• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Karstensen już woduje w Gdańsku

VIK
22 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

W gdańskim zakładzie stoczni Karstensen odbyło się pierwsze wodowanie. Jednostka rybacka Polarbris została zwodowana poprzez zalanie doku. Wcześniej duńska stocznia budowała swoje jednostki w Gdyni.



W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z KolnaMapka w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.

Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki



Przypomnijmy, że polski oddział duńskiej stoczni pojawił się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Do tej pory jednak produkcja odbywa się w Gdyni w hali dzierżawionej od firmy VistalMapka, na terenie Portu Gdynia.



Obecnie trwa przeprowadzka i docelowo cała produkcja zostanie przeniesiona z Gdyni do Gdańska w połowie roku.

Polarbris to statek rybacki o długości 43,5 i szerokości 11,5 m. Na pokładzie pomieści 12 osób. Trawler posiada klasę lodową i może rozwijać prędkość do 13 węzłów. Jednostka ma zostać przekazana klientowi w sierpniu.
VIK

Miejsca

Opinie (74) ponad 10 zablokowanych

  • Wreszcie dzięki PiS polski przemysł stoczniowy wstaje z kolan. (1)

    • 0 0

    • Pislamisty nie rozumieją sarkazmu

      • 0 0

  • Praca.

    Hej, jak u was z pracą na kompletacji -magazyn- obsługa techniczna. Pracuję w RSB i zaczynam się rozglądać. Może macie jakieś ciekawe wakaty.

    • 0 1

  • podsumowanie

    Polak nie nadaje się do rządzenia, bo to ciągle pańszczyźniany chłop z niewolniczą murzyńska, lizusowską, mentalnością względem Pana i obcokrajowców. Nie stworzy produktów, za który inni będą chcieli zapłacić z wynagrodzeniem za jego trud intelektualny. Tak było, jest i zawsze będzie ! Coś tam komuna z eksperymentowała z tym materiałem ludzkim, ale szybko się to skończyło ! Może robić tylko najgorsze brudne prace, za darmo i musi jeszcze dołożyć się do materiału. Jedynie potrafi zarobić na własnych współplemieńcach produkując różne Misie Barei. Forma własności przedsiębiorstwa nie ma tu znaczenia, prywatne czy państwowe jedno g..no w bilansach czyli same długi. Wszystko to wyrównuje potem z podatków czyli własnej przyszłej emerytury i kosztem np. braku szpitala w jego okolicy. Karstensen będzie budował kadłuby, jego sprawa i jego firma, ale będzie płacił podatki i na pewno nie dostanie pomocy od Skarbu Państwa czyli podatników.
    Wszystkie Solidaruchowe (państwowe i "prywatne" czyli sztamy nomenklaturowo-związkowe) trzeba zlikwidować i sprzedać zagranicznemu kapitałowi, wywalając wcześniej cała załogę na zbity pysk. Fachowcy sobie robotę znajdą, a Solidaruchy też może zapoznają się z czymś tak im obcym jak praca. :-) . Inaczej ten teren (dawno to już nie jest żaden kraj tylko państwo teoretyczne) zbankrutuję ! Przykre ale ja innego wyjścia nie widzę. Mała stocznia włoska kończy prom. A co robią Solidaruchowe prywatne i państwowe ? Pseudostępka, zero projektu, ale za to propaganda sukcesu 8 rok już chyba :-) . A budowie i remontach tzw. pseudookrętów wojennych nie wspomnę bo szkoda się denerwować ! Dobranoc, pchły na noc :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane