• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist ma kontrakt za 200 mln euro

erka
28 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Crist ma już doświadczenie w budowaniu dużych specjalistycznych jednostek. Na początku 2010 roku stocznię opuściła budowlano-remontowa platforma samopodnośna Thor. Crist ma już doświadczenie w budowaniu dużych specjalistycznych jednostek. Na początku 2010 roku stocznię opuściła budowlano-remontowa platforma samopodnośna Thor.

W gdańskiej stoczni Crist powstanie specjalistyczny statek do budowy farm wiatrowych. Wartość kontraktu szacowana jest na ponad 200 mln euro. Jego wykonanie zostanie sfinansowane przez Credit Agricole Corporate and Investment Bank z Francji.



Przy tej inwestycji Crist będzie współpracować ze spółką specjalnego przeznaczenia BHO-Innovation SO 1 BV z Holandii (należącą pośrednio do Hochtief Construction AG oraz Beluga Offshore GmbH). Statek to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore.

Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Jednostka będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW. Obecnie istnieją jedynie trzy statki zaprojektowane i wykorzystywane do obsługi sektora offshore na głębokich wodach, dające możliwość montażu turbin o mocy 5 MW.

Dodatkowo proces realizacji projektu wsparła Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych poprzez gwarantowanie zwrotu 80 proc. zaliczek wpłaconych przez BHO-Innovation SO 1 BV na poczet realizacji kontraktu, a także zawarcie umowy ubezpieczenia kredytu dla nabywcy udzielonego przez Credit Agricole Corporate and Investment Bank. Ubezpieczony kredyt zostanie wykorzystany na sfinansowanie 80 proc. wartości kontraktu eksportowego oraz skapitalizowanych kosztów finansowych. Kredyt dla nabywcy zostanie spłacony w okresie 10 lat od daty dostawy statku.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.



Więcej na temat pomorskiej gospodarki oglądają

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu, m.in:Czy i kiedy związek nauki z biznesem zaowocuje innowacyjną gospodarką- dyskusja na Politechnice Gdańskiej, Im gorzej,tym lepiej- inwestycje w warunkach przeceny aktywów...Pomorska Kronika Biznesu w piątek o 18.10 i sobotę o 17 w TVP Gdańsk
erka

Miejsca

Opinie (32)

  • brawo ćwirki :)

    • 15 1

  • Brawo !

    no to teraz zwiazki zawodowe powinny oglosic STRAJK !

    musimy zmniejszyc roznice miedzy bidnymi a bogatymi, zbudowac nowe zlobki itd....

    • 18 0

  • W temacie (4)

    Czy CRIST będzie budowal tylko kadłub czy odda gotowy, wyposażony statek?

    • 9 0

    • (1)

      jedynie malowany kadłub z nadbudówką, resztę robią niemcy

      • 4 5

      • w temacie do gdynianina

        Jednostka będzie budowana w gdyni na GOTOWO !
        A tak przy okazji, to mówi się o następnych..... kilku !!! :)
        Widać że Crist ma duży potencjał i .... możliwości. Gratuluję

        • 5 1

    • Cała jednostka

      Crist odda do eksploatacji kompletną jednostkę gotową do pracy! Statek będzie w całości budowany w Gdyni i tam wyposażany! Stocznia ma prawo w wyborze wszystkich dostawców. Takiego kontraktu dawno w Polsce nie było. Jak jednostka będzie zbudowana i zwodowana, a następnie poyślnie przejdzie próby w morzu to jest szansa na następny taki kontrakt!

      • 6 0

    • Do Gdynianina

      W 100% zbuduje go Crist

      • 1 0

  • Ładna ta platforma samopodnośna Thor.
    Aby więcej takich kontraktów - powodzenia.

    • 16 1

  • Bravo bedzie wiecej miejsc pracy a z gdanskich stoczni spolki gdynskie wroca do siebie :)

    • 10 4

  • STOCZNIOWIEC (4)

    Nie ma jak sprzedać wszystko i niech ktoś inny zarabia...Wstyd Polski... Byłem w grudniu zeszłego roku w Bremerhaven i u nich w stoczni na wieść o upadku Polskich stoczni zaczęto budować 4 nowe 'suche doki"

    Sprzedajmy może rząd za dobre sianko to będzie normalnie,sam jeszcze na siebie zarobi !!

    • 19 7

    • kto do diabła zarabia? (3)

      bucu jeden. firma placi podatki w polsce, dokladniej to nawet w trojmiescie (nie wiem przez ktory oddzial bedzie ten kontrakt, ale pal to licho). Państwowa stocznia nie zarabiala nic, trzeba bylo dokladac do bandy pijaków i majstrow, co ich bylo po 3 na jednego fizycznego. dosc mam takich smierdzacych malkontentow! idz precz!

      PS. nawet jesli byli by to zydzi, komunisci czy ktokolwiek inny, to po oplaceniu podatkow, podwykonacow i pracownikow maja prawo zrobic ze swoimi pieniazkami co chcą, nie Twoj biznes prostaku.

      • 12 2

      • (1)

        Widać, że propaganda na ciebie świetnie działa. Warto spojrzeć dokładniej skąd pochodzą problemy polskich stoczni... na pewno nie od pracowników najniższego szczebla. Źródłem problemów są głupi zarządzający oraz niekompetencja kilku innych osób.

        Dlaczego stocznia nie zarabia nic? Może dlatego, że ma złego dyrektora? No ale jak rada nadzorcza z warszawy ma zatrudnić dobrego dyrektora jak ją tylko diety interesują a dobro zakładu mają gdzieś? Stocznie trzeba sprywatyzować np. poprzez nieodpłatne przekazanie wszystkich udziałów pracownikom (choć teraz już nie wiadomo czy by je przyjęli nawet z dopłatą).

        • 1 6

        • Przerost zatrudnienia i wysokie koszty prrodukcji

          tyle. Nie politykuj tutaj za dużo.

          • 3 1

      • "....pieniążki."

        oj lubie jak ktos tak mówi.. zdradza swoje podejście.

        • 1 0

  • od dawna przeczuwałem że upadek Stoczni Gdynia przyniesie nam wszystkim duzo wiecej korzysci niz goryczy...

    ... gdzie teraz przeciwnicy wyplaty odszkodowan stoczniowca? obylo sie bez strajkow, po cichu, trojmiasto dostalo sporo kasy z centrali, a do tego rosnie nam powoli nadzieja na wykorzystanie naszych doswiadczen. panowie moze za jakis czas norwegia nie bedzie nam az tak potrzebna....

    • 7 6

  • stoczniowcOM*

    • 1 0

  • pomylenie pojec (2)

    dziwia mnie stereotypowe opinie o zwiazkach ktore w stoczni gdynia - solidarnosc-od zawsze domagały sie prywatyzacji i zdrowych reguł ekonomii oraz nie mieszania sie polityki do zarzadzania firma- niestety to poszczególne ekipy rzadowe w rownym stopniu uniemożliwiły pozyskanie inwestorów i to w czasach kiedy była koniunktura i byli chętni . dzis takze - wystarczy patrzec i słuchac przedst. solidarnosci podejmowli szereg działan dla reaktywacji majatku stoczni - to że jest stereotypowy poglad na temat zwiazków nie upoważnia do nieprawdziwych i złośliwych komentarzy bez dowodów

    • 4 4

    • Solidarność była za prywatyzacją?!?

      Przecież to Solidarność właśnie blokowała sprzedaż stoczni Ramiemu Ungarowi!

      • 0 0

    • związki

      są w niebycie i próbują się gdzieś wcisnąć. mam kilka wolnych łopat na budowie zapraszam.

      • 0 0

  • niepowiem niezly sprzet a gdanska stocznia dalej postoje i 8 na godzine zenada ukrainski wyzyskiwacz (2)

    • 6 2

    • spawaczu z K1, (1)

      jestes od hieny? Uciekaj z tej stoczni, tam nic dobrego nas nie czeka...

      • 0 0

      • nie na psp robie u porzyczko

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane