• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Nauta ma nowego prezesa

Wioletta Kakowska-Mehring
21 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia. Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia.

Andrzej Szwarc, do tej pory związany ze stocznią Crist, został nowym prezesem Stocznia Remontowa Nauta. Trzeba zdywersyfikować działalność, wejść w nowe rynki - zapowiada nowy prezes i zapewnia, że najpóźniej za dwa lata stocznia będzie nowoczesnym i konkurencyjnym zakładem.


Andrzej Szwarc przeszedł przez wiele szczebli w trójmiejskich stoczniach. Andrzej Szwarc przeszedł przez wiele szczebli w trójmiejskich stoczniach.

Przez ostatnie miesiące stocznią zarządzała Joanna Siempińska, która została powołana przez Radę Nadzorczą jednocześnie na stanowisko wiceprezesa i po. prezesa, po odwołaniu Romualda Kowalskiego. Stracił on stanowisko pod koniec maja tego roku. Teraz ster przekazano w ręce Andrzeja Szwarca. Właścicielem stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu.

Nowy prezes Nauty jest dobrze znany w branży stoczniowej. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej, od zawsze związany z przemysłem stoczniowym. Przeszedł przez wiele szczebli w trójmiejskich zakładach. W Stoczni Północnej doszedł do stanowiska wiceprezesa, w Gdańskiej Stoczni Remontowa był dyrektorem technicznym, a w jednej ze spółek Stoczni Gdynia prezesem. Przez rok zdobywał doświadczenie w stoczni w Dubaju. Przez ostatnich siedem lat pracował w stoczni Crist, był dyrektorem ds. rozwoju i pełnomocnikiem zarządu.

Przed nowym prezesem stoi duże wyzwanie. Wprawdzie Nauta radzi sobie całkiem nieźle na rynku - zdecydowanie najlepiej z pozostałych stoczni należących do ARP, czyli Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia i Morskiej Stoczni Remontowej ze Świnoujścia - ale zważywszy na duży potencjał, mogłaby lepiej.

- Stocznię trzeba przeorganizować, aby stała się nowoczesnym zakładem - mówi Andrzej Szwarc. - To jest firma komercyjna, dlatego musi pracować z zyskiem. Dotychczasowe wyniki nie pozwalały na planowanie rozwoju. Trzeba zdywersyfikować działalność, wejść w nowe rynki, nowe sektory, np. offshore, czyli energetykę odnawialną czy branżę wydobywczą. Trzeba będzie przeszkolić załogę, zdobyć certyfikaty. Potencjał jest. Niestety, Nauta ostatnio była w izolacji, była na marginesie, ale sama wpędziła się w taką sytuację. Myślę, że potrzeba półtora roku do dwóch lat na to, aby stała się nowoczesnym, konkurencyjnym zakładem. Mam nadzieję, że uda się zintegrować wszystkich wokół tego celu. Najbliższe dni to czas na spotkania z załogą.

Plan Nauty na ten rok zakłada osiągnięcie 172,5 mln zł przychodów (w 2010 r. wyniosły 94 mln zł). W ubiegłym roku stocznia kupiła pływający dok. Wydzierżawiła też duży suchy dok od firmy Crist. Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia, które wylicytowała w przetargach. Stocznia specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających, takich jak: statki handlowe, rybackie, pomocnicze, techniczne i okręty wojenne.

Miejsca

Opinie (63) 8 zablokowanych

  • Gratulacje Panie Andrzeju i odwagi, pogonic tę hołotę od koryta

    Im wcale nie zależy na stoczni tylko na własnej kabzie no i aby się nie napracować. A panią S. proszę pognać aby jej pięty uderzały w pośladki uciekając.

    • 11 0

  • ARP-Crist-Nauta-aNdżela-lobii

    • 10 0

  • Bagno (5)

    Nauta to tylko nazwa i z dawną stocznią nie ma nic wspólnego . Pozbyła się większości fachowców ( nie posiada już własnych pracowników produkcyjnych np monterów i spawaczy )i nie jest w stanie samodzielnie zrealizowac bardziej zaawansowanych technicznie projektów.Dziś większośc prac prowadzi się partaczami z łapanki zatrudnionymi u pod wykonawców gdzie praca na czarno jest czymś codziennym .Mówią że posiadają między narodowe certyfikaty , gdy tym czasem większośc spawaczy pracujących u pod wykonawców nie ma aktualnych certyfikatów .Warunki pracy makabra jak i BHP .Technologicznie są na poziomie lat 70-tych .Sprawdźcie ile certyfikatów spawalniczych jest u spawalnika , wtedy okaże się że całą produkcje ciągnie kilka osób , ilu pracowników z firm podwykonawczych ma aktualne badania lekarskie czy szkolenia BHP ,Nauta od tego wszystkiego umywa ręce .

    • 16 12

    • masz wybór, jest demokracja (2)

      .. idz na etat maklera giełdowego

      • 3 5

      • (1)

        Czytaj ze zrozumieniem - BYŁY WYROBNIK NAUTY !

        • 5 1

        • wyrobnik

          • 0 0

    • wyrobnikowi z nauty (1)

      pieprzysz głupoty. to co wypisujesz to po prostu nieprawda.

      • 1 10

      • jaką nieprawde?

        czy to że pozycja społeczna "wyrobnika" jest taka nie inna i nie dotyczy to żadnego konkretnego zakładu pracy jest nieprawdą? czy na tym świat sie skończył? niech idzie pracować tam gdzie mu dadzą zupe regeneracyjną, ekwiwalent na wegiet i kostkę masła na miesiąc, nie mówiąc o premiach i 13, przecież takich zakładów jest pałno, a tu gdzie opisuje to nikt go łańcuchem do kaloryfera nie przykuł

        • 2 1

  • Gratulacje!

    Nareszcie wlasciwy czlowiek na wlasciwym miejscu!Zeby tylko nie przeszkadzali,i pozwolili dzialac.Troche to trwalo,ale wreszcie docenili fachowca i uczciwego czlowieka.Trzymam kciuki.

    • 9 3

  • Człowiek od czarnej roboty

    Jestem przekonany , że będzie Pan konsekwentnie tą firmę budował. Pan wie jak to robić. Chciałbym wierzyć, że pozytywne efekty Pańskiej pracy nie będzie 'spijał' ktoś inny tak jak to często dotychczas bywało-na tym polu też trzeba być skutecznym. Panie Andrzeju życzę powodzenia.

    • 8 1

  • Znam go, uczciwy dobry fachowiec.

    • 6 2

  • Czy Nauta przenosi się całkowicie do stoczni Gdynia czy dalej będzie stacjonować przy Hryniewickiego? (2)

    • 3 2

    • nigdy sie nie przenosi do SG bo tam nie ma miejsca na Naute (1)

      w sposób naturalny jest potrzeba przejścia na tereny teoretycznie likwidowanej SMW, tereny Czechosłowackiej przypadną jednak rowijajacemu się pańswtwowemu Cristowi (daj im boże że nie polegną na tych projektach których wykonac jeszcze nawet teoretycznie nie potrafią), poza tym jak oni wszyscy się rozliczą za to co zostało już na SG zainwstowane przez Naute pomijam, jakoś będą musieli

      • 8 0

      • bambrowi w odpowiedzi

        tak chyba będzie. nie licz ze ktoś będzie rozliczał się z kasy zainwestowanej na terenach stoczni Gdynia bo i po co. właściciel Crista i Stoczni Nauta jak i stoczni marynarki wojennej jest ten sam - skarb państwa

        • 4 0

  • Do Miska

    Ty moglbys darowac sobie glosu w sprawach o ktorych nie masz zielonego pojecia, domorosly ekonomisto.

    • 1 2

  • Cytat "To jest firma komercyjna, dlatego musi pracować z zyskiem." Czyli wynika z tego do tej pory stocznia była planowo deficytowa i trzeba dywersantów aby ja zdywersyfikować.Nowomowa .Po polsku jak pisze prezes przeorganizować - czyli pozwalniać

    • 1 2

  • slomiany ogien

    To forum zaje.. yyy idealnie pokazuje mentalnosc pracownikow naszej matki stoczni. Na powitanie pani S znalazla sie taczka pseudo pikieta, referendum z wynikiem zaskakujacym tylko przewodniczacego i..... no wlasnie, nic. Tak samo na forum, pierwsze posty niczym gromy, krzyki i ostre opinie i po 24h forum umiera smiercia naturalna jak taczka.
    Suka znaczy sie, fleksja sie zwala

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane