• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Alegra już jest w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Stena Alegra przejdzie remont awaryjny w stoczni Nauta. Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu. Stena Alegra przejdzie remont awaryjny w stoczni Nauta. Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu.

Do gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta na remont awaryjny wpłynął prom Stena Alegra. Przypomnijmy, że w poniedziałek podczas planowego postoju na kotwicowisku w okolicach portu w Karlskronie z powodu silnego wiatru statek zerwał się z kotwicy i wszedł na mieliznę. Teraz w stoczni przejdzie przegląd i ewentualny remont.


Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry

Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?


Zakres prac i czas potrzebny na ich wykonanie będzie znany po dokonaniu szczegółowego przeglądu. Na razie wszystkie rejsy frachtowego, czyli przewożącego głównie ładunki, statku Stena Alegra zostały odwołane do 13 listopada.

- Nie wprowadziliśmy na tę linię innego statku. Zmieniliśmy tylko rozkład rejsów dwóch pozostałych statków pływających na tej linii, czyli Steny Vision i Steny Sprint - mówi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line Polska. - Statki te zwiększyły częstotliwość rejsów. Udało się to dzięki rezygnacji z dni postojowych w portach. Na razie tak będzie do 13 listopada. Co będzie dalej, okaże się po dokładnych oględzinach Steny Alegry.

Stena Alegra została wprowadzona na linię Gdynia-Karlskrona na początku lipca tego roku. Jednostka ta zapoczątkowała nowe, trzecie połączenie na tej trasie armatora Stena Line. Jest to statek typu RoPax (frachtowo-pasażerski) zbudowany w 1998 roku. Został on wyczarterowany od siostrzanej firmy Steny Line, czyli Steny Ro-Ro. Wówczas nazywał się Norman Trader. Steną Alegrą stał się na potrzeby nowego połączenia.

Dla Stoczni Remontowej Nauta nie jest to pierwszy kontakt ze szwedzkim armatorem. Tuż przed wejściem Steny Alegry do regularnych połączeń, "odwiedziła" ona gdyńską stocznię. Na jednostce przeprowadzono niezbędne prace modyfikacyjne i konserwacyjno-malarskie (aplikacja powłoki silikonowej). Remont trwał zaledwie miesiąc. Z kolei wiosną tego roku w suchych dokach w remoncie przebywały dwa statki ro-ro: m/v "Stena Forecaster" należący do Stena Ro-Ro oraz m/v "Watling Street" użytkowany przez Northern Marine Management.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom "Lion Queen". Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II zobacz na mapie Gdyni, przy Basenie VIII. Jednak za kilka lat w gdyńskim porcie ma już działać nowy terminal promowy przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.

Miejsca

Opinie (26)

  • koniec końców zarobi polska firma ;) (1)

    • 43 3

    • po co zaraz tak ksenofobicznie?!

      j.w.

      • 0 0

  • jakby dali mocniejszy sznurek do tej kotficy to by sie nie urwał (4)

    co oni nie myślą, czy co

    • 11 14

    • a od kiedy (2)

      a od kiedy to do KOTWICY mocuje sie sznurek jestem przekonany ze kotwica jest przytwierdzona do lancucha

      • 2 2

      • A od kiedy ... (1)

        Określenie" sznurek przy kotwicy" jest skrótem myślowym.Żagle często określa się jako szmaty.Ot takie skróty żeglarskie.
        wojt

        • 4 1

        • skróty żeglarskie

          wobec promu??? haaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaha.!!!

          • 1 0

    • ...jesli juz sie sprzedawców to nikt nie napisał ze urwał sie łańcuch. Terminologia morska jest bardzo specyficzna także mysle że nawet redaktor nie jest przekonany co napisał.

      • 0 1

  • bo jak wieje to sie stoi na kotwicy tylko do okreslonego momentu ktory mozna sobie obliczyc (4)

    a potem sie podnosi kotwice i zasuwa na pelne morze sztormowac na bardzo wolno naprzod 30 st dziobem do fali,na pelnym morzu i nic by sie nie stalo tylko towarzystwo wzajemnej adoracji tam pracujace by sie porzygalo od bujania .
    Kapitan powninien to wiedziec a nie stac i czekac i czekac ,ze moze przejdzie.
    Sila trzymania kotiwcy zalezna od dna tez w szwecji nie jest najlepsza.
    Ale towarzystwo wzajemnej adoracji nie chcialo byc bujane tylko siedzieli i ogladali Tv i sprawdzali kurs Euro / pln pewnie.
    Rutyniarze tam plywaja i rutyna ich zgbi kiedyc.Byla suwnica , bylo molo rozwalone , byly przycierki a teraz to. Rutyniarze do zwolnienia bo za dlugo tam siedza.

    • 20 4

    • Panie Kapitanie ! Po co te nerwy ! (1)

      Za ich glupote zaplaca naszym stoczniom i gra gitara . Niech robia tak czesciej to moze za jakis czas otworzy sie jakas nowa stocznie u nas i bedzie robota dla ludzi .

      • 3 1

      • Starszy mechanik-

        -pożal się Boże!

        • 0 0

    • Może fachowcu

      -chcesz przeczytać raport?
      "Nie zawinił czynnik ludzki" .I nie Ty z pozycji szczura lądowego jesteś od oceniania
      tej sytuacji!

      • 0 0

    • Kapitan -teoretyk

      Czy zdaje Pan sobie sprawę Ze te mądrości czytają prawdziwi ludzie morza-matrosi z krwi i kości i mają niezły ubaw?

      • 4 3

  • Stena alegra

    A ja jestem ciekawy czy ten Statek wróci na linie po takich przejściach ponoć stan nie jest w najlepszej kondycji może pani rzecznik się wypowie

    • 6 0

  • Watling Street???

    Nie ma takiego promu, autor powinien to sprawdzic ze "Watling
    Street" wypłyneło jako "Stena Flavia".
    Panie autorze, chciałem dodac ze Northern Marine Managment a Stena Ro-Ro, to jedna i ta sama firma. Tylko oficjalnie jedni czarterują statki drugim.

    • 7 1

  • to jakos zlom? po ukladach przy odbiorze (1)

    lekkim malowaniu i oklejaniu nalepkami? w szwecji/norwegii maja lepsze promy pomiedzy wysepkami niz ta alegra

    • 6 2

    • Ona jest Szwecka...

      • 0 2

  • stena alegra

    po oględzinach bedzie wiadomo co nalezy robic. może mieli szczescie i uszkodzenia nie sa powazne a zakres prac niewielki bo inaczej to słabo to widzę gdyz w Naucie nie ma kto wykonac powazniejszego remontu została tylko Nauta Hull ale oni maja swoja robote. kiedys mogłby to zrobic Konrem ale dzis gdy tam działa buc zwany nieukiem razem z TW (gesi odlecialy na zime) a i nie ma pracownikow mogacych wykonac powazniejsze roboty kadłubowe wszyscy dobrzy odeszli do gdanska.

    • 30 4

  • Zejdrzycka-Krzakowska (1)

    robi dobrą minę do złej gry

    • 8 6

    • Hmm

      Pewnie wibrator nie dopasował się do niej ..

      • 2 3

  • uff dobrze ze dopłyneli

    • 6 3

  • (1)

    nie mam zdania

    • 10 1

    • Mam mocno obojętne odczucia co do Twojego komentarza.

      • 2 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane