• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoczniowcy zbudują stadion w Letnicy (o ile będą chcieli)

Robert Kiewlicz
2 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?
Kilkudziesięciu monterów ze Stoczni Gdynia będzie mogło zacząć pracę przy budowie stadionu piłkarskiego w Letnicy. Kilkudziesięciu monterów ze Stoczni Gdynia będzie mogło zacząć pracę przy budowie stadionu piłkarskiego w Letnicy.

Kilkadziesiąt miejsc pracy dla spawaczy i monterów, na czas określony. To jedyna konkretna propozycja zatrudnienia dla pozostających bez pracy stoczniowców z Gdyni. Pracodawcy nie zostawiają suchej nitki na programie pomocy stoczniowcom.



Czy uważasz, że zwalniani stoczniowcy uzyskali należną im pomoc?

Z inicjatywy wojewody pomorskiego Romana Zaborowskiego w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim zorganizowano spotkanie z udziałem pracodawców, przedstawicieli urzędów pracy oraz firmy DGA (zajmującej się organizowaniem szkoleń i poszukiwaniem pracy dla zwalnianych stoczniowców). Miało ono służyć udzielenia skuteczniejszej pomocy zwalnianym pracownikom Stoczni Gdynia.

Efekty tego spotkania są jednak bardzo mizerne.

Konkretne stanowiska i miejsca pracy zaoferował jedynie Ryszard Trykosko, prezes spółki BIEG 2012. Zapowiedział on, że już wkrótce konieczne będzie stworzenie stanowisk pracy dla monterów. Wytwarzane obecnie w Słowacji elementy konstrukcji stalowych stadionu Baltic Arena składane będą bowiem w Gdańsku.

- W drugiej lub trzeciej dekadzie stycznia możliwe będzie więc zatrudnienie na czas określony kilkudziesięciu osób - zapowiedział Trykosko.

Pomoc zaoferowała także Agencja Rozwoju Przemysłu. Chce ona stworzyć branżową agencję pracy.

- Branżowa Agencja Pracy miałaby wspierać bezrobotnych w podejmowaniu działalności gospodarczej oraz służyć pomocą przy załatwianiu urzędowych formalności - mówił Zbigniew Mularzuk, dyrektor departamentu organizacji i zarządzania ARP. - Doradcy służyliby również pomocą w pozyskiwaniu pracy sezonowej.

Tymczasem, jak twierdzą przedstawiciele DGA, stoczniowcy nie garną się do szukania pracy.

- Do 30 sierpnia każdy z nich myślał, że znajdzie się inwestor, który kupi Stocznię Gdynia i wszyscy spokojnie wrócą do pracy - mówił Andrzej Głowacki, prezes zarządu DGA SA.

Małe zainteresowanie wśród stoczniowców wywołały nie tylko oferty pracy przedstawiane przez DGA, ale i programy pomocowe organizowane przez Izbę Rzemieślniczą Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Gdańską Fundację Przedsiębiorczości i Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną.

- Do początku listopada zainteresowało się jedynie 37 osób, dopiero niedawno ta liczba wzrosła do 120 - mówi Dariusz Gobis, dyrektor IRMiŚP.

Wszystkie działania rządu, ARP i DGA ostro skrytykował Jan Zarębski, przewodniczący Gdańskiego Związku Pracodawców.

- Rząd niepotrzebnie tworzy kolejne byty biurokratyczne zaangażowane w pomoc zwalnianym. Samo skończenie kursu nie załatwi nikomu pracy. Jesteśmy teraz świadkami dramatycznej sytuacji, którą stworzyło państwo polskie - mówił Zarębski.

Jak stwierdził Zarębski działania Agencji Rozwoju Przemysłu to całkowite nieporozumienia. - Nie daj Boże, aby dalej pomagała stoczniowcom. Muszę się przyznać, że ani ja jako pracodawca, ani stoczniowcy prawdopodobnie nie rozumieją jak Agencja ma zamiar pomagać.

Miejsca

Opinie (183) ponad 20 zablokowanych

  • A karuzela kręci się dalej...

    a ci Gamonie "politycy" {cwaniaki} którzy podsylali do stoczni na stanowiska prezesów swoich kumpli {szlanta ,poziomski i innych} którzy o przemyśle stoczniowym wiedzieli tyle co ja o grze na pianinie nadal są dziś"wziętymi" politykami ,nadal mącą i mają się calkiem dobrze!...To niekompetencja i brak zainteresowania rozwoiem i istnieniem stoczni tych panów doprowadzila m.in.do upadku stocznie. sprawdzić i podać do publicznej wiadomości jakią ci panowie kase brali a jeszcze na koniec kazdemu cymbalowi trzeba bylo wyplacić sowitą odprawe !! to skandal !!!

    • 1 0

  • Dlaczego konstrukcje powstaja na Słowacji?

    We Francji czy Niemczech przy realizacji kontraktu "państwowego" byłoby niemożliwe, aby jakiekolwiek znaczące zlecenie trafiło do firmy innej niż z kapitałem francuskim czy niemieckim.

    Przykład: Accor (również dawny Orbis) - wszystko co możliwe pochodzi z Francji. Od Renault dla kadry po wyposażenie hoteli.

    Protekcjonizm w Europie ma się świetnie.

    Upadek naszych stoczni, a może bardziej decyzja o likwidacji to hańba dla wszystkich krótkowzrocznych rządzących w tym SLD, PiS i PO.

    Żadna komercyjna stocznia nie utrzymuje się bez pomocy państwowej. Oczywiście wykonano w nich dużo pracy restrukturyzującej procesy zarządzania i efektywności produkcji zanim podano kroplówkę, która teraz płynie non stop.

    Głosowałeś w wyborach parlamentarncyh na kogoś. Co ten ktoś zrobił dla ratowania tej brażny? Konkretnie. Nigdy się nie dowiesz. Idą następne wybory i znowu zagłosujesz na jakiś name, a i tak kierownictwo partii przydzieli głosy komu trzeba. Widzieliście jak chetnie pakowali walizki do Brukselii. Tyle w kampanii do Sejmu RP obiecywali i nagle zapomnieli, gdyż można "tak wiele zdziałać dla Polski w Europarlamencie". (Ca. EUR 5000/miesięcznie na naukę języków obcych jest kuszące dla każdego).

    Wyjście moim skromnym zdaniem to okręgi jednomandatowe. Ty wybierasz i ty rozliczasz. Co Pan Panie XYZ zrobił wypełniając deklaracje wyborcze.

    Są na tym forum trudne do zrozumienia głosy o niecelowości utrzymywania stoczni. Statki Made in Poland były wysoko cenione za jakość wykonania i myśl techniczną. W przemyśle stoczniowym poza sotczniami pracowało ok. 60-70,000 ludzi i setki zakładów pracy. W Trójmieście nie powstanie Dolina Krzemowa. Mamy przykład Flextronica, pamiętacie deklaracje o zatrudnieniu, skali biznesu na cały świat, itp. Ludzie z Tczewa moga dodać więcej. Taki biznes w 4 miesiące przenosi się do Kijowa czy Mumbaju (6).

    Udział w wyborach to prywatna sprawa, ale w obecnym partyjnym modelu szkoda emocji na to czy PO lepsza od PiS czy odwrotnie. Co zrobił Nowak czy Szczypińska dla Ciebie Obywatelu? Nie daj się wkręcić w polityczną karuzelę emocji. Nie okopuj się. Przyjrzyj się politykom. Oni są bardzo sprawni w zmianie barw klubowych. Socjotechnicznie idzie gra o to, abyś się okopał i głosował tylko na X jak Pawlak z Sami Swoi przeciwko Kargulowi.

    Media nakręcą show podczas kampanii wyborczej, kandydaci się opalą, wybielą zęby, ubiorą nowe garnitury/garsonki po to, abyś dał się nabrać kolejny raz. To nie nihilizm głos o głos.

    • 1 0

  • coś tu facet nie gra

    skoro to była taka 1 klasa te nasze statki to firmy które produkowały do nich najróżniejszy sprzęt i elementy teraz nie powinny mieć żadnego problemu z utrzymaniem się na rynku.Jeśli produkują tak dobrze i tanio to dlaczego mają problem ze zbytem zagranicą?
    Ja wiedziałem jedno.Z chwilą wejścia PL do UE było dla mnie jasne, że akurat w przypadku stoczni nam nie pomogą i że zostaną zlikwidowane.Dokładnie tak samo jak w Portugalii, która z kraju przemysłowego po wejściu do UE stała się krajem "turystyczno-usługowym"

    • 2 1

  • p.Zarebski

    czy gdyby pan mial jakąś wlasna firme i n ie przynosilaby zyskow-trzymal by pan pracownikow i wyplacal im pensje,czy zamknal by pan i zwolnil wszystkich,nie martwiac sie o nich?

    • 2 2

  • dobre sobie

    z tego co wiem konstrukcje stadionu ma wykonywać w większości firma Martifer z Gliwic, a raczej "wykonywać" bo już wiadomo że konstrukcja zostanie zrobiona na Słowacji. Konstrukcję pomalują farbami wyprodukowanymi w Danii.
    gratulacje za władz Gdańska za wspieranie mikroregionu, podwykonawcy którzy mogli się załapać tzn wykonawcy konstrukcji (stocznia!), producenci farb (polifarb!) - powinniście podziękować władzom za patriotyzm przez duże P.
    to o czym tu piszecie to jakiś ochłap zrobiony pod publiczkę.

    • 2 0

  • Beztalencie, bez honoru , bez ambicji

    Nie w puszczać na budowę , będą palić opony.Guzikiewicz juz je zbiera.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane