• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Nordica wraca na linię Gdynia-Karlskrona

VIK
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Stena Nordica w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym. Stena Nordica w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

Prom Stena Nordica pod koniec października powróci na linię Gdynia-Karlskrona, gdzie zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht, czyli statek Stena Baltica. Będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku, przewożąc ładunki, samochody osobowe oraz więcej pasażerów.



Obecnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują trzy promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października tę ostatnią jednostkę zastąpi Stena Nordica.

- Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów, jak i klientów frachtowych - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.
Statek ten pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

Stena Nordica to prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Stena Baltica ma mniejsze możliwości, zabiera na pokład jedynie 100 samochodów i 176 pasażerów.

Jak informuje armator, oferta pokładowa Stena Nordica jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Prom będzie kursował pięć razy w tygodniu w każdym kierunku. Podróż w jedną stronę będzie trwa przeciętnie 10,5 godziny.
VIK

Miejsca

Opinie (21) 6 zablokowanych

  • To bardzo fajnie !

    • 13 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane