• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line otwiera nową linię promową z Gdyni

VIK
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m. Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.

Stena Line uruchamia nowe połączenie promowe, tym razem na linii Gdynia - Nynäshamn w Szwecji. Niestety, nie dotyczy ono samochodów osobowych i pasażerów. Jest to połączenie ro-ro. Już od poniedziałku 16 października roku na nowej linii kursować będzie statek o nazwie Elisabeth Russ.



Nową linię będzie obsługiwał jeden statek typu ro-ro. Jednostka o nazwie Elisabeth Russ jest przeznaczona dla przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierała ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Statek będzie kursował 3 razy w tygodniu z Gdyni oraz 3 razy w tygodniu z Nynäshamn.

- To bardzo ważny krok, ponieważ odpowiadamy na coraz większe zapotrzebowanie na przewozy ze strony naszych klientów, a także stwarzamy nowe możliwości na przyszłość. Będziemy dalej rozwijać naszą działalność w oparciu o potrzeby klientów i sytuację na rynku. Nowe połączenie będzie ważnym uzupełnieniem dla naszych tras na Morzu Bałtyckim - powiedział Niclas Martensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Stena Line obsługiwała do tej pory połączenie z Nynäshamn do Ventspils na Łotwie. Dzięki zwiększeniu częstotliwości rejsów Stena Line notuje ostatnio wzrosty przewozów również w tym korytarzu. Zaletą Nynäshamn jest jego położenie w bliskości Sztokholmu oraz skomunikowanie z siecią dróg wiodących na północ Szwecji, a także w tranzycie do Norwegii.

- Od dawna odczuwaliśmy potrzebę poszerzenia oferty dla naszych klientów o dodatkowe połączenie frachtowe. Zapotrzebowanie na przewozy towarowe między Polską a Szwecją stale rośnie, a wielu naszych klientów wysyła ładunki również do centralnej i północnej Szwecji. Połączenia z Polski do Szwecji stanowią ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią i mają duży potencjał rozwoju. Od teraz dysponujemy hubem transportowym w Gdyni, a także w Nynäshamn oraz Karlskronie - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Czytaj też: Nowy statek na linii Gdynia-Karlskrona

Ostatnio Stena Line poczyniła również inwestycje w obecne połączenie z Gdyni, między innymi przez zwiększenie częstotliwości rejsów. Ponadto miesiąc temu operator promowy informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie nowego statku m/v Gute. Czwarty statek uzupełnił flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych (Stena Spirit i Stena Vision) oraz jednostki ro-pax Stena Baltica. Nowy prom został wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona już pod koniec wakacji i tym samym zwiększył liczbę oferowanych na tej trasie rejsów do 44 w tygodniu. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn, Stena Line od października będzie oferować 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji.
VIK

Opinie (57) 1 zablokowana

  • 50 połączeń do Szwecji tygodniowo - nieźle, nieźle (5)

    • 52 6

    • Brakuje promu do Kopenhagi, kiedyś pływał z Gdańska ( DFDS ) (4)

      • 25 2

      • Był deficytowy. Dopłacisz z własnej kieszeni? (3)

        • 8 5

        • Z własnej jako podatnika, czemu nie. Przynajmniej ciekawe, dopłacają do takich bzdur że do promu też mogą

          • 5 2

        • Niech duńczycy płacą, w końcu to oni zerwali 10 letnią umowę z Portem Gdańsk na obsługę tej linii (1)

          • 2 2

          • NIech Gdańsk poda ich do sądu.

            • 5 1

  • Stena po wybudowaniu nowego terminala opuszcza zakorkowany i niewydajny port w Gdyni. (4)

    • 23 48

    • sr*ty taty (1)

      spiąłeś się, aż żyła na czole ci wyszła .b.u.c.u

      • 27 10

      • Nie odpowiadaj mu. On myśli że Gdańsk jest stolicą świata. Najdalej był w Tczewie

        • 3 2

    • tak, tak, tak

      I Armator przeniesie ją do tragicznego gdanska :) hipokryto. Tam jest poezja na drogach. Normalny Rzeszów polnocy hahaha

      • 31 27

    • Ale jaki nowy terminal? W Gdańsku? Ten mały, który obsługuje Polferries? Czy ten wirtualny, którego projekt jeszcze nawet nie powstał?

      I skąd ta informacja, że port w Gdyni nie jest wydajny? Skoro Stena wprowadza na linie z Gdyni dwa kolejne promy, to chyba są zadowoleni.

      • 9 2

  • pojemność ładunkowa to 1625 m (8)

    ciekawe jednostki - pojemność w metrach

    szkoda, że nie w łokciach czy piętach

    • 24 35

    • Brawo dla CB. Gdybyś pływał to byś wiedział o co Kaman, więc po co komentujesz. A dla sprostowania. Podaję się w metrach ponieważ suma wszystkich pasów to ponad 1600m.

      • 21 3

    • Pojemność jest podana prawidłowo

      W tej branży tak właśnie określa się pojemność bo na takim statku jest zawsze mix samochodów ciężarowych, naczep, kontenerów, roll-trailerów etc. więc nie wyraża się pojemności np tylko w ilości samochodów ciężarowych.

      • 20 2

    • (1)

      ale na promach tak się to liczy. Ile wjedzie ciężarówek a nie ich masa tylko

      • 11 1

      • Nie widzę, żadnej wzmianki o masie. 1625 metrów oznacza, że na promie zmieści się ilość pojazdów, które ustawione jeden z drugim dadzą łącznie 1625 metrów. Oczywiście w tym przypadku na dwóch pokładach w kilku rzędach.

        • 5 2

    • Jooo

      Gdybyś poczytał , to dowiedziałbyś się że na roro nie wsypuje się ładunku ,tylko ustawia się w rzędach ,stąd ta długość a nie tony.

      • 9 0

    • (1)

      A jak myslisz, w sklepach jak oblicza sie pojemnosc sklepu? Liczy sie dlugosc regaglow. Ile wejdzie towaru na polki. Nie powierzchnia sklepu - to jest ostatni parametr.

      • 1 1

      • super

        dzięki takim Januszom ekonomii alejki pomiędzy regałami w biedrze są tak ciasne, że ciężko się z wózkiem przecisnąć, nie mówiąc nawet o mijance...

        • 1 0

    • To jest statek ro-ro, a nie masowiec lub tankowiec, więc pojemność określa "długość sznura standardowych samochodów".

      Pojemność kontenerowców określa się w TEU (ilość potencjalnych 20-stopowych kontenerów), więc też nie w metrach sześciennych, a pojemność statków pasażerskich w maksymalnej ilości pasażerów (pax).
      Dla odmiany, pojemność elektryczną kondensatorów określa się w faradach i też nikt z tego powodu nie drze szat.

      • 0 0

  • I tylko szkoda za nie polskie promy (7)

    Tylko szwedzi sie wpier..... A Polacy u siebie musza szwedowi placic

    • 45 21

    • (1)

      tu masz roznice miedzy spolka prywatna a panstwowa. Panstwowe PZB jest tak niewydolne ze nawet jednego wlasnego połaczenia do Nynesham rozwinac nie moze, a prywatna spolka jest zawsze bardziej elastyczna. Wolalbys aby nikt sie nie rozwijał? to polaczenie to takze korzysci dla regionu

      • 23 2

      • ale co to zmienia czy prywatna czy państwowa?

        Polska spółka prywatna też byłaby mile widziana w tym miejscu. Zawsze lepiej, gdyby w kraju zostawało więcej - także z podatków, akcyzy itd. O jakich korzyściach dla regionu mówisz? Chyba, że masz na myśli region Blekinge Lan...

        • 3 3

    • Może i Szwed (1)

      Szwedzi nie-Szwedzi. Żydzi ze Szwecji tak w sumie. W Szwecji jest całkiem pokaźna diasporka.

      • 7 6

      • Akurat trafiłeś. Sten Allan Olsson miał korzenie żydowskie :D

        • 3 1

    • Jakość polskich promów nie jest porównywalna do jakości szweckich

      • 4 1

    • brudne paluchy

      polakow wolakow przydaja si za to swietnie na wykopki kartofli. promy polskie to buduje duda podpisujac nawet te jeszcze niezaplanowane. piscielstwo daje za to tluszczy po pincet+ i jest w deche

      • 1 0

    • Polskie promy za budżetowe (czyli nasze) pieniądze ma budować Skarb Państwa w Szczecinie.

      Kaska już leci, choć nie ma nawet projektów. NIK będzie miał za parę lat kupę roboty (obecnie palcem nie kiwnie z wiadomych powodów; zajęty jest ściganiem prezesów spółek państwowych z czasów rządów PO, bo ze Smoleńska, Amber Gold i warszawskiej "prywatyzacji" nie daje się już nic udoić).

      • 3 0

  • no i co Gamonie ? - pełna satysfakcja i zadowolenie ?, a gdzie PLO ? , rozszabrowane !!! (4)

    • 45 9

    • Parę lat temu było głośno i mówiło się o powołaniu Komisji rządowo-śledczej do wyjaśnienia likwidacji i upadku całej polskiej (2)

      I co ? Ci pod których wodzą tego dokonano jeszcze żyją ,mają się dobrze - ciekawe co dziś mieli by do powiedzenia ?. A sądzę było by o czym mówić - Porty , Stocznie, Firmy Armatorski , kooperanci i wszystko wokół !...

      • 13 4

      • a do czego tu komisja? (1)

        firmy były państwowe, niewydolne, nieelastyczne i z przestarzałym sprzętem
        Potrzebny był kapitał na dofinansowanie i sprawne zarządzanie - zabrakło jednego i drugiego
        wszystko się kręciło za komuny jak państwo wspierało ale jak zaczęły walczyć o klienta na wolnym rynku to padło

        • 9 7

        • Specjalnie do tego doprowadzono aby niewydolne, bo z tego pewna grupa osób wyciągnęła niesamowite pieniądze. PLO spokojnie mógł sobie poradzić na wolnym rynku.

          • 0 1

    • dot. wpisu wyżej - miało być ;- Dotyczy całej Polskiej Gospodarki i Polityki Morskiej !

      • 6 2

  • Suuper

    Oszukam system - kupię sobie tira i kontener

    • 24 2

  • Ahoj (1)

    ro-ro to również połączenie pasażerskie, jedno drugiego nie wyklucza ;-)

    • 9 8

    • ro-pax?

      • 1 0

  • Stena jest fajna :-)

    • 16 13

  • Jeszcze osobowy do Nynashamn a tego wloczege co 18 godzin z Gdanska plynie na zlom (1)

    • 14 7

    • rm naiwnia

      popatrz na rozkład steny
      wyjście z gdyni 15.30 przyjsżie 11.00, i masz włóczęge 19,5 godziny
      haha naiwniaku

      • 11 1

  • Jakich narodowości jest załoga tego statku? (8)

    Kapitan, oficerowie - Polacy?

    • 9 6

    • (4)

      A co to za różnica?

      • 4 5

      • zwyczajne pytanie - bez podtekstów, w Stenie pracuje wielu Polaków

        • 3 3

      • a co to, nie wolno już pytać o narodowość? (2)

        na jednej stenie swego czasu ekipa była polska a na drugiej szwedzka (nie pamiętam już na której jaka) ale różnica w jakości obsługi robiła kolosalne wrażenie - na korzyść tej pierwszej. Dlatego pytanie o narodowość załogi jest jak najbardziej zasadne.

        • 3 3

        • (1)

          Na Spirit jest załoga polska, na Vision załoga szwedzka.

          • 4 0

          • zalogi sa teraz wynieszane pol na pol, nei ma podzialu

            na zalogepolska, szwedzka, to jzunowe pokolenie rzadzi Stena line, i ma byc lågom czli w sam raz.

            • 2 1

    • sami uchodźcy!

      • 2 3

    • Kiedys Polacy. Plynalem Elizabeth Kanalem Kilonskim. Pozdrawiam Panie Karolu W.

      • 1 1

    • Włoski kapitan z filipińskimi majtkami.

      100% gwarancja bezpieczeństwa.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane