- 1 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (19 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (10 opinii)
- 3 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 4 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (186 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
Stocznia "Remontowa" skończyła 60 lat
7 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Remontowa Holding ma nowego prezesa
7 listopada Bazę Remontową-Ostrów przemianowano na Gdańską Stocznię Remontowa. Wydarzyło się to w 1952 roku, czyli 60 lat temu. Od tamtej pory nieprzerwanie gdańska stocznia remontuje i... buduje Grupę.
Dziś Gdańska Stocznia Remontowa jest największą polską stocznią remontową, ale nie tylko. Działa w branży okrętowej remontując, przebudowując, ale i budując obiekty pływające. Była i jest namacalnym przykładem, że na przemyśle stoczniowym można zarabiać. Trzeba tylko znaleźć swoje miejsce na niełatwym rynku. Nic więc dziwnego, że w dokach i przy nabrzeżach GSR jak zwykle panuje tłok. Tylko dziś trwają tam prace przy 11 obiektach. Obiektach, bo już nie tylko statkami stocznia się zajmuje. Ostatnio specjalizuje się w remontach i przebudowach platform wiertniczych oraz socjalnych dla offshore.
Przedsiębiorstwo Baza Remontowa-Ostrów powstało 1 lipca 1952 roku. Po kilku miesiącach, dokładnie 7 listopada zmieniono nazwę na Gdańska Stocznia Remontowa i właśnie tę datę przyjmuje się za początek istnienia gdańskiego zakładu. Pierwszym dyrektorem został Tadeusz Radomski. Przez 60 lat aż 11 osób stało na czele stoczni. Najdłużej "dyrektorował, a potem prezesował" Piotr Soyka, bo aż 20 lat. Dziś za sterami stoczni stoi prezes Jarosław Flont. Na początku zakład zatrudniał 800 pracowników. Dziś w całej grupie pracuje kilka tysięcy osób.
Bo dziś Gdańska Stocznia Remontowa jest liderem dużo większego organizmu, czyli Grupy Remontowa, którą tworzy blisko 30 spółek, m.in. Remontowa Shipbuilding, która zajmuje się budową statków i okrętów, Fabryka Mebli Okrętowych Famos w Starogardzie Gdańskim, Hydroster, spółka projektująca i budująca urządzenia okrętowe, Fabryka Urządzeń Okrętowych Rumia czy Polam-Rem SA, firma produkująca sprzęt oświetleniowy. Ostatnio powołaną spółką jest Remontowa Marine Services Namibia, która funkcjonuje od 1 maja tego roku. Spółka obsługuje branżę wydobywczą, czyli offshore w obrębie Afryki Zachodniej.
Właśnie szukanie nisz i niestandardowe podejście stało się domeną Grupy Remontowa.
- Chybionym pomysłem jest konkurowanie ze stoczniami azjatyckimi, które, tak jak chińskie, są dotowane przez państwo. My musimy się zwrócić w kierunku statków specjalistycznych oraz niszowych. I zająć się tym, co najlepiej robimy, czyli przebudową różnego typu jednostek. To jest najwyższa stoczniowa szkoła jazdy. Statki zawsze do nas przypłyną na przebudowę. Do Chin niekoniecznie - powiedział nam kiedyś w wywiadzie Piotr Soyka, obecnie szef Rady Nadzorczej Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Dlatego właśnie w GSR remont przeszedł niezwykły samochodowiec City of St. Petersburg, po tym jak doznał uszkodzeń przedzierając się przez pola lodowe w pobliżu Petersburga. Właśnie tu trwa remont olbrzymiej platformy socjalnej "Safe Caledonia", która jest zapleczem dla pracowników platform wiertniczych. Tu remont przeszedł bliski sercu wszystkich gdańszczan S.S. Sołdek.
Platforma socjalna "Safe Caledonia" od kilku miesięcy jest remontowana w GSR.
Samochodowiec City of St. Petersburg.
Miejsca
Opinie (52) 2 zablokowane
-
2012-11-07 17:09
(1)
no to premie dla kierowników będą ;-))))
- 5 10
-
2012-11-07 20:07
Wszyscy stoczniowcy dostali premie i bony
Nie tylko Kierownicy.
- 6 0
-
2012-11-07 16:07
Zyczymy 100 lat najlepszej polskiej stoczni.
- 46 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.