• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Karstensen już woduje w Gdańsku

VIK
22 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

W gdańskim zakładzie stoczni Karstensen odbyło się pierwsze wodowanie. Jednostka rybacka Polarbris została zwodowana poprzez zalanie doku. Wcześniej duńska stocznia budowała swoje jednostki w Gdyni.



W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z KolnaMapka w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.

Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki



Przypomnijmy, że polski oddział duńskiej stoczni pojawił się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Do tej pory jednak produkcja odbywa się w Gdyni w hali dzierżawionej od firmy VistalMapka, na terenie Portu Gdynia.



Obecnie trwa przeprowadzka i docelowo cała produkcja zostanie przeniesiona z Gdyni do Gdańska w połowie roku.

Polarbris to statek rybacki o długości 43,5 i szerokości 11,5 m. Na pokładzie pomieści 12 osób. Trawler posiada klasę lodową i może rozwijać prędkość do 13 węzłów. Jednostka ma zostać przekazana klientowi w sierpniu.
VIK

Miejsca

Opinie (74) ponad 10 zablokowanych

  • Warunki pracy w naszych stoczniach są skandaliczne, czyli tak jak za komuny.
    Maksymalny wyzysk, brud, syf, brak zaplecza z prawdziwego zdarzenia dla pracujących. Wszystkie rządy są winne od 33 lat, nie ma świętych.

    • 27 4

  • Ostatnio radni pis z Gdyni płakali że firmy przenosza się do Gdańska.
    Najpierw ta stocznia a ostatnio deweloper Hossa.

    • 7 1

  • (3)

    Autorze od kiedy to stoczniowa pochylnia jest dokiem?

    • 8 0

    • Bo to jest pochylnia (1)

      zakończona bramą dokową i częściowo zalewana.

      • 4 0

      • Bo całe osprzętowanie do wodowania: kołyski itp. chyba poszło na złom. Stawiają więc przy bramie na skrzynkach statek i powoli ją uchylają żeby zwodować.

        • 2 0

    • Jak zwykle prawda leży po środku , na dawnym wydziale K-3 Stoczni Gdańskiej jest pochylnia ,,pół dokowa''

      • 0 0

  • lamia prawo pracy zmuszajac do pracy (4)

    po 55-60 godzin tygodniowo w tej samej stawce a inspekcja pracy ma to w nosie

    • 21 12

    • Zmień pracę

      Adrian

      • 3 6

    • Tak samo (2)

      Tak samo jest w criscie ale tu zachodni właściciel i sobie na takie coś pozwala żenada wyzysk Polskich pracowników panowie z PiS pokażcie klasę zróbcie z tym coś

      • 4 1

      • Po co?

        Jarek

        • 0 1

      • Duńczycy otworzyli ten zakład stoczniowy, aby na nim zarobić, a nie po to aby tworzyć dobrze płatne miejsca pracy dla Polaków. Kto tego nie rozumie, to się dziwi. Dobrzy specjaliści o unikalnych kwalifikacjach dobrze zarobią, a ci, których łatwo można zastąpić to już tak sobie. Tak działa normalny biznes na całym świecie. To za komuny obowiązywała zasada: czy się stoi czy się leży dwa tysiące się należy.

        • 1 6

  • A nasza stocznia w Radomiu? Mieliśmy robić łodzie podwodne. (1)

    Albo stępka:
    "W czerwcu 2017 Mateusz Morawiecki podłożył stępkę pod nowy prom, który miał powstać w Szczecinie. Stępka stoi jak stała, rząd jednak mówi, że prom w Szczecinie powstanie. - Nie powstanie. A Stocznia Szczecińska nawet nie jest stocznią."
    Mamy za to rów kaczora. Ale też nie działa, chyba, że jako muzeum pisu.

    • 4 6

    • wystarczy, że stoczniami zarządzał

      człowiek z Radomia...

      I stocznia zmieniła się w betonową republikę...

      • 2 1

  • A może to ci sławni inwestorzy z Kataru wybudowali ten kuter! (2)

    • 5 3

    • Szkoda że promu pinokio nie wybudowali

      Pis mingu

      • 1 2

    • Oni teraz jak można poczytać w mediach wolą przekupywać łapówkami urzędników Unii Europejskiej. Chyba bardziej im się to opłaca nią produkcja statków.

      • 2 0

  • Likwidator

    I o to właśnie mi chodziło

    • 2 1

  • Duńska stocznia!!!

    Musi być głupio pisbolcom wiedząc że PiS Polskie stocznie likwidował

    • 4 5

  • Kiedy repolonizacja Duńskiej stoczni?

    Sympatyk prezesa

    • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Wystarczy zatrudnić ludzi z branży do nadzoru stoczni - odpalić im procent od zysków . Wtedy wszystko będzie działać jak należy ! No ale jak się daje polityków i ludzi co nie mają pojęcia to dzieje się jak się dzieje

    • 5 0

    • dziesiątki lat byli (i są...) ludzie na odpalonym procencie (1)

      Problem w tym, że odpalano nie tym co trzeba i z niewłasciwej strony...
      A armator brał za półdarmo na karach umownych...

      To główny problem "branży"...

      • 1 0

      • "Fachowcy*

        A kto Nautą zarządzał ? "Fachowcy" z branży i to tzw. prywatnej. Przetrwali przez obydwie opcje polityczne. Jeden kontrakt na kadłuby w plecy, drugi kontynuacja na tych samych warunkach, trzeci to samo. Małpa by się połapała że trzeba zmienić warunki albo to przerwać A tak Dun kupił stocznie za pieniądze podatników i wydumanych frajerów tzw. podwykonawców. I śmieje. Ale to dobrze bo frajer jest od dymania. Nikt nigdy za D nie wziął i spłacać nie kazał z własnej kasy za wyrządzone szkody to są tego skutki że "fachowcy" mają wy..ane jak to się skończy. To są tylko specjaliści od zaczynania. Na końcu jak są setki milionów długu to już siedzą w innej stoczni i nowe "projekty" zaczynają metoda znaną z Ratownika. To 5 kolumna !

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane