• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT. Transakcja sfinalizowana

VIK
23 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W gdańskim terminalu DCT przeładowywanych jest ponad dwie trzecie wszystkich kontenerów trafiających do Polski oraz opuszczających kraj. W gdańskim terminalu DCT przeładowywanych jest ponad dwie trzecie wszystkich kontenerów trafiających do Polski oraz opuszczających kraj.

Transakcja zakupu terminalu DCT została sfinalizowana. PSA International Ptd Ltd, Polski Fundusz Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzany przez IFM Investors po formalnym zatwierdzeniu przez właściwe organy ochrony konkurencji i konsumentów zamknęli transakcję nabycia największego terminalu kontenerowego w Polsce.



O tym, że operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale Polskiego Funduszu Rozwoju podpisały umowę wspólnego przejęcia 100 proc. udziałów w Deepwater Container Terminal Gdańsk poinformowano już w połowie marca tego roku. Zamknięcie transakcji wymagało jednak zatwierdzenia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Takie otrzymano i - jak poinformowano - transakcja została zamknięta, czyli doszło do sprzedaży.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji, wartość transakcji to ponad 5 mld zł. Paweł Borys, prezes PFR, pytany przez dziennikarzy o finansowanie inwestycji odpowiedział, że w ramach transakcji jej uczestnicy współpracują z konsorcjum ośmiu banków, z którymi uzgodniono warunki finansowania długoterminowego. Wiadomo też, że Polski Fundusz Rozwoju przejął 30 proc. udziałów w terminalu. Reszta udziałów podzielona została pomiędzy dwóch pozostałych inwestorów. 

DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 2 zablokowane

  • (1)

    w Elblągu rośnie konkurencja

    • 5 10

    • nie rozsmieszaj nas człowieku

      czyba jesteś z pisu...

      • 6 0

  • (5)

    A kierowców dalej będą mieli w d*pie grunt to statystyki i propaganda sukcesu ciekawe kto ogłosi ten sukces elkomendante Jarosław? !

    • 17 17

    • Przeciez wyraznie napisali czyja wina ze stoicie.
      Wasza. Rezerwujecie pudla po ktore nie macie zamiaru przyjechać. Statystyka jest dostepna na Facebooku i robi wrażenie. Ogromna ilosc wolnych slootów przepada
      Może jeszcze napomnij o toaletach. Tez je zniszczyliscie. Sami sobie robicie pod górkę

      • 5 0

    • (1)

      Moze powiesz ze popaprancy dbali o kierowcow ? Hahahahahaha

      • 0 3

      • Prze 8 ostatnich lat....

        • 0 0

    • Pewnie

      Matołusz.. :D

      • 0 0

    • On jedynie wybełkota przedśmiertne "to wina Tuskaaaa..."

      • 6 2

  • (2)

    Noo kierowcy tirow teraz zacieraja rece beda nadgodziny za wsiowe pieniadze i biedowe stawki

    • 12 15

    • Bys chcial miec ta biedowa stawke. Pamietej transport sie nie oplaca ale ze 3 skanie bym dobral

      • 1 1

    • przeca w Polsce je bardzo dobrze a ludziom żyje się dostatnio z dużom pensjom

      tak mówią w tepał- info. Poza tym PIS

      • 6 1

  • Jak powstanie super port w Elblągu to DCT padnie (1)

    Tam już budują wielkie nabrzeża zdolne obsługiwać 600-metrowe kontenerowce,
    a które będą budowane w radomskiej stoczni.
    Jeszcze tylko CPK miliardem pasażerów rocznie plus wieże sttzeliste i premier Matołusz będzie bogiem+

    • 57 23

    • ...

      XD

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    I fajnie, niech się rozwija. PSA jest bardzo nastawione na rozwój swoich terminali mam nadzieję że inwestycje nie oko na także DCT. A to stworzy nowe miejsca pracy a tego nigdy za wiele ;) Mam też nadzieję że wraz z rozwojem firmy będą rozwijać się też jej pracownicy a nie utkną w miejscu.
    Pozdrawiam

    • 29 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane