• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowe kontrakty Vistalu Gdynia

erka
18 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Vistal Gdynia zawarł kolejne znaczące kontrakty na rynku skandynawskim. Na zdjęciu prace przy moście obrotowym w Göteborgu, w 2015 roku. Vistal Gdynia zawarł kolejne znaczące kontrakty na rynku skandynawskim. Na zdjęciu prace przy moście obrotowym w Göteborgu, w 2015 roku.

Gdyńska spółka w coraz lepszej kondycji. Vistal Gdynia podpisał dwa kolejne kontrakty - na wykonanie konstrukcji i montaż dwóch obiektów mostowych w Norwegii oraz konstrukcji stalowej mostu w Szwecji. Spółka zgodnie z przyjętym w 2018 roku planem restrukturyzacji skupia się na rynku skandynawskim.



W kwietniu 2019 roku Vistal zawarł dwie znaczące umowy. Pierwsza została zawarta z PNC Norge Infrastructure i dotyczy wykonania konstrukcji i montażu dwóch obiektów mostowych w Norwegii. Szacunkowa wartość umowy wynosi 40 mln koron norweskich netto (ok. 17,8 mln zł netto). W tym samym miesiącu zawarto też umowę z AB Kauno tiltai oddział w Szwecji na dostawę konstrukcji stalowej mostu w Szwecji. Szacunkowa wartość umowy wynosi 3 717 350,00 euro netto.

Vistal Gdynia SA istnieje od 1991 roku. Budował konstrukcje stalowe dla przemysłu budowlanego, energetycznego, okrętowego i offshore. Przypomnijmy, że w październiku 2017 roku Vistal Gdynia złożył do Sądu Rejonowego w Gdańsku wniosek o ogłoszenie upadłości. Na początku 2018 roku Vistal złożył w sądzie plan restrukturyzacji Grupy. Pod koniec czerwca sędzia komisarz postępowania sanacyjnego go zatwierdził. Ważnym punktem tego planu jest program pod nazwą "Budujemy mosty", który przewiduje, że spółka skupi się na konstrukcjach mostów kolejowych w Polsce i właśnie w Skandynawii.

Wcześniej, w listopadzie 2018 spółka poinformowała o zawarciu umowy z Munck Islandi EHF na wykonanie konstrukcji stalowej i montaż obiektu mostowego na Islandii. Wartość kontraktu to 3,8 mln zł. Vistal podpisał też list intencyjny z chińską spółką Stecol. Umowa dotyczy kontraktów w Skandynawii. Z kolei pod koniec września Vistal Gdynia zawarł porozumienia o współpracy ze Stocznią Gdańsk oraz GSG Towers. Spółki mają współdziałać w celu pozyskiwania nowych kontraktów oraz poszerzenia obszarów działalności przy wykorzystaniu wspólnego potencjału i komplementarnych kompetencji, głównie w segmencie produkcji i montażu konstrukcji stalowych.
erka

Miejsca

Opinie (56) 4 zablokowane

  • Przerabiać milony to jedno,

    ale trzeba jeszcze z tego mieć zysk. I tego firmie życzę.

    • 17 1

  • Kiedyś słyszałem jak

    prezes jednej z gdyńskich stoczni często mówił, że mają pełen portfel zamówień....
    Portfel zamówień to na pewno i był tyle tylko,że z tego nie było pieniędzy...Kontrakty zawierane na b.niekorzystnych warunkach co doprowadziło do zadłużenia stoczni i skutkowało,że stocznię zlikwidowano. Ale to chyba było tylko i głównie decyzją polityczna brukselki i za pomocą "króla europy"....Do niemieckich stoczni w tym czasie wpompowano kilka mln euro w gotówce....
    (2008-11-18).

    • 24 6

  • Opinia wyróżniona

    Nie lubię (1)

    słuchać takich wywodów o jakiejś koniunkturze -spadku/ wzroście koniunktury itp. Nie wierze w jakieś dziwne "kryzysy"... Dla mnie to jest tak, że albo jest nadprodukcja czegoś na rynkach i nie ma wtedy popytu, albo jest czegoś brak to i jest większe zapotrzebowanie. Wielkie koncerny non stop młócą i to co raz więcej/ na potęgę/ produktów i towarów od agrafki począwszy to na statkach kończąc.
    Przychodzi moment,że rynek się zapycha (czytaj nasyci) to i nie ma okresowo większego zapotrzebowania. Ale mądre głowy mówią ..ze zgrozą!!!!..."idzie kryzys". W du***ie idzie kryzys. Przesyt i nadprodukcja.To jest ten wasz wydumany "kryzys"...

    • 5 9

    • I to co opisałeś nazywa się właśnie "koniunktura" ;)

      • 2 0

  • Złodzieje

    Oddajcie pieniadze za prace ludziom!!!!!

    • 14 1

  • czekamy na zaległe płatności

    czakamy na kasę którą nam nie zapłaciliście

    • 20 1

  • A to ciekawostka

    Nowe kontrakty, nowe zadłużenie?
    Zero informacji o tym kto zatwierdził nowe kontrakty
    To tak jak wystawianie tego samego zajechanego konia do nowych wyścigów, i wieczne zdziwienie że nic z tego nie wychodzi

    • 4 1

  • Mała rada

    1. Liderzy i grupy liderskie do rozwiązania
    2. Praca tylko na godziny, nie na akord
    3. Godziny MOCNO pilnowane przez brygadzistów, ale też uczciwie rozliczane. Pracownicy będą zadowoleni i znikną "martwe dusze" dopisywane na lewo
    4. Jedno wejście, jedno wyjście i rewizje (patrz Remontowa), tam się w formie frezów i innych "drobiazgów" miliony przez furtki przelewały rocznie. Opcja "pobranie nowego z magazynu po okazaniu zużytego" to fikcja, jest giełda zużytych frezów, tarcz itp.
    5. Dwie w pełni obsadzone zmiany
    6. Ukrócić "mafię suwnicową", "mafię serwisową" i inne firmy w firmie, wiadomo o co chodzi.
    7. I na Boga - termin. Przestańcie wierzyć w bajki produkcji.

    • 14 0

  • szkoda ze nie napisza (2)

    ze zatrudnienie w tej firmie to umowa -zlecenie albo umowa -samozatrudnienie i praca caly czas na nadgodzinach i przymusowych i tych zebys wyrobil placac caly zus itd.to tylko przerzucenie kosztow prowadzenia firmy na pracownika.i co ja bede z tego mial ze sa milionowe kontrakty jak gora to sobie podzieli a nam nawet normalnej umowy nie da?? to wstyd!!!

    • 15 2

    • (1)

      Wistal to dziady,cwaniacy,kombinatorzy,narobili długów,wtedy na kolanach proszą banki o wstrzymanie na rok czasu wykonalnosci zadłużenia!!!!

      • 2 2

      • pisze się vistal baranie,nawet nie wiesz o czym piszesz!!!

        • 0 1

  • Panie Ryszardzie, Dariuszu! (1)

    Oddajcie nam pieniądze to wrócimy. A będziecie nas potrzebować...

    • 15 2

    • odp

      Jak piszesz do ,,skrzypka" to zapomnij,już TOFIK mu w tyłku siedzi i swoimi obstawia etaty!!!

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane