• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Nordica wraca na linię Gdynia-Karlskrona

VIK
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Stena Nordica w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym. Stena Nordica w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

Prom Stena Nordica pod koniec października powróci na linię Gdynia-Karlskrona, gdzie zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht, czyli statek Stena Baltica. Będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku, przewożąc ładunki, samochody osobowe oraz więcej pasażerów.



Obecnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują trzy promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października tę ostatnią jednostkę zastąpi Stena Nordica.

- Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów, jak i klientów frachtowych - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.
Statek ten pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

Stena Nordica to prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Stena Baltica ma mniejsze możliwości, zabiera na pokład jedynie 100 samochodów i 176 pasażerów.

Jak informuje armator, oferta pokładowa Stena Nordica jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Prom będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku. Podróż w jedną stronę będzie trwa przeciętnie 10,5 godziny.
VIK

Miejsca

Opinie (21) 6 zablokowanych

  • I bardzo dobrze ! Niech wszystko wraca do normy ! (1)

    • 20 5

    • Czemu z Gdańska nie odpływają promy?na westerpllate taki duży terminal nie wykorzystany od lat a w Gdyni tłok ?!

      • 0 0

  • To bardzo fajnie !

    • 13 1

  • Nie do konca rzetelne informacje (1)

    Byc może Stena Nordica wybór kabin ma większy, ale samych kabin ma prawie dwa razy mniej niż Stena Baltica. W czasach covidu ich fotele lotnicze są bezużyteczne, gdyż jest obowiązek posiadania kabiny przez cały rejs. Natomiast ilość zabieranego frachtu jest porównywalna. Kto to redagował?

    • 32 1

    • PiAr

      Agencja PR Human-cośtam.

      Kończy się czarter na Stena Baltica ex. Cotentin. Jedyne co dobre, to że na Stena Nordica każda kabina ma swoją łazienkę.

      • 2 0

  • akurat teraz jak za chwile będzie lockdown, powinni wrócić ten statek ale w maju (1)

    • 3 8

    • Nie będzie żadnego lockdownu bo nikogo na to już nie stać.

      • 5 2

  • A ja tam się cieszę, że wraca na linię do Gdynia.

    • 10 2

  • Stenę Nordicę to ja dzisiaj widziałem w doku w Remontowej.

    Więc pewnie ostatnie prace naprawcze i przeglądy przed powrotem na trasę.

    • 8 1

  • samoloty nie lataja do szwecji to kaske wywachali

    do czasu !

    • 8 10

  • Straszne ceny stena line/// wóz 2 osoby - 1100zl (6)

    Za to samo przez świnoujście niecałe 500zł. Pare razy juz jechaliśmy z kolegą specialnie do świnoujścia bo ceny w stenaline były ponad dwa razy droższe .to chyba nie jest normalne że bardziej opłaca się jechać do innego miasta 300 km bo ceny odstraszają

    • 15 4

    • Ceny paranoja + obowiązkowa kabina (1)

      Korzystają jak mogą

      • 5 4

      • Jak cię nie stać to nie pływaj ! I nie biadol !

        • 5 0

    • Inne długości tras

      A teraz porównaj długość tras: z Gdyni do Karlskrony i ze Świnoujścia do Ystad.

      • 13 1

    • Drogo musi być (1)

      W Świnoujściu jest walka TT Line, Unity i Polferries. Ceny są zaniżone, a i trasa o połowę krótsza.
      Choć fakt, że Stena przesądza z cenami, do tego prom Steny ten że szwedzką załogą jest brudny i obskurny.
      Zawsze można płynąć też przez Gdańsk :D

      • 3 0

      • Przeciez przez Gdansk jest jeszcze drozej - fakt, ze trasa do Nynashamn znaczaco dluzsza.

        A Stena ma bardzo dobre promocje.

        • 1 1

    • Rozumiem, że paliwo masz za darmo by jechać do Świnoujścia?

      • 1 1

  • GSR (1)

    odpicujemy na doku 3 jak trzeba ;)

    • 9 0

    • Taaa wy nie roby cos odpicujecie haha

      Ukraince pomaluja i będzie jak "nowa"

      • 0 3

  • Żenada

    25.9.2021 o godz 18 wypływałem do karlskrony, kabina komfort plus, 2 osobowa bez okna. Pod prysznicem brudno, włosy (łonowe) odpływ umywalki nieczynny,woda stała w umywalce. Po zgłoszeniu do recepcji obiecali mnie przenieść lub naprawić usterkę. Nikt się nie pofatygował. Płynąłem tak do 4 rano. O 3 proszą już opuszczać kabiny, aby udostępniać je ekipom spszatajacym... Nie polecam.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane