• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W stoczni Crist palą blachy

VIK
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Uroczystość palenia blach, czyli inauguracja budowy statku.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Dziś blachy tnie maszyna, którą należy zaprogramować.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.

Stocznia Crist rozpoczęła budowę specjalistycznej jednostki do układania żwiru na dnie morskim, która posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Choć umowę z konsorcjum Femern Link Contractors podpisano zaledwie we wrześniu, to stocznia już rozpoczęła palenie blach.



Stocznia Crist zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez Crist), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego. W ramach projektu stocznia będzie współpracowała z biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy.

- Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie miała dwie komory żwirowe, każda do 7 tys. ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.
  • Statek do układania żwiru na dnie morskim.
  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Stocznia Crist zawarła umowę na budowę tej jednostki z konsorcjum Femern Link Contractors, odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

- Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny - poinformowano w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • taki tunel lub most z centrum Gdyni na oksywie (6)

    • 93 5

    • Gdynia to porażka

      Grupa trzymająca władzę co najwyżej wprowadzi opłatę za sam pomysł, a wszystko to obrysuje białą farbą, z podatków od mieszkańców.

      • 5 0

    • w Gdyni to co najwyżej makieta i wizualizacje a jak się szum zrobi to konsultacje społczene XD (3)

      • 21 0

      • farbą tego nie załatwią (2)

        • 11 0

        • ale spółkę do pobierania opłat za przejazd można by już powołać

          • 11 0

        • ależ jest farba taka - która trzyma nawet na wodzie

          np customizacje felg nią robią

          • 6 0

    • Ok

      I może na hel nie zbudują

      • 3 9

  • Kto i kiedy odpowie za rozwalenie Stoczni Gdańskiej (1)

    Crist chociaż coś próbuje robić, a zobaczcie co zrobiono ze Stocznią Gdańską, moim zakładem. Ci wszyscy, którzy doprowadzili ten słynny zakład do ruiny, albo spokojnie odeszli, albo dalej, bezkarnie w nim siedzą za dobre pieniądze

    • 10 0

    • Cóż, donald wrocil jak temat ucichł i nie odpowiada na niewygodne pytania. Odpowie tylko tym z tvn ktorzy maja zapisane na kartce o czym rozmawiac, taka tam demokracja wg. totalnych.

      • 3 3

  • (1)

    Bardzo dobrze polak dostanie 30 zł na godzinę i będzie zadowolony

    • 4 3

    • ,, Polak ,,

      • 4 0

  • Działalność (4)

    I Wszyscy na swojej działalności gospodarczej pracują po 11 godz i wiecznie mało za wolno ...... itp brawo nic nie zostało po Stoczni Gdynia

    • 89 11

    • bo w tych stoczniach narodowych to yło tak fajnie że wiecej sie piło niz pracowało (1)

      ale my związkowcy ze styropianu to najlepiej wiemy, a teraz każą pracować to wyzysk.

      • 24 7

      • teraz tak to tylko w kopalniach sp,skarbu państwa i u obajtka

        w KGHM związkowcy dostają za nic i po 15tysi w Radach zakł. zasiadają
        ... byle tylko związkowo gasili strajki i robotnicze protesty...
        ta Władza nie żałuje grosza dla swoich.

        • 4 5

    • (1)

      11 to chyba prezesi czarnych żeby zarobić na stocznie to 13 dziennie to minimum

      • 12 2

      • powiem 500 bez kozery

        • 2 2

  • W criście palą blachy ... (2)

    ...a w gdańskiej jointy ....

    • 32 0

    • Bareja

      W Gdańskiej palą jointy mają długi jak z wybrzeża do Zakopanego. Ale i tak są te długi 3 razy mniejsze jak u prywatnego. :-) :-) :-) . W tym kraju opłaca się bardziej chlać jak pracować. :-) . Kto pracował w polskich stoczniach tego filmy Bareji nie śmieszą.

      • 2 3

    • W Gdańskiej, a właściwie w Grupie Produkcyjnej Baltic

      W zarządzie znaleźli miejsce ludzie z Vistalu odpowiedzialni za jego upadek

      • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    A dlaczego Crist nie wybuduje nam fregat (1)

    • 9 5

    • Bo nie ma ani wiedzy ani technologii.

      • 3 3

  • Crist to obóz pracy

    Nigdy w życiu crist

    • 11 7

  • pali blachy

    palić można papiery jak navprzyklad rząd ucieka za granicę

    • 4 4

  • Crist pospawa ukraincami Kadłub i tyle (6)

    Wyposażac go nie będzie.

    • 47 31

    • A skąd ty tych Ukraińców weźmiesz jak ?jak już to wietnamcami1

      • 4 2

    • Może Ci Ukraincy lepiej pracują zamiast leżeć na styropianie bo są związkowcami co pracować niechcą (1)

      • 9 10

      • Taaa, tylko jak Polak wyjedzie to nagle staje się fachowcem w swojej dziedzinie tylko w oczach polskich pracodawców to leń i nic nie robi, bo przeciez nie zgadza się na pracę 24h na dobę więc leń. Za to Ukraińcy to ho ho, w mojej firmie zaryzykowali Ukraińca i wyniósł im sprzęt za parenaście tys zł hahah

        • 9 1

    • (2)

      "Stocznia Crist zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową"

      • 23 3

      • taaaaaaaaaa..... a MOrawiecki promy i samochody elektryczne (1)

        • 8 9

        • taaaaaaaaa.... a Tusk jak wróci na stanowisko premiera to stworzy z POlski raj mlekiem i miodem płynący

          • 11 7

  • Palenie Carmenów i zaciąganie się jest zabronione!

    Tak wynika wprost z zablokowanego przez wielkiego moderatora posta o tej treści.
    Dziękujemy moderatorze, ze czuwasz nad wszystkim tak pilnie.
    Czuwaj!!!

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane