• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące aut w gdańskim porcie

erka
12 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Statek Höegh Seoul przy Nabrzeżu Oliwskim. Na pokładzie przywiózł ok. 1,5 tys. nowych aut. Statek Höegh Seoul przy Nabrzeżu Oliwskim. Na pokładzie przywiózł ok. 1,5 tys. nowych aut.

Gdański port staje się jednym z najważniejszych miejsc przeładunkowych dla samochodów. Przy Nabrzeżu Oliwskim gościł statek Höegh Seoul należących do norweskiego armatora Höegh Autoliners AS. Do Polski statek przypłynął z koreańskiego portu Busan, wznawiając bezpośrednie połączenie z Dalekim Wschodem. Przywiózł 1432 sztuk nowych aut marki Nissan.


Höegh Seoul w gdańskim porcie. Höegh Seoul w gdańskim porcie.

- Światowy kryzys znacznie obniżył statystyki sprzedaży samochodów. Wciąż jednak gdański port cieszy się dużym zaufaniem załadowców. Przeładunki przekroczyły w 2010 25 tys. sztuk samochodów - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.- Przyjęty w Gdańsku Höegh Seoul jest jednym z największych tego typu statków statków (długość 229 metrów, szerokość 32 metry, zanurzenie 6,4 metra). Zbudowana przed zaledwie 6 laty nowoczesna jednostka zabiera do swych ładowni jednorazowo 7,8 tys. sztuk samochodów.

Jakość i bezpieczeństwo obsługi specyficznego ładunku przyciągnęły do Gdańska producentów marek najbardziej popularnych nie tylko w Polsce, ale i w Rosji, na Ukrainie oraz Litwie i Łotwie, nawet na Węgrzech. W rekordowym roku 2008 - mimo codziennego ekspediowania na obszary tych krajów kolejnych partii samochodów - na swych placach port składował stale tysiące Nissanów, Toyot, Mitsubishi oraz Volkswagenów, Audi i Chevroletów.

- Obserwowaliśmy niezwykłą dynamikę popytu i chłonność bliskich Gdańskowi rynków. Konieczność zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa przewozu samochodów i ich geografia sprawiły, że podstawowym rodzajem transportu dla realizacji kontraktów handlowych okazał się transport morski - z Gdańskiem, jako optymalnym węzłem tranzytowym - dodaje Kasprowicz. - Przewozów morskich, w ramach regularnych linii żeglugowych, podjęło się szereg armatorów:Euro Marine Carrier, K'Line, Wallenius Wilhelmsen Logistics AB, United European Car Carriers, czy Höegh Autoliners AS.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (41) 5 zablokowanych

  • już za 50 lat będzie jak Frankfurt a za 100 Hong Kong (2)

    • 14 2

    • Byłem tam dzisiaj na rowerze,piękny widok.

      Byłem tam dzisiaj na rowerze,piękny widok. Aż przyjemnie popatrzeć,że coś się dzieje.

      • 1 1

    • Za 50 lat nie bedzie ropy i nie bedzie Frankfurtu

      • 1 0

  • Jeśli chcecie się rozwijac - należy "zniszczyc" Gdynię. Nie ma tu miejsca na dwa miasta Duże. (13)

    Żadnej litości - cenowo zniszczyc. Odciąc od świata komunikacyjnie itd.

    Budyniowe błaganie , przez lata, o wspólny bilet dla trójmiasta itp. działania to dywersja.

    Gdynia żyje kosztem Gdańska.

    Gdańsk ma przewagę, od administracyjnej po głębszą wodę na zatoce - może zniszczyc Gdynię i powinien to zrobic.

    To może wielu zdziwic, ale będzie to w interesie nawet Gdynian.

    Potrzeba tu Wodza a frędzli od kaleson.

    Podobnie sprawa ma się z Polską. Rozwój następuje czyimś kosztem, rzecz polega na zajęciu właściwych pozycji i koszeniu wszystkiego wkoło = zyski z otoczenia - mistrzami w tym są Niemcy.

    I tu mamy problem - Naród mamy lepszy od Niemiec , ale rządzących - dużo gorszych.

    Dlatego też przegrywamy wciąż.

    Allelujah!

    • 34 66

    • ps. Wodza A NIE frędzli od kaleson.

      poprawka do tekstu j/w

      • 3 8

    • co ty masz teściową w Gdyni ? (7)

      • 25 3

      • nie mam teściowej w Gdyni i lubię Gdynię, ale biznes jest biznes. (6)

        Nie mamy innego wyjścia aniżeli tego typu rozwiązania. Niestety. Inaczej skończymy jako współcześni niewolnicy... ekonomiczni.

        • 6 16

        • taaaak (3)

          Najpierw Gdańsk zniszczy Gdynie a potem Hamburg, Rotterdam i Hong Kong

          • 9 3

          • kto wie. (1)

            20 lat temu Chiny klepały biedę, na podwórkach budowali "huty" i polowali na wóble, by nie zjadały im ziarna z pól... wiesz o tym?

            Polska miała niedawno ogromny potencjał , od rynku zbytu po kapitalne położenie, a wyszkolonych kadrach itd. nie wspomnę.

            cofamy się.

            • 3 4

            • Chiny są bogate tylko na papierze

              Może i Chiny liczą się w świecie, ale tylko dlatego, że maja niemal niewyczerpany potencjał ludnościowy i bombę atomową, a z tym raczej nikt im nie podskoczy. Różnica polega jednak na tym, że Chiny, to kolos na słomianych nogach. Tam tylko parę procent ludności, żyje jak w Europie, reszta klepie biedę aż piszczy. Faktem jednak jest, że jak odpowiednio skonsumują swój potencjał to wtedy będzie to zamożny i rozwinięty kraj.

              • 3 0

          • przypomniało mi się coś odnośnie tego statku, Niedawno PLO miało 164 statki...

            wiesz ile dzisiaj ma statkó PLO ???!

            itd itd itd itd

            • 4 2

        • Pajac jesteś i tyle (1)

          Właśnie dlatego jesteśmy niewolnikami ekonomicznymi, bo nie potrafimy współpracować. Umiemy tylko ze sobą walczyć i opluwać się nawzajem, a z tego raczej nigdy nic dobrego nie wynikało. Szansa jaką nam daje nasze położenie jest marnotrawiona przez czcze gadaniny o aborcjach, in vitro, eutanazjach, dopalaczach, krzyżach i innych duperelach - to jest tylko skłócanie narodu w myśl zasady "dziel i rządź" - na tym zawsze skorzysta obce mocarstwo.

          • 6 1

          • Jasne... tak jak np. Niemcy współpracują z nami ?

            Nie rozśmieszaj mnie.

            • 0 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • LECZ SIE PSYCHOLU

      • 2 1

    • Żyjesz widzę w poczuciu misji, (1)

      • 1 0

      • uhm

        yes

        • 0 0

  • Przepraszam, (2)

    znów mnie wali od tych dopalaczy. Juz lepiej pójdę na forum o strzelaninie. Bo mój rumuński opiekun ma Forda, nie Nissana.

    • 19 5

    • (1)

      hahahahaha

      • 5 1

      • Kosakowo

        • 0 0

  • ludzie co wy wypisujecie, ten statek to chyba pierwszy taki wielki samochodowiec w porcie gdanskim od kilku miesiecy!!!

    kilka lat temu byl boom na samochody i potrafily przychodzic 3 takie na tydzien, a teraz nedza!!!

    specjalnie pod samochody przebudowane zostalo nabrzeze westerplatte a teraz swieci pustkami od roku!!!

    ludzie jak nie wiecie to nie piszcie takich artykulow

    • 15 3

  • (1)

    pamiętam jak chodziliśmy z chłopakami na radyjka i kołpaki kiedyś więcej takich statków przypływało... ale znowu można iśc na radyjka i kołpaki

    • 7 6

    • powodzenia w sciaganiu kolpakow z samochodow, ktore je nie maja wychodzac z fabryki.

      widze ze niektorzy sa bardzo w temacie :)

      • 2 0

  • Gdańszczanie sie staraja Budyn robi pod gore! (3)

    Jak zwykle- oddaje port Gdyni - w koncu z czegos trzeba zyc - a kieszen jest do polowy pusta ! Gdansk nie potrzebuje gdyni ani sopotu -ale tzw włodarze nie maja o tym pojecia - bo przeciez NIGDY nic innego nie robili niz siedzenie na stolkach w urzedach !

    • 4 4

    • Uhm, patrz mój post wyżej.

      Oni nie mają pojęcia o rządzeniu.

      To amatorzy z układów.

      • 3 3

    • Trzeba

      dorabiac , roboty nie ma , wiecej takich stateczkow !!!!

      • 1 1

    • Ilość aut

      No tak... W cywilizowanym świecie na prom mieści się tyle aut co w naszym Gdańsku ledwo pomieści się na parkingu pod stadionem na prawie 45tys. osob.

      • 0 0

  • Stocznie są niedobre (2)

    bo hałasuja i brudzą. Idę do nocnego.

    • 7 8

    • i po co się podszywasz ? sam nie masz nic do napisania? (1)

      żal

      • 1 6

      • i po co Ty się pode mnie podszywasz??? chamstwo i drobnomieszczaństwo (gdańskie)

        • 6 1

  • widac przemyt kwitnie

    • 4 0

  • i tak największym polskim portem stał się Hamburg (1)

    To, że "w gdańskim porcie pojawiły się tysiące aut" tego nie zmienia.

    • 6 2

    • Hamburg w Polsce?? wow , gdzie??

      • 0 0

  • Trzeba zniszczyć Gdańsk, u ujścia Wisły nie ma miejsca na Gdańsk i Pruszcz (1)

    Żadnej litości - cenowo zniszczyc. Odciąc od świata komunikacyjnie, przejąć zakłady, część gdańszczan wysiedlić, resztę zagazować. To może wielu zdziwić, ale to będzie w interesie nawet gdańszczan

    • 4 4

    • słabiutko... sobowtórku

      nie ta moc...

      • 0 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane