• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W stoczni Crist palą blachy

VIK
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Uroczystość palenia blach, czyli inauguracja budowy statku.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Dziś blachy tnie maszyna, którą należy zaprogramować.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.

Stocznia Crist rozpoczęła budowę specjalistycznej jednostki do układania żwiru na dnie morskim, która posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Choć umowę z konsorcjum Femern Link Contractors podpisano zaledwie we wrześniu, to stocznia już rozpoczęła palenie blach.



Stocznia Crist zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez Crist), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego. W ramach projektu stocznia będzie współpracowała z biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy.

- Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie miała dwie komory żwirowe, każda do 7 tys. ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.
  • Statek do układania żwiru na dnie morskim.
  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Stocznia Crist zawarła umowę na budowę tej jednostki z konsorcjum Femern Link Contractors, odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

- Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny - poinformowano w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • a ja palę

    faję za fają...

    • 11 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane