• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznie otwierają bramy dla gości

erka
26 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W niedzielę, każdy chętny będzie mógł na własne oczy zobaczyć jak buduje się statki. W niedzielę, każdy chętny będzie mógł na własne oczy zobaczyć jak buduje się statki.

Interesujesz się przemysłem stoczniowym? Chcesz na własne oczy zobaczyć jak buduje się i remontuje statki? W niedzielę 27 czerwca w gdańskich stoczniach Północnej i Remontowej odbędzie się Dzień Otwarty.



Obie stocznie będzie można zwiedzać od godziny 10 do 14. Organizatorzy zapewniają fachowych przewodników, którzy zapoznają zwiedzających z poszczególnymi etapami budowy statku.

Na wszystkich chętnych czekać będą autobusy Remontowej, które dowiozą ich z węzła przy ul. Klinicznej zobacz na mapie Gdańska do bramy nr 2. Tam na gości czekać już będą przewodnicy.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.
erka

Miejsca

Opinie (101) ponad 10 zablokowanych

  • Trzeba się najpierw zorientować w temacie zanim się zacznie wypowiadać (6)

    Stocznia Remontowa i należąca do grupy Remontowa Stocznia Północna są stoczniami prywatnymi i mają się świetnie. Remontowa jest w czołówce przedsiębiorstw na pomorzu jeżeli chodzi o przychody.... Nie wiem co tu do rzeczy mają politycy. Krytykowanie rządu (nieważne kto akurat rządzi) było, jest i pewnie będzie ulubionym zajęciem Polaków. Czemu zawsze gdy mówię że znaczna część mojej rodziny to stoczniowcy zawsze w odpowiedzi słyszę lawinę krytyki polityków i marudzenia na tą "polską rzeczywistość"...

    • 14 5

    • (3)

      a jakie oni łupinki w tej remontówce robią?Jak to w ogóle porównać do rozmiaru i zastosowania jednostek budowanych w stoczniach w Gdyni i Szczecinie?

      • 1 4

      • (2)

        Ale ty kołek musisz być kolego :))))) zobacz co stoi w GSR-ce i jakie maja rozmiary... ostatnio był drugi w ciągu dwóch miesięcy kontenerowiec Maersk o długości 292 metry. A w tej chwili jest... nie chcę skłamać, ale w GSR stoi ok 8 - 10 statków w remoncie. a w północnej budowane są holowniki i promy. Pozdro Panie niedoinformowany ;)

        • 2 1

        • (1)

          remont a budowa takiego statku to chyba są dwie różne sprawy żadna stocznia remontowa nie zbuduje kontenerowca o długości 300 metrów czy tam są w ogóle maszyny umożliwiające takie prace?Promy czy holowniki to nie samochodowce czy gazowce jak w ogóle można porównywać stocznie remontowe do produkcyjnych?

          • 0 3

          • Stocznia Północna buduje specjalistyczne statki, zbudowany w niej w 2009 roku Coral Methane wygrał w plebiscytach na najbardziej ekologiczny i nowoczesny statek 2009 roku. Niestety rynek kontenerowców raczej do polski nie wróci, koszty w stoczniach azjatyckich są dużo mniejsze. Mniejsza jest również jakość wykonania co, o dziwo, niektórych armatorów nie obchodzi. Natomiast statki specjalistyczne zamawiane są w Europie, z powodu wysokiej jakości ich wykonania. Jedyne co może utrzymać polskie stocznie to produkcja statków specjalistycznych, bo nie oszukujmy się - era zamówień dużych kontenerowców itp minęła.

            • 3 1

    • ... (1)

      "Stocznia Remontowa i należąca do grupy Remontowa Stocznia Północna są stoczniami prywatnymi i mają się świetnie." żartujesz? czy się naćpałeś?.. maja się świetnie, czy ty może jesteś pracownikiem w którejś z tych stoczni czy tylko "wolnym słuchaczem"?...

      • 1 0

      • przyznaję że słowo "świetnie" jest trochę przesadne

        Grupa Remontowa miała swoje problemy ale jakoś sobie poradziła. Owszem jest mniej pracy niż było jeszcze dwa lata temu (i dzieje się tak nie tylko w Polsce) ale nadal jest jej sporo a stocznia przynosi zyski. Za to na pewno nie ma zamiaru upadać i o to mi chodziło.

        A z mojej poprzedniej wypowiedzi wynika że w stoczniach pracuje znaczna część mojej rodziny z czego najbliższa rodzina pracuje w GSR.

        • 1 0

  • chciałbym obejrzeć tą motorówkę którą SB-cy Lesia Męczennika/Filozofa przywieźli... da radę ??

    • 6 0

  • Likwidacja stoczni to jedno z nielicznych osiągnięć PO (4)

    i nie opowiadać tu o stoczniach Niemieckich , bo nigdy nie byliśmy dla nich żadną konkurencją . Do tego dwie stocvznie w dawny7m DDR na prożbę Merkel łaskawie kupili Rosjanie.

    • 0 5

    • (1)

      Stocznie zostały zabiete przez PiS i JK który tylko wrogów chciał niszczyć.
      Za rządów ultra ciekawej kolaisji PiS + reszta było bardzo dobrze na rynku i można było wtedy sprzedać stocznie. Na to nie zgodzili się związkowcy i paru "światłych", więc nie chrzań panie kolego.

      • 0 2

      • sprzedać mozna zawsze jak 80-90% polskiego przemysłu co z tego ma Polska?Wielkie gówno możesz mi powiedzieć ile mld stracił budżet państwa na prywatyzacji pana lewandowskiego bieleckiego buzka i innych tuskowych przydupasów w latach 89-10?

        • 3 0

    • co ty powiesz to dlaczego Niemcy Francja i ta strara szmata Nelie Kroes tak dbała żeby wykończyć Gdynię i Szczecin?

      • 1 0

    • Pierwsze

      prywatyzacje za Lewandowskiego i Buzka zrujnowaly polski przemysl , i te zlodzieje za swoja swiadoma robote urzeduja w UE , takich mamy politykow !!!!

      • 0 0

  • Postawcie jeszcze te małpy do oglądania , które zrujnowały przemysł okrętowy

    I tego który na terenach stoczniowych nabija swoją kabze Pana Boga proszę o sprawiedliwość !!

    • 3 1

  • pracowałem tam tydzien (2)

    przy docieplanniu okretów .nigdy wiecej warunki tragiczne szatnia jadalnia gorzej jak w chlewie .Majster tylko chodzil i darl sie jak ktos chwile odpoczal .Praca po 10 godzin dziennie co 2 weekend pracujacy i przy tych godz 2500 na łape smiech na sali .Nawet szefostwo wody nie zapewnilo..Bogaca sie tylko szefowie firm to jest oboz pracy

    • 6 2

    • Niestety

      wykorzystuje sie tam ludzi do granic mozliwosci , gdzie jest BHP , PIP , tam gdzie powinni byc to tych cwaniakow nie uwidzisz , nieroby !!!!

      • 2 0

    • dodam ze teraz pracuje w Grupie Lotos i warunki niebo a ziemia.To jest inna epoka ,jestem szanowany i traktowany jak czlowiek zostane tu tak dlugo jak tylko będzie można .Pozdrawiam

      • 0 0

  • Niektórzy tu marudzą że stocznie czy inne firmy upadają. Upadają bo są nierentowne... (5)

    ...bo produkują drogo, wolno i kiepsko. Skoro wygrywają z nimi Chińczycy to o czym to świadczy ? Poza tym - jeśli sami kupujecie chińskie telewizory, koszulki i buty to co się dziwicie że inni (również i polskie firmy żeglugowe) kupują chińskie statki zamiast polskich.

    • 3 1

    • to jest tzw gówno prawda powiedz mi dlaczego innym się opłaca a tu nic się nigdy nie opłaca nic nie jest rentowne od czego w tym kraju jest rząd?Dlaczego rząd niemiecki potrafi wykalkulować co opłaca się bardziej sprzedaż zakładu czy dofinansowanie go.Żaden normalny kraj nie pozwolił sobie na utratę tylu sektorów gospodarki co Polska.Ale tam rządzą ludzie którym na czymś zależy a nie przysłani z zagranicy durnie pokroju rostowskiego wielkiego speca od finansów.Chińczycy są mądrzy i inwestują w swoje zakłady mogliby być równie głupi jak Polacy i wierzyć że oddając wszystko w zarząd obcym zbuduje się dobrobyt

      • 3 1

    • (1)

      Tylko, ze jakość chińskich produktów pozostawia wiele do życzenia, w tym także statków. A tańszy koszt to niska cena stali+ głodowa pensja+ miliardy jenów wpompowywanie w stocznie przez chiński rząd aby zachód nie widział ,że jest jakiś problem. Poza tym statków specjalistycznych tam nie budują ponieważ wolą taśmowo produkować taśmowo masowce, kontenerowce będące na skraju dopuszczenia do żeglugi przez towarzystwa klasyfikacyjne.

      • 3 0

      • I cały świat je kupuje ? Ciekawe, ciekawe

        • 2 0

    • (1)

      Chińczyk zarabia około 140 dolarów , pracuje 12 godzin dzirnnie ,7 dni w tygodniu, 35 latków zwalnia się z pracy bo nie nadążają za lińją produkcyjną, dzieci pracują za połowę stawki , system ubezpieczeń społecznych nie istnieje.NIEWOLNICTWO TO PESTKA W PORÓWNANIU Z LIBERALIZMEM .Ciekawe jak z nimi konkurowac ????

      • 1 0

      • Ale chińskie koszulki i gacie i tak kupujesz ? To co marudzisz skoro ich wspierasz ?

        • 2 0

  • Gdyńska Nauta była otwarta w zeszłym tygodniu, (1)

    więc dziwię się tytułowi i opóźnieniu z ogłoszeniem tego faktu światu:-) Można było obejrzeć m. in. wydokowany i remontowany właśnie okręcik podwodny. Sieroty na tym portalu jesteście.

    • 3 1

    • Za

      wam sieroty na tym portalu placa , robicie ten portal na zamowienia polityczne , i pewnie za duza kase.!!!!

      • 0 0

  • (1)

    a jarek rekowski też będzie?

    • 2 0

    • Guzikiewicz ma być.

      Przyjedzie z dostawą opon. Ponoć mają być piwko, kiełbaski i transparenty z nazwiskiem kandydata na prezydenta. Potem msza i hostia.

      • 1 0

  • a ja dzieci wezme (1)

    zabiore dzieciaki i zrobie im zdjecia na terenie stoczni moze kiedys beda tu robic zakupy w centrach,lub mieszkac na osiedlach i niech wtedy zobacza co panstwo zniszczylo nad bałtykiem.

    • 7 0

    • Jakie państwo ? Te pseudofirmy same się zniszczyły.

      I tyle. Państwo tu nie ma nic do rzeczy.

      • 0 0

  • świetny event !

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane