- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Tysiące aut w gdańskim porcie
Gdański port staje się jednym z najważniejszych miejsc przeładunkowych dla samochodów. Przy Nabrzeżu Oliwskim gościł statek Höegh Seoul należących do norweskiego armatora Höegh Autoliners AS. Do Polski statek przypłynął z koreańskiego portu Busan, wznawiając bezpośrednie połączenie z Dalekim Wschodem. Przywiózł 1432 sztuk nowych aut marki Nissan.
- Światowy kryzys znacznie obniżył statystyki sprzedaży samochodów. Wciąż jednak gdański port cieszy się dużym zaufaniem załadowców. Przeładunki przekroczyły w 2010 25 tys. sztuk samochodów - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.- Przyjęty w Gdańsku Höegh Seoul jest jednym z największych tego typu statków statków (długość 229 metrów, szerokość 32 metry, zanurzenie 6,4 metra). Zbudowana przed zaledwie 6 laty nowoczesna jednostka zabiera do swych ładowni jednorazowo 7,8 tys. sztuk samochodów.
Jakość i bezpieczeństwo obsługi specyficznego ładunku przyciągnęły do Gdańska producentów marek najbardziej popularnych nie tylko w Polsce, ale i w Rosji, na Ukrainie oraz Litwie i Łotwie, nawet na Węgrzech. W rekordowym roku 2008 - mimo codziennego ekspediowania na obszary tych krajów kolejnych partii samochodów - na swych placach port składował stale tysiące Nissanów, Toyot, Mitsubishi oraz Volkswagenów, Audi i Chevroletów.
- Obserwowaliśmy niezwykłą dynamikę popytu i chłonność bliskich Gdańskowi rynków. Konieczność zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa przewozu samochodów i ich geografia sprawiły, że podstawowym rodzajem transportu dla realizacji kontraktów handlowych okazał się transport morski - z Gdańskiem, jako optymalnym węzłem tranzytowym - dodaje Kasprowicz. - Przewozów morskich, w ramach regularnych linii żeglugowych, podjęło się szereg armatorów:Euro Marine Carrier, K'Line, Wallenius Wilhelmsen Logistics AB, United European Car Carriers, czy Höegh Autoliners AS.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (41) 5 zablokowanych
-
2010-11-12 14:54
już za 50 lat będzie jak Frankfurt a za 100 Hong Kong (2)
- 14 2
-
2010-11-13 21:42
Byłem tam dzisiaj na rowerze,piękny widok.
Byłem tam dzisiaj na rowerze,piękny widok. Aż przyjemnie popatrzeć,że coś się dzieje.
- 1 1
-
2010-11-14 20:16
Za 50 lat nie bedzie ropy i nie bedzie Frankfurtu
- 1 0
-
2010-11-12 15:08
Jeśli chcecie się rozwijac - należy "zniszczyc" Gdynię. Nie ma tu miejsca na dwa miasta Duże. (13)
Żadnej litości - cenowo zniszczyc. Odciąc od świata komunikacyjnie itd.
Budyniowe błaganie , przez lata, o wspólny bilet dla trójmiasta itp. działania to dywersja.
Gdynia żyje kosztem Gdańska.
Gdańsk ma przewagę, od administracyjnej po głębszą wodę na zatoce - może zniszczyc Gdynię i powinien to zrobic.
To może wielu zdziwic, ale będzie to w interesie nawet Gdynian.
Potrzeba tu Wodza a frędzli od kaleson.
Podobnie sprawa ma się z Polską. Rozwój następuje czyimś kosztem, rzecz polega na zajęciu właściwych pozycji i koszeniu wszystkiego wkoło = zyski z otoczenia - mistrzami w tym są Niemcy.
I tu mamy problem - Naród mamy lepszy od Niemiec , ale rządzących - dużo gorszych.
Dlatego też przegrywamy wciąż.
Allelujah!- 34 66
-
2010-11-12 15:09
ps. Wodza A NIE frędzli od kaleson.
poprawka do tekstu j/w
- 3 8
-
2010-11-12 15:20
co ty masz teściową w Gdyni ? (7)
- 25 3
-
2010-11-12 16:13
nie mam teściowej w Gdyni i lubię Gdynię, ale biznes jest biznes. (6)
Nie mamy innego wyjścia aniżeli tego typu rozwiązania. Niestety. Inaczej skończymy jako współcześni niewolnicy... ekonomiczni.
- 6 16
-
2010-11-12 20:02
taaaak (3)
Najpierw Gdańsk zniszczy Gdynie a potem Hamburg, Rotterdam i Hong Kong
- 9 3
-
2010-11-12 20:05
kto wie. (1)
20 lat temu Chiny klepały biedę, na podwórkach budowali "huty" i polowali na wóble, by nie zjadały im ziarna z pól... wiesz o tym?
Polska miała niedawno ogromny potencjał , od rynku zbytu po kapitalne położenie, a wyszkolonych kadrach itd. nie wspomnę.
cofamy się.- 3 4
-
2010-11-14 15:03
Chiny są bogate tylko na papierze
Może i Chiny liczą się w świecie, ale tylko dlatego, że maja niemal niewyczerpany potencjał ludnościowy i bombę atomową, a z tym raczej nikt im nie podskoczy. Różnica polega jednak na tym, że Chiny, to kolos na słomianych nogach. Tam tylko parę procent ludności, żyje jak w Europie, reszta klepie biedę aż piszczy. Faktem jednak jest, że jak odpowiednio skonsumują swój potencjał to wtedy będzie to zamożny i rozwinięty kraj.
- 3 0
-
2010-11-12 20:06
przypomniało mi się coś odnośnie tego statku, Niedawno PLO miało 164 statki...
wiesz ile dzisiaj ma statkó PLO ???!
itd itd itd itd- 4 2
-
2010-11-14 14:57
Pajac jesteś i tyle (1)
Właśnie dlatego jesteśmy niewolnikami ekonomicznymi, bo nie potrafimy współpracować. Umiemy tylko ze sobą walczyć i opluwać się nawzajem, a z tego raczej nigdy nic dobrego nie wynikało. Szansa jaką nam daje nasze położenie jest marnotrawiona przez czcze gadaniny o aborcjach, in vitro, eutanazjach, dopalaczach, krzyżach i innych duperelach - to jest tylko skłócanie narodu w myśl zasady "dziel i rządź" - na tym zawsze skorzysta obce mocarstwo.
- 6 1
-
2010-11-14 17:29
Jasne... tak jak np. Niemcy współpracują z nami ?
Nie rozśmieszaj mnie.
- 0 4
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-11-15 11:05
LECZ SIE PSYCHOLU
- 2 1
-
2010-11-15 21:34
Żyjesz widzę w poczuciu misji, (1)
- 1 0
-
2010-11-15 22:39
uhm
yes
- 0 0
-
2010-11-12 16:15
Przepraszam, (2)
znów mnie wali od tych dopalaczy. Juz lepiej pójdę na forum o strzelaninie. Bo mój rumuński opiekun ma Forda, nie Nissana.
- 19 5
-
2010-11-13 14:23
(1)
hahahahaha
- 5 1
-
2010-11-15 21:35
Kosakowo
- 0 0
-
2010-11-12 18:47
ludzie co wy wypisujecie, ten statek to chyba pierwszy taki wielki samochodowiec w porcie gdanskim od kilku miesiecy!!!
kilka lat temu byl boom na samochody i potrafily przychodzic 3 takie na tydzien, a teraz nedza!!!
specjalnie pod samochody przebudowane zostalo nabrzeze westerplatte a teraz swieci pustkami od roku!!!
ludzie jak nie wiecie to nie piszcie takich artykulow- 15 3
-
2010-11-12 18:53
(1)
pamiętam jak chodziliśmy z chłopakami na radyjka i kołpaki kiedyś więcej takich statków przypływało... ale znowu można iśc na radyjka i kołpaki
- 7 6
-
2010-11-13 17:36
powodzenia w sciaganiu kolpakow z samochodow, ktore je nie maja wychodzac z fabryki.
widze ze niektorzy sa bardzo w temacie :)- 2 0
-
2010-11-12 19:39
Gdańszczanie sie staraja Budyn robi pod gore! (3)
Jak zwykle- oddaje port Gdyni - w koncu z czegos trzeba zyc - a kieszen jest do polowy pusta ! Gdansk nie potrzebuje gdyni ani sopotu -ale tzw włodarze nie maja o tym pojecia - bo przeciez NIGDY nic innego nie robili niz siedzenie na stolkach w urzedach !
- 4 4
-
2010-11-12 20:02
Uhm, patrz mój post wyżej.
Oni nie mają pojęcia o rządzeniu.
To amatorzy z układów.- 3 3
-
2010-11-13 14:18
Trzeba
dorabiac , roboty nie ma , wiecej takich stateczkow !!!!
- 1 1
-
2010-11-15 12:18
Ilość aut
No tak... W cywilizowanym świecie na prom mieści się tyle aut co w naszym Gdańsku ledwo pomieści się na parkingu pod stadionem na prawie 45tys. osob.
- 0 0
-
2010-11-12 20:17
Stocznie są niedobre (2)
bo hałasuja i brudzą. Idę do nocnego.
- 7 8
-
2010-11-12 20:56
i po co się podszywasz ? sam nie masz nic do napisania? (1)
żal
- 1 6
-
2010-11-13 14:24
i po co Ty się pode mnie podszywasz??? chamstwo i drobnomieszczaństwo (gdańskie)
- 6 1
-
2010-11-13 20:38
widac przemyt kwitnie
- 4 0
-
2010-11-14 14:48
i tak największym polskim portem stał się Hamburg (1)
To, że "w gdańskim porcie pojawiły się tysiące aut" tego nie zmienia.
- 6 2
-
2010-11-15 07:54
Hamburg w Polsce?? wow , gdzie??
- 0 0
-
2010-11-14 20:27
Trzeba zniszczyć Gdańsk, u ujścia Wisły nie ma miejsca na Gdańsk i Pruszcz (1)
Żadnej litości - cenowo zniszczyc. Odciąc od świata komunikacyjnie, przejąć zakłady, część gdańszczan wysiedlić, resztę zagazować. To może wielu zdziwić, ale to będzie w interesie nawet gdańszczan
- 4 4
-
2010-11-14 20:42
słabiutko... sobowtórku
nie ta moc...
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.