- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (209 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (251 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (229 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (198 opinii)
Statek do obsługi farm wiatrowych powstaje w stoczni Crist
21 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku)
W stoczni Crist rozpoczęto budowę statku do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka powstaje na zlecenie stoczni Ulstein Verft. Dla norweskiego kontrahenta gdyńska stocznia od 2013 roku wykonała już 14 projektów, a dwa kolejne są w toku.
Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Będzie napędzana elektrycznie, wspomagana bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku.
Statek jest pierwszym z dwóch nowo budowanych dla armatora Olympic z Norwegii, oba mają zostać dostarczone w 2024 roku. Budowane będą w stoczni Ulstein Verft. Stocznia Crist jest podwykonawcą.
Specjalny kształt kadłuba ma zapewnić zwrotność, prędkość, stabilność, ładowność i wykorzystanie energii. Oparty jest na technologii Ulstein Twin X-Stern, jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność, dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Statek będzie pracował przy farmach wiatrowych, m.in. będzie służył do przewozu personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych.
Stocznia Crist wykonuje kadłuby na zlecenie Ulstein Verft od dziewięciu lat. Są to głównie jednostki offshore, ale był też częściowo wyposażony statek do układania kabli. W sumie wykonano 14 projektów, a 2 kolejne są w toku.
VIK
Miejsca
Opinie (53) 4 zablokowane
-
2022-11-21 21:43
A czy dalej tylko na działalności zatrudnienie?
- 25 3
-
2022-11-21 16:05
napędzana elektrycznie wspomagana bateryjnie.... (1)
litości
- 17 2
-
2022-11-21 18:18
Ale czego oczekujesz? Myślenia?
Za późno :)
- 6 0
-
2022-11-21 17:21
Gratulację
Ale statek to nie tylko kadłub... A taki będzie obecny projekt...
- 34 1
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.