• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Triple-E, największy kontenerowiec świata, zawinie do Gdańska

erka
7 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowe kontenerowce Maersk Line będą zabierały na pokład o 2,5 tys. kontenerów więcej niż kontenerowiec - Emma Maersk. Nowe kontenerowce Maersk Line będą zabierały na pokład o 2,5 tys. kontenerów więcej niż kontenerowiec - Emma Maersk.

Triple-E, największy na świecie kontenerowiec o pojemności 18 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp), podczas swojego pierwszego rejsu zawinie do Gdańska. "Potrójne E" ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości. Ładowność tych kontenerowców jest o 16 proc. większa (o 2,5 tys. kontenerów) niż jednego z największych kontenerowców, Emmy Maersk.


Kontenerowce Maersk Line. Kontenerowce Maersk Line.

Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami, które zostaną w tym roku włączone do siatki połączeń Maersk Line. 10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Szef regionu Europy Północnej w Maersk Line, Karsten Kildahl, oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu statku klasy Triple-E do portu w Gdańsku. Według harmonogramu Maersk Line wydarzenie to ma mieć miejsce w drugiej połowie sierpnia.

- Zmierzamy do stopniowego wycofywania starych statków, robiąc miejsce dla nowocześniejszych jednostek. W ten sposób podnosząc standardy ekologiczne i wydajność kosztową zapewnimy zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - stwierdził Kildahl.

Kontenerowce będą wyposażone w dwa 32 MW, dwusuwowe silniki Diesla, napędzające dwie śruby. Prędkość projektowa statków wynosi 19 węzłów.

Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami na świecie. Pierwsza jednostka tego typu w drugiej połowie sierpnia zawita do Gdańska.

erka

Miejsca

Opinie (48)

  • Jednak on nie był budowany (1)

    w polskich stoczniach, a to bardzo przykre.
    Kto zawinił i kto zepsuł polskie stocznie ?

    • 3 0

    • Już zapomniałeś?

      Czyje rządy i działanie spowodowały w konsekwencji upadek stoczni.

      • 0 1

  • "wyposażone w dwa 32 MW" (3)

    Powinno byc:
    wyposazone w dwa silniki Diesla, o mocy 32MW KAZDY.
    Kazdy - to jest najwazniejsze.

    • 7 3

    • Redaktor musiał by wiedzieć, co to jest moc i co to jest silnik, (1)

      do tego ten olbrzym truje środowisko Trójmiasta spalinami - fee.

      • 2 4

      • Trójmiasta???

        Całego kraju? to więcej spalin niż wszystkie samochody w kraju

        • 0 2

    • w dwa silniki 32mw mocy, a 2 o łacznej wartosci.jak dla mnie robi roznice.

      Moze jeszcze mial narysować??? :)

      • 0 0

  • cieszy mnie jak port gdyński się rozwija

    oby tak dalej

    • 0 2

  • Z naszego portu jestem naprawdę dumny.

    Jeszcze kilka lat temu w życiu bym nie uwierzył, że do Polski będą zawijać tak wielkie statki. DCT to świetny przykład, że prywatny kapitał, nie nękany polityczną zarazą, jest w stanie przynieść korzyści dla całej gospodarki.

    • 7 0

  • to wygląda jakby tam była załadowana wielka kostka Rubika

    • 3 1

  • (1)

    Wygląda imponująco, trzeba to będzie zobaczyć z wody :)

    • 6 3

    • tylko sie nie opij ;)

      • 3 0

  • bedzie swieto w gdansku ;) powinni zrobic dzien wolny :D (1)

    no tak ale faktycznie to bedzie atrakcja roku w tym smutym miescie

    • 8 10

    • tak jak w dyni gdzie na podziwianie promow pasazerskich, gapiow wolali ?

      • 4 2

  • Tak... Ależ nas kochają... chyba za to , że jesteśmy mistrzami IMPORTU. (1)

    Gdyby od nas wychodziły takie ilośc kontenerów z towarem na eksport to byłoby się z czego cieszyć.

    To tak , jakbyś gratulował złodziejowi , że wziął dużą ciężarówkę do wywozu twoich dóbr... i cieszyłbyś się , że taaakaaaa cięzarówka wjedzie na twoje podwórko...

    Bez urazy za złodzieja.

    matołki z was do kwadratu.

    • 10 20

    • matołku, większość tych towarów nie idzie do nas, tylko dalej, więc nie marudź o imporcie

      • 5 2

  • Wkońcu Polski statek zawinie do Polskiego POrtu,

    Nareszcie Polska jednostka budowana od początku do końca w stoczni w Gdyni zawinie po 2 latach pływania po wodach Afryki do POlskiego portu.

    • 3 30

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane