- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (69 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (61 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
Statek dla Szkotów z Remontowa Shipbuilding
W Remontowa Shipbuilding zwodowano kolejny statek dostawczy przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już druga jednostka z aktualnie budowanej serii B 850, zamówionej przez jednego z największych szkockich armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym.
Budowany statek przeznaczony jest przede wszystkim do pełnienia funkcji zaopatrzeniowych. Powierzchnia pokładu wynosząca ponad 1000 m kw., 5100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować na głębokich wodach Morza Północnego. Ponadto jednostka będzie przystosowana do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.
Teraz rozpocznie się wyposażanie jednostki. Statek otrzyma napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Jednostka budowana zgodnie z wymogami towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping), objęta zostanie certyfikatem "Clean Design" i posiadać będzie tzw "Green Passport". Oznacza to, iż w konstrukcji statku nie wykorzystuje się materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego.
- Aktualnie budujemy trzy innowacyjne promy pasażersko-samochodowe z napędem gazowym oraz dziewięć wielozadaniowych statków służących do obsługi przemysłu offshore. Trzy z nich - w tym zwodowany właśnie statek - zamówione przez szkockiego armatora, przeznaczone są do eksploatacji w rejonie Morza Północnego - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.
Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja techniczna wykonana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.
Miejsca
Opinie (24) 2 zablokowane
-
2013-04-17 13:17
BRAWO (1)
B u d o w a ć !
Tylko że PSV (Platform supply vessel) to nie Prom- 26 2
-
2013-04-17 15:34
czytaj ze zrozumieniem "...Aktualnie budujemy trzy innowacyjne promy pasażersko-samochodowe z napędem gazowym oraz dziewięć wielozadaniowych statków służących do obsługi przemysłu offshore. Trzy z nich - w tym zwodowany właśnie statek..." tyle w temacie
- 3 0
-
2013-04-17 13:57
(2)
Co to za jednostka kWe ?
- 4 2
-
2013-04-17 14:06
moc elektryczna,
w odróżnieniu od cieplnej kWt, takie tam podkreślenie, moim zdaniem niepotrzebny wytwór naukowców, ale taka jednostka jest ogólnie przyjęta.
- 2 0
-
2013-04-17 14:05
kWe
to kilkowat mocy elektrycznej
- 6 0
-
2013-04-17 13:41
a adam na tym krocie zarabia
- 6 2
-
2013-04-17 13:36
no i
brawo!!!i tyle w temacie,tylko dlaczego politycy oczy mają w du.ie i niszą polski przemysł stoczniowy??? i tyle w temacie...
- 12 7
-
2013-04-17 13:35
To chyba nie jest prom
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.