• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

VIK
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.
  • Działka wydzierżawiona przez DCT.

Gdański terminal DCT znów się powiększył. Pod koniec grudnia podpisano z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę na 30-letnią dzierżawę 6,5 ha działkiMapka. Powstaną tam place, parking i budynek biurowy.



To kolejna działka inwestycyjna, jaką od Portu Gdańsk wynajął terminal DCT - w sumie jest to już ok. 95 ha.

- Cztery lata temu oddaliśmy do użytku drugie głębokowodne nabrzeże T2, o długości 650 m. Zostało wyposażone w 8 nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS, umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 24 tys. TEU. Nasz potencjał przeładunkowy podwoił się z 1,5 do 3 mln TEU rocznie, co potwierdziło naszą pozycję największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Teren objęty najnowszą umową umożliwi nam odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane tak blisko burty, ale też pozwoli nam poszerzyć portfel usług. Dzięki temu nie tylko zwiększymy naszą przepustowość, ale również zwiększymy naszą atrakcyjność dla klientów - mówi Laurent Spiessens, zastępca dyrektora generalnego DCT Gdańsk.

Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej



Na terenie Portu Gdańsk wciąż dostępne są tereny pod inwestycje, o łącznej powierzchni ponad. 70 ha - w tym bardzo atrakcyjny teren z bezpośrednim dostępem do już istniejącego pirsu głębokowodnego. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Port Gdańsk odzyskał w Porcie Zewnętrznym działkę o pow. ok. 26 ha, na której spółka OT Logistics planowała zbudować terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro.

- Jesteśmy gospodarzem niemal 700-hektarowego obszaru. Prowadzimy intensywne prace mające na celu udostępnienie pozostałej jeszcze powierzchni pod inwestycje. Porządkujemy przestrzeń, utwardzamy place i budujemy coraz nowocześniejszą infrastrukturę, by maksymalnie przyśpieszyć rozwój nowego biznesu, ale także umożliwić obecnym operatorom osiąganie coraz lepszych wyników. W połowie tego roku zakończymy współfinansowane ze środków CEF przedsięwzięcia, czyli pogłębienie toru wodnego w Porcie Wewnętrznym, modernizację nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km oraz rozbudowę i modernizację sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, której celem jest polepszenie dostępu do portu od strony lądu - mówi Bartosz Bloch, menedżer ds. rozwoju biznesu w Porcie Gdańsk.
Plan rozbudowy DCT. Plan rozbudowy DCT.

A to nie koniec inwestycji. Przypomnijmy, że DCT rozważa kolejną rozbudowę. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża. Ostatnio mówiło się o terminalu "na wodzie". W marcu ub.r. DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1. Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS i obsługuje rocznie ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków.
VIK

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • Czyli zostawią plażę, ale otoczą ją ciężkim sprzetem z każdej strony

    • 9 5

  • Adamowicz jak żył to obronił plaże na Stogach (2)

    Przyszła sekretarka Dulska i skróci plażowanie.

    • 11 23

    • Adamowicz jedynie uklepał protestujących przed wyborami

      A jako przewodniczący rady nadzorczej portu, terenami rozporzadził po swojej myśli.
      I Stogów o zdanie nie pytał.

      • 11 1

    • dobry kawał,

      Tak samo jak obronił wodociągi czy ogrzewanie mieszkań w mieście?

      • 4 2

  • Od plaży łapy precz DCT

    Rozwój - tak! Ale albo kase płacą do miasta albo niech spadają!

    • 11 17

  • Halo, DCT, przyhamujcie troszkę, (5)

    bo BCT Gdynia nie zdąży pobić kolejnych rekordów przeładunków, jak już będzie się musiał zwijać. A do tego przecież jeszcze na budowie gdyńskiego portu zewnętrznego praca wre.

    • 11 5

    • Ehh (3)

      Kompleksy to naprawdę okropna sprawa.

      • 3 7

      • Popłacz sobie, popłacz. (2)

        A jak się już wypłaczesz i wytrzesz łzy, to wytłumacz nam o jakich kompleksach piszesz.

        • 5 5

        • Twoich (1)

          • 3 1

          • Znowu trafiłeś nosem w d@#ę. Płacz dalej a jak skończysz, to spróbuj raz jeszcze zastanowić się nad sobą.

            • 2 2

    • a czym ty się szczycisz?

      Polska to 10% przeładunków realizowanych w Gdańsku.
      DCT to pieniądze z Australii, pomysł i projekt oraz zarząd z GB...
      Jaki jest udział Gdańska w tym przedsięwzięciu?
      Tania siła robocza.
      Niewątpliwie jest powód do zadowolenia, bo nadal mogły być tam "pola ryżowe" ale czy aż do "sodówki"?

      • 4 3

  • Gdańsk najpiękniejsze miasto w tej części Europy (3)

    I tak ma być . Naprzód Gdańsku ! Odbierz co Tobie należne .

    • 17 8

    • Drogi

      Przydałoby się jeszcze drogi wyremontować, bo ich stan jest grubo poniżej średniej krajowej.

      • 5 0

    • należne?

      a to z jakiego powodu?

      • 2 2

    • Co jest zależne nie kumam Ciebie

      • 2 2

  • Ze zdumieniem stwierdzam, że władze gdańskiego portu - mimo PiSowskiej generacji - jeszcze niczego nie sp^*#+*ły! (2)

    Niesamowite! Obym nie wykrakał!

    • 22 4

    • (1)

      Obyś....ale próbują robić co się da, na stanowiskach dla specjalistów obsadzani są owszem, specjaliści ale od piekarnictwa, cukiernictwa itd, oczywiście na tych najwyższych a jak trzeba wykazać się znajomością tematu, fachowością to ci na niższych szczeblach podejmują decyzje, za to śmietankę spijają cukiernicy itd, itp, więc myślę, ze prędzej czy później to rąb...nie.

      • 2 4

      • Wybitny znawca pączków chyba?
        Merytorycznie Port Gdańsk to naprawdę ekstraklasa. Oczywiście nie wszyscy. ale średnia jest historycznym rekordem.

        • 1 1

  • Mysle ,ze Obajtek powinien ten terminal szybko sprzedac jak sprzedal Lotos.Najlepiej zagranicznym oferentom.

    Bizmesmen roku-patriota z Pis.

    • 7 12

  • artykuł jest sponsorowany przez Zmpg (1)

    Wszyscy wiemy ze zarząd Zmpg jest nad przepaścią i szykują się zmiany - to się bronią jak mogą - artykuły itp @

    • 10 8

    • Nad przepaścią zazdrosci

      Widać jak na dłoni przykład powiedzenia: ilość wrogów jest miarą sukcesu!
      Malutki trolu weź się do pracy i poczuj w swoim życiu jak smak sukcesu jest wprost proporcjonalny do włożonego wysiłku. Nie ujadaj i przestań marzyć!

      • 1 2

  • Cieszę się z rozbudowy (1)

    Jako pracownik DCT chciałbym tylko żeby mimo automatyzacji procesów została praca dla ludzi bo ten port to przyszłość. Oby tak dalej rozwój jest potrzebny nie tylko dla właścicieli portu ale także dla ludzi bo dla nich znajdzie się praca. Wierzę że zmiany idą tylko na lepsze :)

    • 18 6

    • Taki z ciebie pracownik DCT jak z niedzielskiego minister zdrowia.

      Nie wierze klamca z rzadu.Morawiecki ma dwa wyroki za klamstwo.Dwa!!! Jak mozna komus takiemu wierzyc i przykladac wage do tego co mowi?

      • 0 2

  • ostatnie tchnienie zielonego Gdanska (4)

    Za 5 lat na Stogach nie będzie lasu tylko plac z kontenerami, w Brzeźnie nie będzie parku tylko apartamentowce na wynajem, Na każdym kroku postawimy szklane kloce na biurowce, a betonowe kloce na apartamenty. Resztę zabetonujemy, jako zieleń będzie 20 doniczek z drzewkami w całym mieście. Naprawdę pasuje wam taki Gdańsk? Spojrzcie na stare zdjęcia. To był port od zawsze, ale w symbiozie z natura i zielenią, nasze dzieci was znienawidzą za zniszczenie Gdańska i uciekną stąd.

    • 24 15

    • Las będzie. (1)

      Może plaża przesunie się w stronę Krakowca.

      • 1 5

      • a póżniej w stronę Sobieszewa ?

        • 2 1

    • jeszcze obok kontenerów - węgiel, wszędzie gdzie tylko wolny kawałek placu, trawa będzie czarna, drzewa, te które zostaną też czarne, pooddychać będziemy jeździć na Śląsk

      • 3 2

    • Sama gorzka prawda.

      Az lzy sie cisna,

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane