować w Europie. Pewnie u nas też tak będzie...

      • 0 0

  • tam na tej stoczni w Zhoushan są fajne seaman's cluby ktv, kto był ten bedzie wiedział

    • 1 0

  • tania bandera

    Może i nazwa polska, ale bandera z Liberii...

    • 4 1

  • A stocznia w Szczecinie czeka na kolejne uroczyste położenie stępki pod masowcem, tym razem .

    Po poprzednich wyborach uroczyście położono i poświęcono zespawane kawałki blachy pod prom, który teraz już powinien pływać po morzach i oceanach sławiąc imię Mateuszka Kłamczuszka.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane