• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trawler Voyager zjechał z pochylni

VIK
21 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wodowanie trawlera Voyager.


W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku (ul. Doki 1 zobacz na mapie Gdańska) zwodowano częściowo wyposażony trawler rybacki m/v Voyager. Statek został wybudowany na zlecenie duńskiego klienta, firmy Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym odbiorcą trawlera będzie armator z Irlandii Północnej - Voyager Fishing Company.



Jednostka B-696, czyli Voyager ma 86,4 m długości i 17,8 m szerokości. Pojemność zbiorników do przewożenia ryb wynosi 3200 m sześc. Trawler będzie łowił na Północnym Atlantyku w rejonie, który znany jest z bardzo wymagających warunków pogodowych. Właśnie z tego powodu statek musi charakteryzować się dużą mocą silnika - uciąg na palu wyniesie ponad 120 ton. Możliwości rybołówcze statku zostaną zwiększone dzięki niskiemu poziomowi hałasu podczas pracy. Trawler został wybudowany na podstawie projektu norweskiego biura Salt Ship Design.

Obecnie w Stoczni Nauta trwa budowa dziesięciu statków do połowu ryb, w tym jednego kompletnie wyposażonego. Większość jednostek powstaje na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Harmonogram budów zakłada, że jeszcze siedem statków zostanie zwodowanych w tym roku, natomiast kolejne będą przekazywane zamawiającym w pierwszej połowie 2018 r. Specjalnością Nauty w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.

Stocznia Remontowa Nauta wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych.
VIK

Miejsca

Opinie (32) 4 zablokowane

  • Piaskowałem ta krypę i wiem gdzie będą dziury (2)

    Przy malowaniu tez nie za bardzo wyszło wszedzie jak miało byc ze specyfikacją.

    Jaka płaca, taka praca.

    • 2 3

    • Jesteś łach i partacz. Tyle w temacie

      • 6 2

    • bez tytułu

      jeśli piaskowałeś to jedyne Twoje dojście było do biklemy a nie specyfikacji od malowania. Na kadłubie pewnie sobie radzisz ale w zbiornikach zasypujesz się po kolana.Jaka PRACA taka PŁACA.

      • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    A oni mają jeszcze co robić? Tam chyba kogoś zwolnili.

    • 0 1

  • I to na tyle......, (1)

    Skorupki (kadluby)zostana odholowane .bo to samemu nie plywa ....A nowych kontraktow brak ,dla MON tez raczej przetargi wstrzymane ,takze dobrze to juz było

    • 2 1

    • A nie prawda

      bo jest kontrakt na następny kadłub rybaka dla norweskiej stoczni.
      Wyposażone w pełni statki trzeba umieć robić a tego Nauta się dopiero uczy.
      Za to w REM uczą się budować same kadłuby bo całe statki to już umieli;)))

      • 1 0

  • a ja sądziłem że dokumentację robiło biuro Karstensens z Gdańska

    a tu solniczka ale pewnie Pan Wojtuś nadzorował:-)

    • 0 0

  • warunki pogodowe,,

    na morzu zawsze sa trudne warunki do pływania co za bzdury sa powypisywane ..co ma uciag na palu wspolnego z dzielnoscia morska ?albo jaki zwiazek ma halas z iloscia ryb zlowionych?zawsze dazy sie do tego by halas na statku by jak najmniej dokuczliwy dla zalogi ale co ma wspolnego z rybami? Dobrze sie dzieje ze stocznia buduje kadłuby jednostek rybackich, szkodza , że nie są to statki pod klucz, w pelni wyposazone do tego jednak trzeba miec ludzi znajacych sie na tym no i firmy ktore moga wyposazac statki a tego brakuje.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    co za osioł skręca te filmy z wodowań ?

    totalna amatorszczyzna

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane